Web Analytics Made Easy - Statcounter

یووال اشتاینیتز وزیر انرژی اسرائیل به رادیو ارتش اسرائیل گفته است: "ما با بسیاری از کشورهای عرب و مسلمان روابطی داریم که در واقع تا حدی مخفیانه است، و معمولا این ما نیستیم که از این روابط شرمنده ایم."

وی افزود: "طرف مقابل است که علاقه دارد این روابط بی سر و صدا بماند. از نظر ما معمولا مشکلی نیست، اما ما به خواست طرف دیگر احترام می‌گذاریم، چه عربستان سعودی باشد یا دیگر کشورهای عرب و اسلامی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر از این هم هست اما ما آن را محرمانه نگه می‌داریم."

سه روز پیش، گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در مصاحبه‌ای کم‌سابقه با سایت اینترنتی ایلاف عربستان سعودی، ایران را "بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه" خوانده و گفته بود اسرائیل و عربستان سعودی در باره نیات ایران در منطقه اتفاق‌نظر دارند.

او همچنین گفته بود اسرائیل آماده است برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه، با عربستان سعودی و "سایر کشورهای میانه‌روی عربی" تبادل اطلاعات کند.

این اولین بار بود که رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل با رسانه‌ای سعودی گفتگو می‌کرد،‌ کشوری که اسرائیل با آن رابطه دیپلماتیک ندارد.

در روزهای اخیر و با بالا گرفتن تنش بین ایران و عربستان، برخی کارشناسان از تشکیل ائتلافی غیر رسمی بین اسرائیل و عربستان برای مقابله با ایران خبر داده و گفته بودند همکاری‌ این دو کشور در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

تنش بین ایران و عربستان از دو هفته پیش وارد مرحله تازه‌ای شد، پس از آنکه سعد حریری نخست وزیر لبنان در سفری غیر منتظره به ریاض، استعفای غیرمنتظره خود را اعلام و بشدت از دخالت ایران در لبنان انتقاد کرد. او گفت از ترس جانش به کشورش باز نخواهد گشت. حریری البته بعدا گفت بزودی به لبنان باز می‌گردد.  

ایران استعفای حریری را بخشی از "سناریوی جدیدی برای تنش‌آفرینی" در لبنان و منطقه دانست و میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان علنا، عربستان سعودی را به بازداشت سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان متهم کرد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با وزیر جنگ رژیم اسرائیل از آنچه که حق این رژیم در دفاع از خود دانسته، حمایت و بر آن تأکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور طی تماس تلفنی با «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم اسرائیل، درباره مذاکرات برای آزادی اسرای صهیونیست و آنچه که تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه، خوانده شده، رایزنی کرده است.

آستین بعد از این تماس گفت: امروز (دوشنبه) در تماس با همتای اسرائیلی خود، بار دیگر بر حمایت از دفاع اسرائیل از خود و حمایت از غیرنظامیان فلسطینی و تشویق به افزایش کمک‌های انسانی به غزه تأکید کردم».

بر اساس بیانیه پنتاگون، آستین به گالانت از لزوم وجود طرحی مطمئن برای تخلیه غیرنظامیان از رفح قبل از هرگونه حمله زمینی سخن گفته است.

دور جدید مذاکرات غیر مستقیم بین حماس و رژیم اسرائیل از شنبه این هفته در قاهره آغاز شد و علی رغم عدم وجود پیشرفت‌ در روند مذاکرات به دلیل اصرار طرفین بر مطالبات خود، این مذاکرات برای بررسی‌های بیشتر ادامه خواهد داشت.

رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکسترژیم اسرائیل، شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • توصیف عجیب خاخام اسرائیلی درباره ایرانی‌ها
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم
  • اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست