Web Analytics Made Easy - Statcounter

هلال‌احمر با بسیج نیروهای امدادی خود در هفته گذشته در کرمانشاه خدمات امدادی منسجم و متعددی را برای بهبود شرایط زندگی در مناطق زلزله‌زده ارائه کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی هلال احمر، نمونه بارز خدمات هلال احمر، فعالیت 31 تیم زنده‌یاب، 38 تیم واکنش سریع، 52 تیم تخصصی آوار برداری، 87 تیم تخصصی اسکان اضطراری، 27 تیم تخصصی درمان اضطراری و فعالیت شبانه‌روزی یک‌هزار و 859 نیروی عملیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در هشت شهر و یک‌هزار و 630 روستای تحت تاثیر زلزله، تا کنون ۸۲ هزار و ۵۴۷ دستگاه چادر از موجودی استان و ارسالی از سطح کشور و ۲۳۹ هزار تخته پتو از منابع هلال احمر و کمک‌های مردمی توزیع شده است.
ارزش ریالی کمک‌های ارسالی جمعیت هلال‌احمر برای زلزله کرمانشاه تا ۲۸ آبان 748350135000 ریال (74میلیارد و 835 میلیون 13 هزار و 500 تومان) بوده است.
با توجه به برنامه همیشگی هلال‌احمر به منظور مجهز بودن انبارهای امدادی تمامی استان‌ها به اقلام امدادی، انبار امدادی استان کرمانشاه در زمان وقوع زلزله به ۱۲ هزار دستگاه چادر امدادی، 9 هزار تخته موکت، 26 هزار تخته پتو و ... مجهز بود.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان دیر فاقد انبار تجهیزات پشتیبانی امدادی هلال احمر است

نبود انبار تجهیزات پشتیبانی امدادی هلال احمر در شهرستان دیر یکی از دغدغه‌ها و برای ساخت انبار امدادی به اعتبارات نیاز است. - اخبار استانها -

عباس ریزیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیربا بیان اینکه این شهرستان از نقاط مهم حادثه‌خیزی استان بوشهر است، اظهار داشت: سیل، زلزله، طوفان، آتش‌سوزی و بحران خشکسالی همواره شهرستان دیر را تهدید می‌کند که نیاز به زیرساخت‌های مهم امدادی است.

وی با اشاره به نقش مهم امدادگران هلال احمر در رسیدگی به بحران‌ها افزود: نخستین گروهی که برای مقابله با حوادث وارد میدان می‌شوند امدادگران هلال احمر هستند که نیاز به تجهیزات پشتیبانی‌ است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر از نبود انبار ‌پشتیبانی تجهیزات امدادی در این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از مطالبات مهم این شهرستان حادثه‌خیز ایجاد انبار تجهیزات ‌پشتیبانی هلال احمر است.

ریزیان با اشاره به تحویل زمین ساخت انبار امدادی در شهرستان دیر اضافه کرد: با پیگیری فرماندار شهرستان دیر یک‌هزار و 500 متر مربع زمین برای ساخت انبار امدادی هلال احمر در نظر گرفته شده است که نیاز به تخصیص اعتبار برای اجرایی شدن این طرح دارد.

وی با بیان اینکه انبار امدادی هلال احمر در شهرستان دیر برای پاسخگویی در مواقع بحرانی ضروری است، افزود: متأسفانه شرکت‌های پارس جنوبی به هلال احمر شهرستان دیر توجهی ندارند و  در قبال مسئولیت‌های اجتماعی باید نگاه ویژه به هلال احمر در ایجاد زیرساخت‌های امدادی بشود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر نبود پایگاه نجات غریق را یکی دیگر از مشکلات این شهرستان دانست و تأکید کرد: 11 خانه هلال در شهرستان فعال است و در 10 مدرسه طرح ملی دادرس‌‌ اجرا شده و 360 نفر آموزش لازم را فرا گرفته آمد.

وی بیان کرد: با توجه به توریستی بودن شهرستان دیر، ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان در بخش‌های مختلف بسیار زیاد است و توسعه زیرساخت‌های امدادی در بخش‌های مختلف یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

ریزیان، طرح ماهر را یکی دیگر از طرح‌های فعال هلال احمر دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 4 هزار نفر در شهرستان دیر در قالب طرح ماهر مهارت‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۹ هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی
  • ۲۴ استان کشور گرفتار سیل و آبگرفتگی
  • اسکان اضطراری ۲۳۷ نفر در سیل و آبگرفتگی یک هفته اخیر توسط هلال احمر
  • شهرستان دیر فاقد انبار تجهیزات پشتیبانی امدادی هلال احمر است
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۹ هزار نفر
  • ۲۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند/ امدادرسانی به بیش از ۸ هزار نفر
  • استان درگیر سیل و آبگرفتگی
  • ۲۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به بیش از ۸ هزار نفر
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است