Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌غربی گفت: بزرگترین کاروان کمک‌های امدادی و مردمی کشور توسط هلال‌احمر استان به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شد.

حسن محمودی اصل زاده در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی و کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه توسط استان اظهارداشت:۹۰ کامیون در سطح استان طی سه روز گذشته بارگیری شده و پس از جمع آوری کمک ها، سر انجام به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از اقدامات لحظات اولیه زلزله کرمانشاه می‌توان به اعزام حدود ۱۲۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در قالب ۱۶ تیم به استعداد چهار تیم آواربرداری و دو تیم واکنش سریع و ۱۰ تیم اسکان اضطراری و همچنین یک تیم درمان اضطراری ۲۰ نفره جهت شرکت در عملیات آواربرداری، اسکان و درمان اضطراری اشاره کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌غربی ارزش ریالی اقلام ارسالی را ۱۲۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: کمک‌های امدادی هلال احمر و اقلام جمع آوری شده مردمی در سطح استان مبلغی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

محمودی اصل زاده ضمن اشاره به محتویات اقلام اعزامی به مناطق زلزله زده کرمانشاه بیان کرد: کمک های مردمی و امدادی بارگیری شده شامل چادر امدادی، والور، بخاری برقی، پتو، کنسروجات، ست ظروف، آب‌معدنی و دیگر اقلام زیستی بوده که به تناژ ۴۰۰ تن اقلام امدادی و ۳۰۰ تن کمک های مردمی، جمعا به وزن ۷۰۰ تن اعزام شده است.

وی از آمادگی کامل نیروهای امدادی هلال احمر استان آذربایجان غربی خبر داده و افزود: در صورت نیاز و درخواست نیرو جهت امدادرسانی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، ۱۶ تیم امدادی پشتیبان آماده اعزام هستند؛ محمودی اصل زاده همچنین مرحله بعدی اعزام کمک های مردمی را هفته آینده اعلام کرد.

محمودی اصل زاده از اعزام تیم‌های امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی به کرمانشاه نیز خبر داد و اظهارداشت: تیم‌های واکنش سریع، درمان و اسکان اضطراری، آواربرداری و آنست به کرمانشاه اعزام شدند.

وی افزود: حدود ۱۲۰ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در قالب ۱۶ تیم به استعداد چهار تیم آواربرداری و دو تیم واکنش سریع و و ۱۰ تیم اسکان اضطراری و همچنین یک تیم درمان اضطراری۲۰ نفره جهت شرکت در عملیات آواربرداری، اسکان و درمان اضطراری سحرگاه دوشنبه عازم استان کرمانشاه شدند.

محمودی اصل زاده افزود: یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر استان و ۱۷ دستگاه خودرو و تجهیزات زنده‌یاب و آواربرداری اعم از مینی بوس، آمبولانس، هایلوکس، پیکاپ، کرافتر، کامیون، اسکانیا، ایسوزو، تویوتا وانت و مزدا دوکابین و همچنین تامین چهار دستگاه توسط سایر ادارات به استان کرمانشاه ارسال شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که هلال‌احمر استان کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بابک محمودی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت در اولین جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد به زیرساخت‌های خوب کرمانشاه در بحث امداد و نجات اشاره کرد.

وی از نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که که هلال احمر استان کرمانشاه به مرکز منطقه غرب کشور تبدیل شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور اظهار کرد: اگر کرمانشاه هاب منطقه برای مدیریت بحران شود با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد می‌تواند به صورت تخصصی استان‌های ایلام، همدان و کردستان را پوشش دهد.

محمودی اضافه کرد: چنانچه این درخواست مصوب شود سه تا چهار فروند بالگرد دائمی مستقر می‌شود تا پشتیبانی را در حداقل زمان انجام دهد.

وی با اشاره به بحث اربعین و استقبال زائران برای خروج از کشور از طریق مرز رسمی خسروی، تصریح کرد: باید آمادگی امدادرسانی به‌موقع داشته باشیم در این راستا سازماندهی خوبی در کشور صورت گرفته است‌.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور با اشاره به افزایش حوادث کوهستانی کرمانشاه، گفت: باید فضای ایمنی در مکوهستان‌ها با علامت‌گذاری و وجود راهنما صورت بگیرد تا علاوه بر اینکه مردم برای طبیعت‌گردی به سمت کوهستان‌ها ترغیب شوند، ایمنی آن‌ها نیز حفظ شود.

کد خبر 748366

دیگر خبرها

  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود