Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@18:06:49 GMT

كرامات امام رضا(ع) را بسیار دیده ام

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۹۲۶۷

كرامات امام رضا(ع) را بسیار دیده ام

به گزارش جام نیوز، کشورهای حاشیه دریای خزر به دلیل اشتراک فرهنگی، قومی و تاریخی می‌توانند همکاری‌های مؤثر فرهنگی داشته و پیوندهای ریشه‌دار خود را تقویت کنند.

 

این ارتباط موجب شده تا شاهد ارسال دلنوشته هایی پر احساس از این کشورها باشیم.


یکی از نامه هایی که در جشنواره دهم به دبیرخانه جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) ارسال و در نشریه اختامییه این رویداد منتشر شد نامه "اوغول گوزل چاري يوا" مترجم رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در تركمنستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دلنوشته این دلداده علی بن موسی رضا(ع) آمده است:
«من اوغول گوزل چاري يوا، از كشور همسايه و خويشاوند تركمنستان هستم. بله خويشاوند هستيم چون در آخرين ملاقات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، آيت الله خامنه اي با رئيس جمهور تركمنستان اظهار نمودند كه ايران و تركمنستان نه تنها همسايه، بلكه خويشاوند هستند.


من در رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در عشق آباد به عنوان مترجم فعاليت مي كنم. من كار خودم را خيلي دوست دارم  چون من با كمك همين رايزني فرهنگي شخصيت هاي مذهبي را شناختم. 


من با حمايت همين رايزني فرهنگي سه كتاب و چندين مقاله علمي درباره امام رضا(عليه السلام) ترجمه كرده ام. 


اولين كتاب تحت عنوان «سارا به زيارت مي رود» تاليف آذر صديقي اين كتاب در سال 1389توسط رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران به چاپ رسيده است. 


كتاب دوم با عنوان روايت هاي برگزيده از زندگي امام مهربان علي ابن موسي الرضا(عليه السلام) با قلم حميد محمود زاده مي باشد.اين كتاب نيز در سال 1391 توسط رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران به چاپ رسيد. 


سومين كتاب با نام «امام رضا(عليه السلام) به روايت اهل سنت» نوشته محمد محسن طبسي در سال 1393توسط رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عشق آباد مشتركا با آستان قدس رضوي به چاپ رسيده است. 


همان گونه كه مطلع هستيد كشور ما بيش از 70سال جزو اتحاد جماهير شوروي در دوران شوروي سابق« خدا نيست» مي گفتند و مردم از اطلاعات و علوم ديني و مذهبي دور بودند. 


من هميشه مي شنيدم چهارده معصوم(عليه السلام) داريم، ولي اسم هاي معصومين(عليه السلام) را نمي دانستم.


 10سال پيش تازه فارسي آموز رايزني شده بودم، در همان ايام يادم مي آمد كه رايزني فرهنگي مسابقه مقاله نويسي درباره امام رضا(عليه السلام) اعلام كرده بود و من هم به خاطر علاقه زياد به ضامن آهو دوست داشتم در اين مسابقه شركت كنم.


تصميم گرفتم با زندگي، كرامات و شخصيت امام رضا(ع) آشنا شوم و هر آنچه كه بيشتر درباره ثامن الحجج ياد مي گرفتم بيشتر شيفته و دل باخته آن شخصيت مي شدم و آموخته هاي خود را براي بهره بيشتر به مادر خدا بيامرزم نيز تعريف مي كردم. 


مادرم هميشه مي گفت خيلي دوست دارد به حرم جد خودش امام رضا(ع) برود و راز و نياز كند، مادرم مريض بود. او به سرطان مبتلا شده بود. مادرم به همت و تلاش هاي رايزني فرهنگي براي درمان و معالجه به شهر مقدس مشهد مسافرت نمود؛ چون بيمارستان هاي عشق آباد مادرم را بستري نمي كردند و مي گفتند «چند روزي بيشتر زنده نمي ماند» اما مادرم بعد از زيارت حرم اين بزرگوار و به بركت وجود نازنين اين امام همام، هفت ماه زندگي كرد. پزشكان مي گفتند اميد نيست چند روزي بيشتر زندگي كند و خيلي تعجب مي كردند. 


ما به اين طريق براي اولين بار به شهر مشهد مقدس رفتيم. مادرم از دردهايش نمي توانست راه برود ولي اصرار مي كرد حتما بايد زيارت برود. برادرم از يك طرف و من هم از طرف ديگر او را گرفتيم و به حرم مشرف شديم. عظمت، قشنگي و جمعيت حرم، ما را خيره كرده بود.

 

مادرم آنجا خيلي نماز مي خواند، خيلي دعا مي كرد، مناجات مي كرد و اسم هاي تمام فاميل ها و آشناهايي كه نمي توانستند بچه دار بشوند را به زبان مي آورد و براي برآورده شدن حاجات آنان از امام رضا(ع) طلب كمك و استجابت دعا مي كرد. براي فاميل هايي كه دختر نداشتند، دختر و براي خانواده هايي كه پسر نداشتند، پسر آرزو مي كرد، حتي بعضي فاميل هايمان حدودا 20سال بچه دار نمي شدند همه آنها را تك تك شمرده بود، چه باور كنيد چه باور نكنيد همه آنها بچه دار شدند، حتي يكي از آنها نمانده است كه صاحب بچه نشده باشد كلا آنها 9نفر بودند. پنج تا از آنها موقعي مادرم زنده بود و چهار تا از آنها وقتي مادرم به رحمت خدا رفته بود، صاحب بچه شدند. 


من به اين گونه شاهد شفاعت، عظمت و كرامت امام رضا(ع) شدم. بعد از اين واقعه من شيفته امام رضا جان(ع) شدم به هر بهانه اي چه به عنوان مترجم، چه به عنوان همراه مريض هايي كه از عشق آباد به مشهد مي روند و يا استراحت به مشهد مي روم تا زيارت كنم هر موقع دلم براي مادرم تنگ مي شود يا دلم مي گيرد، تنها جايي كه آرامش پيدا مي كنم حرم امام رضا(ع) است. 


من از كودكي آرزو مي كردم مهماندار هواپيما باشم و هر سال دو بار مي رفتم امتحان مي دادم. هميشه هم از امتحان دوم يا سوم مردود مي شدم دو سال بود كه اين امتحان برگزار نمي شد و مسئولان آموزش مي گفتند ديگر برگزار نخواهد شد من به بارگاه امام هشتم(عليه السلام) رفتم و دعا كردم كه اين امتحان برگزار شود، براي آخرين بار هم كه شده شانس خودم را امتحان كنم. پيش خودم گفتم اگر اين بار هم قبول نشوم پس به صلاح و مصلحت من نيست. فقط خواسته من اين بود كه امتحان يك بار  ديگر برگزار شود و من در اين شركت كنم. چه باور كنيد چه باور نكنيد روز بعدي كه از مشهد برگشتم در روزنامه اطلاعيه همان امتحان را ديدم... 


من در زندگي خود شاهد معجزه ها و كرامات زياد امام رضا(ع) بوده ام و كاملا زندگي من مديون و وامدار اين شخصيت بزرگوار است. هميشه هركاري بخواهم انجام بدهم به بارگاه ملكوتي و نوراني ضامن آهو(ع) متوسل مي شوم. 


يكي از افتخارات مردم تركمنستان قدمگاه امام رضا(ع) در شهر مرو مي باشد. در اين شهر ديوارهاي باقيمانده منزل امام رضا(ع )كه در مرو حدودا2سال سكونت داشته است، قرار دارد. 


آنجا هر روز پر از زائران تركمن مي باشد. به بركت زندگي كردن امام رضا(ع) در اين خاك در مكتب وي شخصيت بزرگ اين سرزمين تربيت يافته اند ابو سعيد ابوالخير از جمله آنان مي باشد. 


رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران هر سال به مناسبت روز تولد هشتمين خورشيد برنامه هاي متنوعي، از جمله همايش علمي و برنامه هاي باشكوه و تنوعي برگزار مي كند. 


در پايان از خداوند متعال خواستارم در روز آخرت به حرمت و آبروي امام رضا(ع)گناهان همه مارا ببخشد و مورد رحمت و مغفرت قرار دهد.   

 

رضوی

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونین وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای بریکس در امور خاورمیانه به مسکو سفر کرده، با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ایران همواره در خاورمیان شریک راهبردی است

 علی باقری معاون وزیر امور خارجه همچنین در دیداری جداگانه با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین گفتگو کرد.

باقری  در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشورها ی عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.

طرف چینی در این دیدار نیز، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می دانیم.

این مقام ارشد چینی افزود: پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.

در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • من، مادرم، خواهرم و برادرم را سلاخی کرده‌ام!
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی