Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@02:27:39 GMT

سعودی‌ها مشتری هواپیمای سوخوی روسیه شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۰۲۳۵

سعودی‌ها مشتری هواپیمای سوخوی روسیه شدند

کشور روسیه و عربستان هم‌اکنون در حال مذاکره برای صادرات هواپیماهای مسافربری سوخو ۱۰۰ و MC21 از مسکو به ریاض هستند.

ایران آنلاین / ویکتور کلادوف، سخنگوی شرکت روستک روسیه اعلام کرد ریاض و مسکو در حال مذاکره برای صادرات هواپیماهای مسافربری سوپر جت سوخو و MC21 به عربستان هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون مذاکره بین دو کشور در زمینه‌های مختلف در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلادوف گفت: عربستان نه‌تنها به دنبال واردات این هواپیماهاست، بلکه قصد دارد فناوری ساخت آنها را نیز وارد کند و ما نیز در حال مذاکره برای صادرات دو مدل هواپیمای مسافربری سوپرجت سوخو 100 و MC21 هستیم.

وی ادامه داد: فناوری هواپیماهای MC21 صد درصد روسی است و چشم انداز خوبی برای ورود این هوپایما برای بازار هوایی خاورمیانه وجود دارد.

سخنگوی شرکت روستک روسیه افزود: مذاکرات در این زمینه آغاز شده و سعودی‌ها تمایل برای خرید این هواپیماها دارند.

هفته گذشته سرگی چمذوف مدیرعامل شرکت روستک گفت: روسیه و امارات متحده عربی قصد دارند به صورت مشترک هواپیمای MC21 را تولید کنند.

بنا به اعلام شرکت تولیدکننده این هواپیما در کنار پایین بودن قیمت MC21 نسبت به رقبای خود نظیر ایرباس 320 نئو و بوئینگ 737 مکس این هواپیما سرعت سیر بیشتری نسبت به دیگر رقبا دارد.

قرار است این هواپیمای روسی جایگزین هواپیماهایی نظیر یاک 42، توپولف 134، توپولف 154 و توپولف 204 در ناوگان هوایی روسیه شود.

قرار است تولید هواپیمای MC21 از سال 2019 به طور انبوه آغاز شده و هم‌اکنون سفارش 175 فروند از این هواپیماها از سوی شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه به شرکت سازنده ارائه شده است.

سوپرجت سوخو 100 نیز نخستین هواپیمای مدرن تولید روسیه پس از فروپاشی شوروی سابق است.

پروژه ساخت این هواپیما در سال 2003 آغاز شد و از سال 2011 نیز شرکت‌های هواپیمایی در برخی نقاط جهان از جمله مکزیک، آنها را وارد ناوگان هوایی خود کردند. هم‌اکنون این هواپیماهای روسی در شرکت‌های هواپیمایی اینترجت مکزیک، سیتی جت ایرلند و دیگر شرکت‌های بین‌المللی مشغول به جابجایی مسافر هستند./فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باخ: کار من دخالت در سیاست نیست

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) گفت که وظیفه او دخالت نکردن در سیاست است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از RAC 1؛ توماس باخ گفت: کار من دخالت در سیاست نیست. من با بسیاری از سران کشورها صحبت می‌کنم، اما IOC باید در نقش خود باقی بماند. ما با امکانات کم خود بهترین کار را انجام می‌دهیم. متأسفانه، ما نمی‌توانیم در مورد صلح تصمیم‌گیری کنیم.

رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک 2024 + عکس

رئیس کمیته بین المللی المپیک در پاسخ به این پرسش که چرا ورزشکاران روسی از شرکت در رژه ورزشکاران در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس منع شدند، اظهار داشت: روس‌ها خودشان مقصر هستند. این نتیجه نقض منشور المپیک توسط کمیته ملی المپیک روسیه است که منطقه کریمه را از طریق یک همه‌پرسی ضمیمه خاک خود کرد. بنابراین ما مجبور شدیم عضویت روسیه را به حالت تعلیق در آوریم. ما نمی‌توانیم ورزشکاران را تنبیه کنیم، بنابراین به آن‌ها اجازه می‌دهیم که به صورت انفرادی و نه به صورت تیمی مسابقه دهند. به همین دلیل است که آنها نمی‌توانند در رژه ورزشکاران شرکت کنند.

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • فلر یا شرارهٔ منحرف کننده در هواپیماهای جنگنده چیست؟
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند