Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@14:44:48 GMT

غُرُق بازارهای اروپایی توسط شاسی بلندهای لوکس

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۱۵۳۶

غُرُق بازارهای اروپایی توسط شاسی بلندهای لوکس

مدل‌های جدید ولوو، مرسدس و آئودی در سال جدید باعث شده تا سگمنت خودروهای SUV یا شاسی بلند از سدان ها پیشی گرفته و به رتبه‌های برتر فروش برسد. آمارهای شش ماه نخست سال ۲۰۱۷ حاکی از آن است که فروش خودروهای شاسی بلند با رشد ۲۳ درصدی به ۲۴۲ هزار دستگاه رسیده است.

در آمار فروش هم اکنون ولوو با مدل XC۶۰ پیشتازی می کند و پشت سر خود مرسدس بنز GLC و آئودی Q۵ را می بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال میزان فروش خودروهای سدان و استیشن نیز در شش ماه نخست امسال رشد ۱۳ درصدی داشته و به عدد ۲۱۹ دستگاه رسیده است.

پیش بینی می شود که اگر فروش خودروهای شاسی بلند در سال جاری همینگونه ادامه دار باشد آن ها به فروش نیم میلیونی خواهد رسید که در تاریخ بی سابقه است. این آمار نسبت به میزان فروش سال گذشته که ۴۰۹ هزار دستگاه در سال بود، اعلام شده است.

رونمایی و آغاز فروش ب ام و X۳ در پاییز به میزان فروش امسال و همچنین فروش سال آینده کمک خواهد کرد. در نظر داشته باشید که بیشترین سهم از خودروهای شاسی بلند مربوط به دوبازار بزرگ اروپا یعنی آلمان و انگلستان می شود که ۴۶ درصد از این میزان فروش را شامل می‌شوند.

در اروپا آلمان در صدر بازارهای شاسی بلند قرار دارد. پشت سر آن انلگستان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا رتبه های دوم تا پنجم را در اختیار دارند. نکته دیگری که درمورد دسته خودروهای شاسی بلند جالب است نبود مرسدس، آئودی و ب ام و در صدر جدول است. این دسته بندی تنها دسته بندی خودرویی دراروپا است که خودروهای لوکس این شرکت ها پرفروش نیستند.

آمار فروش را می توان از جدول زیر مشاهده کرد که ولوو XC۶۰ که نسل دوم آن رونمایی شده به صدر جدول رفته و آئودی Q۵ که ابتدای امسال رونمایی شد جایگاه خوبی در این جدول برای خود پیدا کرده است. همچنین میزان فروش ب ام و X۳ به خاطر رونمایی از نسل جدیدش با کاهش همراه بوده است.

با ورود مدل جدید X۳ به بازار این دسته بندی به عنوان تازه ترین و بهترین در سطح اروپا شناخته خواهد شد. همچنین حضور آلفارومئو استلویو، رنجروور ولار، جگوار F-Pace و مرسدس GLC کوپه جان تازه ای به این دسته بندی داده است. در حال حاضر پورشه ماکان، لکسوس NX و لندروور دیسکاوری اسپرت که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شدند، قدیمیترین شاسی بلندهای پرفروش بازار هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا

امیرمسعود عابدین: جدیدترین مدل جائکو J۷ در واقع نسخه پلاگین هیبریدی چری تانسو ۰۶ بوده و اخیراً در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآمد. این خودروی جدید احتمالاً در ژوئن ۲۰۲۴ با قیمت اولیه تقریبی ۴۰ هزار پوند انگلیس در بریتانیا عرضه شود.

به گزارش خبرآنلاین، ظاهر جائکو J۷ شبیه به چری تانسو ۰۶ است. تفاوت ظاهری این دو خودرو با یکدیگر، در لوگو "JAECOO" بوده که در جلوپنجره با لوگو چری شده است.

چری تانسو ۰۶ مدل ۲۰۲۴ دارای ابعاد ۴۵۳۸/۱۸۹۸/۱۶۸۰ میلی‌متر بافاصله بین دو محور ۲۶۷۲ میلی‌متر است. انتظار می‌رود جائکو J۷ نیز همین اندازه را داشته باشد. از طرفی، خودروی جدید از طراحی سقف معلق استفاده می‌کند که با دستگیره‌های مخفی درب‌ها و رینگ‌های پنج پره هماهنگ شده است. یک سانروف پانوراما نیز وجود دارد.

نیروی تولیدی از یک سیستم پلاگین هیبریدی متشکل از یک موتور ۱.۶ لیتری توربو و موتورهای الکتریکی دوگانه تامین می‌شود. حداکثر قدرت موتور بنزینی به ۱۹۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور به ۲۹۰ نیوتن متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۸ ثانیه طول می‌کشد. علاوه بر این، برد جامع کروز آن ۱۲۰۰ کیلومتر است در حالی که برد حالت الکتریکی خالص آن تقریباً ۱۰۰ کیلومتر است. در حال حاضر، چری به طور رسمی مشخصات پیشرانه را تأیید نکرده است.

فضای داخلی مطابق با تانسو ۰۶ است. یک صفحه‌نمایش کیلومترشمار ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی و عمودی ۱۴.۸ اینچی و یک فرمان D شکل در این بخش وجود دارند. سیستم کمک رانندگی پیشرفته سطح ۲ نیز در این خودرو حضور دارد که دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و تشخیص نقاط کور است.

در سال ۲۰۲۳، چری سالانه ۹۳۷٬۱۴۸ دستگاه خودرو صادر کرد که نسبت به سال قبل ۱۰۱.۱ درصد افزایش داشت.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899812

دیگر خبرها

  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • (تصاویر) شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • خودروهای زرهی لوکس؛ کدام یک را انتخاب می کنید؟ (عکس)
  • ببینید| شوخی معنادار معین الدین سعیدی با خودروهای شاسی بلند /پس چرا به ما نگفتند؟!
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)