Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > بازار مالی - در حالی که بحث ها درباره نرخ ارز در محافل کارشناسی واتاق های بازرگانی داغ است،شاخص بورس حرکت مطمئنی را با افزایش نرخ ارز آغاز کرده است.

به گزارش خبرآنلاین،بورس اوراق بهادار در حالی امروز،با 88 هزار واحد کار خود را آغاز کرده که در فروردین ماه امسال شاخص کل قیمت و بازده قیمتی بورس اوراق بهادار به طور میانگین 77 هزار واحد بود،این رقم در میانه تابستان به 81هزار واحد رسید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکت افزایشی شاخص بورس از شهریور ماه همزمان با افزایش نرخ ارز آغاز شده و هم اکنون شاخص قیمت و بازده قیمتی بر کانال 88 هزار واحد قرار دارد.

برخی کارشناسان از افزایش بازدهی بورس در ماههای آینده خبر می دهند،با این حال برخی پیش بینی ها هم حکایت از آن دارد که هرگونه تحرکات بین المللی درباره سرنوشت توافق برجام احتمال نوسان در شاخص بورس را افزایش خواهد داد.

شاخص کل بورس در زمان اجرای برجام در محدوده 65 هزار واحد قرار داشـت. اوج شاخص بورس در 14 فروردین سال  95 رقم خورد و به بیش از 81 هزار واحد رسید. پایین ترین میزان شاخص هم براساس گزارش ها در سال گذشته در 31 خرداد رقم خورد و شاخص بر روی 72 هزار واحد فرود آمد.

به نظر می رسد شاخص کل بورس تلاش می کند تا به اوج تاریخی خود یعنی 89 هزار واحد که نیمه دی ماه سال 92 ثبت شده است، برسد. هرچند این سقف در چهارسال گذشته ثبت نشده، اما در دوره زمانی ابتدای سال 94 تا پایان سال گذشته به میانگین بازدهی بورس به بیش از 20 درصد رسیده است.

التبه بررسی میانگین بازدهی بازار سرمایه در دوره یکساله منتهی به نیمه شهریور سال جاری نیز نشان دهنده ســود 25 درصدی سهامداران به طور متوسط است.

 با این حساب بازار سرمایه بازدهی بیشتری نسبت به بازار پول داشته است. نرخ سود بانکی مطابق بخشنامه بانک مرکزی از 11 شهریور امسال 15 درصد برای بانکها الزامی شد. این در حالی است که شاخص بورس ازشهریور ماه که حوالی 83 هزار واحد بوده تاکنون بیش از 5 هزار واحد رشد کرده است. 

3535

کلید واژه‌ها : سازمان بورس و اوراق بهادار - بورس تهران -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش قدس آنلاین، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۶ هزار و ۱۸ واحد افت به ۷۵۰ هزار و ۸۰۵ واحد و شاخص قیمت با ۳ هزار و ۳۶۹ واحد کاهش به ۴۲۰ هزار و ۲۵۶ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۱۸۹ واحد کاهش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۰۰ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۷ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فجهان، خاور، مادیرا، بپاس، دماوند، هرمز و سپیدار بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت