Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود خوانساری گفت: در ۲۰ ماه متوالی رشد مسکن منفی بوده، ولی در ۶ ماهه اول امسال به نظر می‌آید رشد مسکن مثبت بوده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ مسعود خوانساری امروز در سی و دومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به نوسان قیمت ارز گفت: همه ما شاهد هستیم که در یک و نیم ماه گذشته قیمت ارز افزایش یافته و این موضوع هم از سال گذشته قابل پیش بینی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: با توجه به تورم چند سال گذشته هنوز قیمت ارز واقعی نشده است و از دولت تقاضا داریم، برای کنترل نرخ ارز از برخوردهای غیر کارشناسی خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه قیمت لیر ترکیه در شروع کار اقای روحانی ۲۵۰۰ تومان بوده و هم اکنون به ۱۰۰۰ تومان کاهش یافته است، اظهار داشت: ارزانی لیر باعث شده ظرف ۶ ماهه اول سال ۴۰۰ هزار نفر به آنتالیا و شهرهای جنوبی ترکیه سفر کنند و واردات از این کشور به ایران زیاد شده است.
وی افزود: این در حالی است که از ابتدای کار دولت روحانی، قیمت ارز حدود ۳۶۰۰ تومان بوده و تا ۲ ماه پیش هم هنوز همین قیمت بود.
خوانساری اظهار داشت: سوبسید ارزانی لیر ترکیه را ما می‌پردازیم و اصرار بیش از اندازه به اینکه قیمت ارز را ثابت نگه داریم، تولید را دچار مشکل می‌کند و باعث می‌شود که طلب پیمانکاران و شرکت هایی که در امر بهداشت فعالیت دارند، به مشکل می‌خورد و هر روز یکی بعد از دیگری از صحنه خارج می‌شوند و به نظر می‌رسد که باید برای نرخ ارز تصمیم جدی گرفت و اجازه دهیم ارز به عنوان یک کالا قیمت گذاری شود و دولت فقط آن را مدیریت کند.

خوانساری در ادامه به مسکن اشاره کرد و گفت: در ۲۰ ماه متوالی رشد مسکن منفی بوده، ولی در ۶ ماهه اول امسال به نظر می‌آید رشد مسکن مثبت بوده و خرید و فروش در این مدت ۳۴ درصد افزایش و رشد قیمتی مسکن هم متناسب با تورم امسال بوده است.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه کماکان بدهی پیمانکاران به قوت خود باقی است، اظهار داشت: شرکت هایی که در حوزه سلامت و بهداشت کار می‌کنند با معضل بزرگی کار می‌کنند و بودجه‌های دولت تکاپوی پرداخت این‌ها را نمی‌دهد که از دولت انتظار می‌رود بیش از این جفایی در حق پیمانکاران بخش خصوصی نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت آپارتمان های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران

معاملات خرید مسکن در اولین ماه از سال جدید، با قیمت‌های پایان سال گذشته، انجام شد. روز گذشته، بانک مرکزی با انتشار گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین ماه، میانگین قیمت هر مترمربع مسکن معامله‌شده در این ماه را ۸۱ میلیون و۶۳۰‌هزار تومان اعلام کرد. این میزان تنها ۰.۲درصد از متوسط قیمت مسکن در اسفند ۱۴۰۲ بیشتر است و عملا به معنای ثبات قیمت مسکن در فروردین ماه امسال نسبت به اسفند پارسال است.

به گزارش دنیای اقتصاد؛ قیمت هر مترمربع مسکن در فروردین امسال به روایت بانک مرکزی ۲۲.۹‌درصد نسبت به فروردین ۱۴۰۲ رشد داشته است.

در فروردین ماه همچنین ۱۵۰۸ فقره معامله خرید آپارتمان در شهر تهران انجام شد که این میزان نسبت به معاملات اسفند ۱۴۰۲ افت ۷۵.۶ درصدی و نسبت به فروردین سال قبل کاهش ۱۴.۲ درصدی داشته است. در جدول مشخصات و بهای پیشنهادی تازه‌ترین فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن مناطق ۲۲ گانه شهر تهران درج شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قیمت آپارتمان های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران
  • رئیسی: از قیمت کالا‌ها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم / تورم روز به روز کاهشی می‌شود
  • موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • واگذاری زمین به ۷۰ هزار مشمول جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در کشور
  • رئیسی: از قیمت کالاها مطلع هستم /موشک جواب موشک است/عضو گروه و حزبی نیستم /ابربدهکاران بانکی که پچ‌پچ جلسات و محافل بود را علنی کردیم
  • عقب ماندگی نهضت ملی مسکن درکرمان با ظرفیت صنعت ومعدن جبران شود
  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • اعطای وام به کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران