Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان ولایت هلمند در پارلمان افغانستان از کشته شدن ۱۰ غیرنظامی شامل زنان و کودکان در حملات هوایی آمریکا به این ولایت خبر داده‌ و از سکوت دولت افغانستان دربرابر کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای آمریکایی انتقاد کردند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، به نقل از «ویسا» درحالیکه روز گذشته فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در نشست خبری اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی مراکز تولید مواد مخدر در هلمند را هدف قرار داده است اما نمایندگان افغان در پارلمان از کشته شدن دست‌کم 10 غیرنظامی افغان در این حملات خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش جنگنده‌های آمریکایی روز گذشته مناطقی را در شهرستان «موسی‌قلعه» ولایت هلمند هدف قرار دادند که در نتیجه 10 غیرنظامی شامل زنان و کودکان کشته شدند.

«هاشم الکوزی» نماینده هلمند در سنای افغانستان گفت: جنگنده‌های آمریکایی در مرکز شهرستان موسی‌قلعه یک منزل مسکونی را هدف قرار داده‌اند که تعدادی زن و کودک کشته شدند.

وی افزود: بعد از حملات هوایی آمریکا، مردم محلی به کمک یکدیگر اجساد قربانیان را که همه غیرنظامی بودند از زیر آوار خارج کردند.

«گل مجاهد» نماینده ولایت هلمند در پارلمان افغانستان حملات جنگنده‌های آمریکایی به غیرنظامیان افغان در این ولایت را محکوم و سکوت دولت افغانستان درباره این تلفات را شرم‌آور عنوان کرد.

این در حالی است که ژنرال «جان‌نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان طی نشست خبری در کابل اعلام کرده است که جنگنده‌های آمریکایی در شهرستان موسی‌قلعه مرکز تولید مواد مخدر را هدف قرار داده‌اند.

با این حال حملات هوایی آمریکا علیه غیرنظامیان در افغانستان تازگی نداشته و مقامات خارجی در بسیاری از موارد با بسنده کردن به کلمه اشتباه صورت گرفته است، پرونده کشتار غیرنظامیان را مختومه اعلام می‌کنند.
انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان

دفتر عمومی ریاست‌الوزراء اعلام کرده که در بیست و یکمین نشست کابینه طالبان روی ایجاد مجتمع(کمپلکس) های زراعتی در ولایات بلخ، ننگرهار و هرات گفتگو شده‌است.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزراء با نشر خبرنامه ای گفت که بیست‌ و یکمین نشست کابینه به سرپرستی ملا محمد حسن آخند، رئیس الوزرای  حکومت سرپرست  برگزار شد.

در این نشست در مورد پروسس، بسته‌بندی، بارگیری و تخلیه زغال سنگ در ولایت‌های پکتیا، پکتیکا، خوست، ننگرهار و کندهار گفتگو و به وزارت زراعت وظیفه سپرده شد تا به منظور پیش‌برد امور آن، زمین مخصوص را تصفیه و بعد از حکم مقام عالی ریاست، کار عملی آن را آغاز کند.

همچنین در این نشست، طرح وزارت زراعت پیرامون ایجاد ۶ مجتمع(کمپلکس) زراعتی در ولایت‌های بلخ، ننگرهار، هرات به معاونیت اقتصادی سپرده شد تا پس از بررسی و تاییدیه آن، به مقام عالی ریاست با هدف منظوری ارایه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان