Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: طرح ایجاد روستای پاک برای نخستین بار در کشور با آغاز پاکسازی 100 روستای این استان از هفت معضل اجتماعی به اجرا درآمد.

به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی روز سه شنبه در نشست اعضای کارگروه ستاد برنامه ریزی برای اجرای طرح روستای پاک در استان افزود: این طرح به صورت ابتکاری در خراسان رضوی با هدف توانمندسازی روستاها و کاهش معضلات اجتماعی تدوین و به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در مرحله نخست این طرح 100 روستا در خراسان رضوی با همکاری بخشداران و فرمانداران، از هفت معضل اجتماعی نظیر اعتیاد، بیسوادی، نخواندن کتاب، طلاق، بیکاری، نبود مشارکت های اجتماعی و عدم پوشش بیمه ای، پاک می شوند.
وی گفت: از یک میلیون و 733 هزار نفر جمعیت روستایی خراسان رضوی، 133 هزار و 288 نفر معادل 25.5 درصد زیر پوشش بیمه روستایی، عشایری هستند که این تعداد باید به 40 درصد برسد.
حسینی افزود: در طرح روستای پاک پوشش بیمه روستایی، عشایری در 100 روستای در نظر گرفته شده باید به 100 درصد برسد.
وی اظهار کرد: برای کاهش طلاق در 100 روستای در نظر گرفته شده نیز باید فردی به عنوان تسهیل گر یا بهورز به این روستاها اعزام شود.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی با برخورداری از 72 مرکز یادگیری محلی برای ریشه کردن کردن بیسوادی در روستاها رتبه نخست کشور را دارد، گفت: در 100 روستای در نظر گرفته شده برای طرح روستای پاک دست کم 50 مرکز یادگیری محلی باید ایجاد شود.
حسینی افزود: هم اکنون 65 روستا در خراسان رضوی عاری از اعتیاد هستند و طرحهای موفقی که تاکنون برای کاهش اعتیاد در روستاها اجرا شده باید در روستاهای در نظر گرفته شده نیز اجرا شود.
وی با بیان اینکه ساختارسازی های اقتصادی در روستاها نیازمند بازنگری است، اظهار کرد: برای کاهش بیکاری باید از فضاهای بلا استفاده اماکن دولتی یا غیردولتی، برای ایجاد کارگاه های اقتصادی ویژه مشاغل خرد و ایجاد تولید بهره گرفت.
وی گفت: برای تحقق پاکسازی 100 روستا از هفت معضل اجتماعی باید برنامه عملیاتی تدوین شود و مدیران مناطق، بخشداران و فرمانداران نیز در جریان این برنامه قرار گیرند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: در این راستا باید از تمام ظرفیتهای مربوط به تشکلهای غیردولتی و دولتی بهره گرفت.
وی اظهار کرد: هر یک از مدیران عضو کارگروه ستاد اجرایی طرح روستای پاک باید این طرح را به وزارت متبوع خود ارسال کنند تا بتوان کار تبلیغی و الگوسازی برای سایر استانها انجام داد.
وی گفت: نظارت بر فعالیتهای مرتبط با طرح روستای پاک بر عهده دستگاه های اجرایی عضو این کارگروه است اما در کنار آن باید یک تشکل غیردولتی قوی به عنوان ناظر بر عملکرد دستگاه ها تشکیل شود.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

غلامرضا زارعی مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری برخی نهاد‌ها به مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال سبد تغذیه و بسته بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه اختصاص دهد.

او افزود: بر همین اساس شارژ اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶ میلیون ریال برای مادران دارای فرزند شیرخوار شامل ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۱۰ نفر از سه دهک اول درآمدی انجام شده است.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور حمایت از مادران ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته است.

زارعی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۷۱ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در استان خراسان رضوی آماده عرضه بسته‌های غذایی و بهداشتی ویژه مادران دارای فرزند شیرخوار و زیر پنج سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • لطافت هوای روستای گیامی پس از بارش باران در قالب تصاویر
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب