Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:13:07 GMT

برپایی 175 نمایشگاه کتاب در مدارس مراغه

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۷۲۱۸

برپایی 175 نمایشگاه کتاب در مدارس مراغه

مراغه - ایرنا - معاون پرورشی آموزش و پرورش مراغه از برپایی 175 نمایشگاه کتاب در مدارس این شهرستان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

علی یزدانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه ها با هدف نهادینه کردن و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان برپا شده است.
وی ادامه داد: افزایش سطح مطالعه کتاب آموزشی و غیر درسی در کنار تعلیم و تربیت در مدارس می تواند نقش بسزایی در رشد و بالندگی فرهنگی و اجتماعی نسل آینده ساز جامعه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: امسال 15هزار جلد کتاب در قالب 300 بسته برای برپایی این نمایشگاه ها در بین مدارس این شهرستان توزیع شده است.
یزدانی با تاکید بر جایگاه کتاب در تعلیم و تربیت گفت: دین، فرهنگ و تاریخ ما انس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی داشته و کتابخانه عظیم رصدخانه مراغه که به همت خواجه نصیر الدین طوسی دایر شده بود گواهی بر این ادعاست.
وی افزود: در آموزه های اسلامی و قرآنی، کتاب و کتابخوانی از جایگاه ویژه و شاخصی برخوردار بوده زیراکه معجزه پیامبر گرامی اسلام (ص)، کتاب انسان ساز قرآن کریم است.
وی اضافه کرد: یکی از ابزار های آموزش صحیح نسل آینده، بهره گیری از کتاب های مفید و ارزشمند علمی، فرهنگی و اجتماعی است و فرهنگ کتابخوانی برای این منظور باید در برنامه های روزانه تمامی اقشار جامعه از بدو تولد تا بزرگسالی گنجانده شود.
24 تا 30 آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.
45 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی
7487

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام مهدی پورآرین معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قزوین گفت: این نمایشگاه  با هدف تمرکز بر فعالیت‌های مهدوی در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی در طبقه همکف کتابخانه مرکزی دانشگاه برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۸ غرفه با موضوعات خداشناسی، مکتب اهل بیت (ع)، شناخت واقعی امام زمان (عج)، تاریکی‌های عصر ظهور و فتنه‌های آخر زمان فعال است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: این نمایشگاه می‌تواند با حضور استادان برجسته در حوزه مهدویت به استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های استان و دانش آموزان در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی ارائه خدمات داشته باشد.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه