Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:28:56 GMT

تمام شهرهای استان همدان صاحب کتابخانه شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۷۷۱۴

همزمان با بیست و پنجمین دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار، یکصدویازدهمین کتابخانه استان همدان در شهر فرسفج افتتاح شد و بدین ترتیب تمام شهرهای استان همدان صاحب کتابخانه شدند .

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل‌ کتابخانه‌های عمومی استان همدان، پیش از ظهر امروز کتابخانه عمومی بامداد شهر فرسفج تویسرکان با حضور فرماندار شهرستان تویسرکان، امام جمعه شهر و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان فرسفج افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر فرسفج تنها شهر فاقد کتابخانه در استان بود که امروز با پیگیری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و با حمایت فرماندار شهرستان تویسرکان و بخشدار بخش قلقرود بهره‌برداری شد.

این کتابخانه که مربوط به بخشداری شهر فرسفج بود با هماهنگی به عمل آمده به مدت 20 سال حق انتفاع آن به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان واگذار شد.

در بهره‌برداری این کتابخانه 300 میلیون ریال شهرداری شهر فرسفج در امر بازسازی و تعمیر هزینه کرده و 300 میلیون ریال نیز صرف خرید تجهیزات و تأمین سیستم گرمایشی توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان شده است.

این کتابخانه شامل بخش‌هایی مختلف نظیر مرجع، مخزن، کودک، مطالعه خواهران و برادران بوده و نزدیک به 2 هزار و 500 نسخه کتاب برای استفاده مردم فرهنگ‌دوست شهر فرسفج در این کتابخانه جانمایی شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در راستای توسعه فضاهای فرهنگی زمین مورد نظر در مناطق فاقد کتابخانه عمومی در اردبیل اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کمال الدین میرجعفریان در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، اظهار کرد: توسعه متوازن فضای‌های فرهنگی و آموزشی لازمه تحقق عدالت فرهنگی است و در این راستا زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه های عمومی تأمین خواهد شد.

وی افزود: توسعه فضای کتابخانه‌ای در اردبیل و نزدیک شدن به سرانه متوسط کشوری، یکی از مطالبات دانش آموزان و دانشجویان در سال‌های اخیر بوده است.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل اظهار داشت: در راستای رفع نیازمندی‌های حوزه سرانه کتابخانه های عمومی پس از جلسات متعدد کارشناسی پراکندگی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر اردبیل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و زمین مورد نیاز تأمین خواهد شد.

پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه عمومی استان اردبیل نیز از گفتگو با خیر کتابخانه ساز برای احداث کتابخانه عمومی خبر داد و افزود: خیرین کتابخانه ساز آماده احداث پروژه احداث کتابخانه عمومی بعد از تحویل زمین هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس برآورد صورت گرفته پیش بینی می‌شود طی یک تا دو سال آینده بتوانیم کتابخانه‌ای شایسته در این نقطه از شهر افتتاح کرده و به بهره برداری برسانیم تا شهروندان ساکن در این مناطق از فضای مطالعاتی و خدمات کتابخانه‌ای آن بهره مند شوند.

رضاقلیزاده یادآور شد: دسترسی آسان به کتابخانه یکی از استانداردهای فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا) است و رسیدن به این استانداردها مستلزم افزایش تعداد کتابخانه ها در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

گفتنی است، در این جلسه همچنین اداره کل راه و شهرسازی مکلف شد زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در خیابان دامپزشکی برای احداث کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل قرار دهد و در خصوص تأمین زمین مورد نظر برای احداث کتابخانه عمومی در محلات دروازه مشگین و میدان جهاد که وسعت و تراکم جمعیت قابل توجهی داشته و از کتابخانه های عمومی شهر فاصله چشمگیری دارد، اقدامات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

کد خبر 748498

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان
  • شهرستان مهر میزبان شاعران