Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@20:04:57 GMT

صلیب سرخ: ۲.۵ میلیون یمنی به آب شرب سالم نیاز دارند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۸۲۸۲

صلیب سرخ: ۲.۵ میلیون یمنی به آب شرب سالم نیاز دارند

خبرگزاری شبستان: سخنگوی کمیته صلیب سرخ گفت: شهرهای صنعاء و البیضاء به فهرست شهرهای یمنی پیوستند که به آب شرب سالم نیاز دارند تا تعداد یمنی هایی که به آب سالم نیاز دارند، به دو میلیون و ۵۰۰ نفر برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، «یولاندا ژاکمی» سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: نزدیک به دو میلیون و 500 یمنی در شهرهای شلوغ درحال حاضر از آبهای ناسالم برخوردارند و آب تمیز به آنها نرسیده است و آنها را در معرض خطر شیوع جدید بیماری هایی قرار می دهد که از آب منتقل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاکمی ادامه داد: دو شهر صنعاء و البیضاء به فهرست شهرهای یمن پیوستند که به علت نبود سوخت برای روشن کردن ایستگاههای پمپاژ، به آب های تمیز نیاز دارند. نبود سوخت برای روشن کردن ایستگاه های پمپاژ به علت محاصره تحمیلی ائتلاف عربی به رهبری عربستان به وقوع پیوسته است.

وی افزود: سیستم آب آشامیدنی و بهداشت در ذمار و عمران در حال حاضر تنها نیمی را پوشش می دهد.

این سخنگوی صلیب سرخ گفت: وضعیت درحال حاضر برای بیماران دیالیزی بحرانی است و مراکز دیالیز در شهر الحدیده به شدت خسارت دیده است، به طوری که تنها نزدیک به 30 درصد از کادر آنها فعالیت می کند و مراکز دیگر در یمن مجبور شدند درهایشان را ببندند و بیشتر بیماران را به سه مرکزی که صلیب سرخ از آن حمایت می کند، اعزام کردند.

صلیب سرخ، گزارش هایی از فوت نزدیک به 20 بیمار کلیوی طی هفته گذشته به دلیل فقدان درمانشان دریافت کرده است.

این سازمان روز گذشته گفته بود که سه شهر صعده، تعز و الحدیده در یمن به دلیل محاصره و قطع سوخت لازم برای سیستم پمپاژ آب سالم ندارند.

از آوریل گذشته نزدیک به 940 هزار و 768 نفر در یمن به وباء مبتلا شدند.

 

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ

براساس گزارش آناتولی، اظهارات السعید در سخنرانی خود در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد که در روز‌های ۲۸ و ۲۹ آوریل در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار می‌شود، بیان شد. وزیر مصری گفت: درآمد‌های کانال سوئز شاهد کاهش ۵۰ درصدی بوده است.

کانال سوئز یکی از مهم‌ترین کانال‌ها و تنگه‌های جهان به حساب می‌آید که کوتاه‌ترین مسیر کشتیرانی بین اروپا و آسیا است و یکی از منابع اصلی ارز برای مصر است.

یمنی‌ها در «همبستگی با نوار غزه» که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در معرض جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا قرار گرفته است، با موشک‌ها و پهپادها، کشتی‌های باری صهیونیستی و کشتی‌هایی که در راه اراضی اشغالی هستند را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند. 

با مداخله واشنگتن، لندن و سایر کشور‌ها ائتلافی برای جلوگیری از حملات یمنی‌ها در تنگه باب المندب تشکیل دادند، یمنی‌ها اعلام کردند که اکنون تمامی کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را جزو اهداف نظامی خود می‌دانند.

همین امر باعث شده است هزینه‌های صادرات هند و نرخ حمل و نقل اقیانوسی برای کالا‌ها از آسیا به اروپا بیش از دو برابر شود.

بیشتر صادرات هند اکنون از اطراف دماغه امید خوب در نوک جنوبی آفریقا انجام می‌شود که این امر ۴۰۰۰ مایل دریایی و ۱۴ روز به سفر دریایی کشتی‌ها افزوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • وضعیت سرخ صلیب سرخ در غزه
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند