Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از یک هفته و با حضور گسترده امدادگران و همیاری گسترده هموطنان خبرنگاران حاضر در منطقه بحران زده کرمانشاه می گویند اوضاع نگران کننده و ملتهب این منطقه تاحدی آرام شده است

ایران آنلاین / این گزارش حاکی است که برنامه اسکان موقت در این منطقه کلید زده شده است.زلزله زدگان آجر و سفال باقی مانده از آوار منازل را به محل اسکان موقت خود انتقال می‌دهند تا با چیدن آنها در زیر چادر، از جاری شدن آب باران در زیرچادرها ایمن باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت مسکن موقت برای زلزله‌زدگان
«عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور از ساخت مسکن های موقت برای زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بنیاد مسکن در مدت یک ماه آینده ساخت مسکن های دائمی را نیز شروع می‌کند. بنیاد مسکن قرار شده تا فردا سه‌شنبه تاریخ قطعی آماده‌سازی مساکن موقت را اعلام کند. وی با تأکید بر اینکه بنیاد مسکن تا  مدت یک ماه آینده باید تمام طرح‌های اسکان دائمی را هم آماده کند، تصریح کرد: در زمینه اسکان دائم براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و طبق برنامه‌هایی که این بنیاد ارائه کرده منابع، اعتبارات و تسهیلات موردنیاز تصویب شده‌ا ست.

خروج از اسکان اضطراری
«هوشنگ بازوند»، استاندار کرمانشاه نیز گفت: با توجه به شروع فصل سرما، تمام امکانات و فعالیت‌ها باید به سمت خروج از اسکان اضطراری و تأمین اسکان موقت آسیب دیدگان معطوف شود. مدیران باید روند عادی‌سازی زندگی مردم در مناطق آسیب دیده از زلزله را تسریع ببخشند. وی بر اسکان موقت و دائم از سوی بنیاد مسکن با مشارکت مردم تأکید کرد و افزود: به همه خسارت‌دیدگان 12 میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود تا روند اسکان موقت را زودتر آغاز کنند. استاندار کرمانشاه گفت:‌ اسکان موقت زلزله زدگان استان از امروز دوشنبه یا فردا سه‌شنبه به طور همزمان در مناطق شهری و روستایی آغاز می‌شود. در مرحله اسکان موقت یک اتاق 12 متری به همراه انباری برای نگهداری اسباب و وسایل خانواده‌های زلزله ‌زده ساخته می‌شود که البته این انباری ممکن است یک چادر باشد.

وی با تأکید براین که اکنون مهم‌ترین نیاز مردم در مناطق زلزله زده نایلون و تا حدودی وسایل گرمایشی است، خاطرنشان کرد: خیرین کمک‌های خود به زلزله زدگان را به سمت کمک نقدی ببرند و به شماره حساب اعلام شده 99999 از سوی هلال‌احمر واریز کنند. وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کرمانشاه، افزود: هلال‌احمر هرچه سریع تر نایلون ضخیم به مقدار لازم در اختیار حادثه دیدگان قرار دهد تا مردم چادرهای خود را برای مقابله با باران ایمن‌سازی کنند. به گفته وی از ۹ هزار و ۵۰۰ چادر توزیع شده، کمتر از ۵هزار چادر نصب شده است. باوجود همه تلاش‌های صورت گرفته و توزیع بیش از نیاز باید اذعان کنیم که در زمینه توزیع چادر اشکالات متعددی وجود داشته است. استاندار کرمانشاه همچنین درجلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور مسئولان استان و نمایندگان کرمانشاه در مجلس برگزار شد، اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی مکلف به پرداخت خسارت به دامداران دارای دام‌های سبک و سنگین و همچنین استخرهای پرورش ماهی شده است. همچنین قرار شد 2هزار تن علوفه بین دامداران مناطق زلزله زده توزیع شود.

کمبود دارو در مناطق زلزله زده نداریم
«امید عبدی»، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم با اعلام اینکه تمام نیازهای دارویی زلزله‌زدگان تأمین شده، گفت: هم‌اکنون هیچ گونه کمبود دارویی دراین مناطق وجود ندارد، اما این بدین معنا نیست که تا پایان بحران، دیگر به هیچ دارویی نیاز نباشد چرا که شرایط در این مناطق هنوز بحرانی است و تا زمانی که شرایط به حالت عادی برگردد روند تهیه و تأمین دارو ادامه خواهد داشت. عبدی با اشاره به اینکه پیش‌بینی، تعیین و تهیه نیازهای دارویی مناطق آسیب دیده برعهده معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است از مردم خواست که از ارسال داروهای خانگی به این مناطق خودداری کنند.

راه‌اندازی ۱۰۰ حمام صحرایی
همچنین«علیرضا تختشاهی»، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه هم از راه‌اندازی ۱۰۰ حمام صحرایی در ۶ نقطه شهرستان سرپل‌ذهاب که بیشترین اسکان‌ها درآنجاست خبر داد وافزود: هم‌اکنون آب تمام نقاط زلزله زده وصل است.۲۰ اکیپ رفع حوادث و اتفاقات مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، لرستان، کرمان، مشهد، مرکزی، همدان و کردستان و شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در این زمینه کمک کردند. وی از راه‌اندازی ۸ چشمه سرویس بهداشتی نیز خبر داد و گفت: این سرویس‌ها در حال نصب و راه‌اندازی است. علاوه بر وجود آب پایدار در شبکه، روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار لیتر آب توسط تانکرهای سیار توزیع می‌شود.

وصل شدن گاز ۵هزار مشترک
«سیروس شهبازی»، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه نیز از وصل گاز ۵هزار مشترک مصارف خانگی، تجاری و سازمان‌های دولتی در شهرستان سرپل‌ذهاب خبر داد و افزود: این تعداد مشترک شامل ۲۱ نانوایی، 3 جایگاه سی‌ان‌جی، سازمان‌های اداری و دولتی و مشترکان خانگی که آمادگی دریافت گاز هستند، می‌شود. به گفته وی به غیر از ۴ روستا در قصرشیرین و
۳ روستا در سرپل‌ذهاب که شدت تخریب در آنها بالاست، شبکه گاز سایر روستاها نشت‌یابی و وصل شده است. در مناطق حادثه دیده بجز منازلی که کاملاً تخریب شده‌اند و امکان گازرسانی به آنها وجود ندارد، گاز بقیه مشترکان متقاضی گاز، وصل شده است.

مراجعه مالکان واحدهای مسکونی خسارت‌دیده  از زلزله در ایلام به بنیاد مسکن
در این میان، «حسین کلانتری» معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری ایلام اعلام کرد: مردم استان از دوم تا پایان آذرماه امسال می‌توانند درخواست تعیین خسارت منازل خود را به بنیاد مسکن تحویل دهند. «فریادرس شهبازی» مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام نیز در این خصوص گفت: طبق دستورالعمل ارسالی سازمان مرکزی فقط ساختمان‌هایی که حداقل تا 30 درصد نازک کاری آن خسارت دیده مشمول پرداخت خسارت خواهند شد. وی به مردم توصیه کرد: در تحویل درخواست‌های خود عجله نداشته باشند و تا پایان ماه فرصت تحویل درخواست‌ها وجود دارد. متقاضیان باید مشخصات کامل خود و نشانی و کدپستی خود و موضع خسارت دیده وهمچنین عکس موضع خسارت دیده را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند./ روزنامه ایران 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر

فرهاد شریفی با بیان اینکه برداشت کلزا در مزارع شهرستان قصرشیرین که جزو مناطق گرمسیری استان است از امروز (۱۰ اردیبهشت) شروع شده، گفت : برداشت کلزا در مزارع مناطق سردسیر استان تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰۱۹ هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفته، گفت: پیش بینی می‌شود امسال تولید کلزا در استان به حدود ۹۰۰۰ تن برسد که دو برابر سال گذشته خواهد بود.

شریفی با بیان اینکه امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته افزایش حدود دو برابری سطح زیر کشت کلزا در استان را شاهد هستیم، افزود: سال زراعی گذشته ۲۱۷۶ هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته بود و حدود ۴۵۰۰ تن محصول در استان تولید شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه شهرستان‌های کنگاور و سنقروکلیایی با ۱۰۰۳ و ۲۰ هکتار به ترتیب بیشترین و کمترین سطح زیرکشت کلزای استان را دارند، گفت: بجز پاوه در همه شهرستان‌های استان کشت کلزا داریم.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب مزارع کلزای استان در بازدید‌های صورت گرفته، گفت: انتظار داریم امسال شاهد عملکرد خوب مزارع کلزای استان باشیم.

به گفته شریفی ۱۴ مرکز خرید تضمینی کلزا در استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه امسال کلزا با قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود، گفت: تمامی کلزای تولیدی در استان توسط کارخانجات روغن کشی داخل استان (مجتمع کشت و صنعت ماهیدشت) خریداری خواهد شد و این شرکت قول پرداخت مطالبات کلزاکاران استان در کمتر از یک ماه را داده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور