Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم بزرگداشت عالم، عارف و شاعر نامی کُرد، مُلاحسن دزلی در روستای "دزلی"، با حضور مسئولان شهرستانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستان، فرمانده سپاه شهرستان سروآباد در این مراسم با تبریک هفته بسیج، گفت: هنر و هنرمند در نزد مردم جایگاه ویژه‌ای دارند و تکریم و بزرگداشت هنرمندان در راستای احیا و ترویج فرهنگ غنی منطقه و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان برای مردم یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ جعفر غفاریان با اشاره به جایگاه مُلاحسن دزلی در بین مردم، افزود: این شاعر و نویسنده نامی کُردستان به دلیل اینکه شعرهایش برگرفته از درون مردم و بیان کننده مشکلات و کمبود‌های جامعه است، در نزد مردم محبوب و جایگاه ویژه‌ای دارد.
محمّدرشید امینی از نویسندگان نامی منطقه کُردستان درباره این شاعر، گفت: مُلاحسن دزلی از ادیبان، شاعران و عارفان به نام منطقه هورامانات است که در دوران جوانی برای کسب علم و دانش به بغداد، حجاز و مصر رفته و از محضر بزرگان آن زمان به یادگیری علم و تدریس نیز پرداخته است.
وی افزود: مُلاحسن دزلی، متخلص به "هجری"، فرزند مُلامحمّد بن محمّدرضا در سال ۱۲۵۴ هجری ـ. قمری از خانواده مردوخیان هورامان در روستای "ویسیان" چشم به جهان گشود و از وی یک دیوان به جای مانده که اثر زنده ادبیات کردی است و باید آن را از لحاظ کاربرد صناعات و آرایه‌های ادبی شاهکار نامید.
امینی گفت: قالب شعر‌های مُلاحسن دزلی به بیان مشکلات و درد‌های مردم اشاره دارد و در طول دوران عمرش هیچگاه به دنبال منصب و جایگاه نبوده و در میان مردم به سادگی زیسته است.
وی در سال ۱۳۴۴ در روستای "دزلی" دارفانی را وداع گفت.
در پایان این مراسم از مُلااحمد نظیری شاعر، نویسنده و مترجم به نام منطقه هورامانات و استان کُردستان که دیوان مُلاحسن دزلی را گردآوری و تدوین کرده و همچنین چند نفر از شاعران منطقه تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جالب شاعر شدن شهرام شکیبا + فیلم

شهرام شکیبا، منتقد سینما، شاعر طنزپرداز، مجری و بازیگر تلویزیون است که با حضور در فصل جدید برنامه مدار بسته به تعریف ماجرای ورودش به عرصه شعر پرداخته است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بعضی شوخی‌ها با جامعه پزشکی سلامت مردم را تهدید می کند
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌های سامانه یکپارچه
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌ها
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی های سامانه یکپارچه
  • ماجرای جالب شاعر شدن شهرام شکیبا + فیلم
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است