Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > مازندران - رئیس اداره اوقاف بابلسر و فریدونکنار گفت: در هشت ماه نخست امسال یک میلیارد تومان توسط خیران در بقاع متبرکه بابلسر و فریدونکنار هزینه شد.

حجت الاسلام مهدی یوسف تبار در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در بابلسر با اشاره به سنت حسنه وقف و تاکید بر ترویج این امر پسندیده در روایات متعدد اظهار کرد: از آنجا که شهرستان های بابلسر و فریدونکناربه سبب شرایط گردشگرپذیری خود میزبان سالانه تعداد زیادی گردشگر از اقصی نقاط کشور میباشند به خودی خود بستر بازدید از موقوفه های فرهنگی در این شهرستانها محیاست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف سبب افزایش وحدت و کاهش معضلات اجتماعی می‌شود،گفت: اجرای سنت حسنه وقف سبب افزایش وحدت ، همبستگی اجتماعی و کاهش معضلات و بزه‌های اجتماعی می‌شود که هدایت مردم به سمت اجرای امور خیریه با نتایجی مطلوب همراه خواهد بود.
رئیس اداره اوقاف بابلسر و فریدونکنار تصریح کرد: در بخش فرهنگی که دامنه وسیع تری نسبت به سایر موضوعات خواهد داشت برگزاری برنامه های فرهنگی مناسبتی در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان های بابلسر و فریدونکنار شامل برنامه آرامش بهاری در ایام عیدنوروز، ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان و نشاط معنوی در ایام تابستان ، ساماندهی هیات امنای بقاع متبرکه ،مساجد و مراکز مذهبی شهرستان، برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم و اعزام برگزیدگان این مرحله به مسابقات استانی از جمله این برنامه ها است.
یوسف تبار از وجود 12بقعه در فریدونکنار و 10 بقعه متبرکه در بابلسر خبر داد و افزود: بقعه امام زاده ابراهیم شهرستان بابلسر و بقعه امام زاده قاسم روستای کاردگر محله فریدونکنار دو بقعه شاخص ما در سطح دو شهرستان می باشد.
وی با اشاره به وجود 152موقوفه در سطح دو شهرستان و وجود یک هزار و 100 رقبه اظهار کرد: در هشت ماه نخست امسال سه سند مالکیت 300هکتاری،230هکتاری و 105هکتاری صادر شد.
این مسئول احداث یک بقعه در امام زاده سیدمحمد فریدونکنار،تخصیص 120میلیون تومان جهت ساخت و ساز بقاع متبرکه ،تخصیص 30میلیون تومان به مسائل فرهنگی،اعزام 11روحانی مجرب از قم به بقاع متبرکه و بازسازی و احداث هفت بقاع متبرکه در سطح دو شهرستان را از جمله اقدامات اداره اوقاف دو شهرستان بابلسر و فریدونکنار دانست.
یوسف تبار با اعلام اینکه در هشت ماه نخست امسال یک میلیارد تومان توسط خیران در بقاع متبرکه دو شهرستان هزینه شد،گفت: در هشت ماه نخست امسال سه وقف جدید با مبلغ 500میلیون تومان ثبت شد.

46

 

کلید واژه‌ها : استان مازندران -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی محدثی نژاد گفت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان محموله لباس قاچاق به ارزش بیش از 8 میلیون تومان را هنگام بازرسی از یک دستگاه اتوبوس کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال کردند که در شعبه ی ویژه ی رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان نهبندان رسیدگی شد.


وی افزود: شعبه پس از بررسی اوراق و محتویات پرونده ، اخذ استعلام های لازم و عدم ارائه مدارک گمرکی توسط متهم ، تخلف انتسابی را محرز دانسته و علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متهم را به پرداخت حدود 23 میلیون تومان محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • فریدونکنار قهرمانی مسابقات پرس سینه مازندران
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)