Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسن رکنی در آیین آغاز عملیات اجرایی مرحله نخست تولید ۵۰ تنی شیر در واحد تولیدی زرین خوشه اراک افزود: سال گذشته ۳۰ نوع از تولیدات محصولات لبنی به میزان ۸۵۰ هزار تن از کشور به ۲۰ کشور جهان صادر شد که با توجه به تولید ۱۰ میلیون تن شیر در سالجاری، پیش بینی می شود ۲۵۰ هزار تن به صادرات محصولات لبنی کشور افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سرانه مصرف محصولات لبنی در سبد خانوار را ۱۲۰ کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: افزایش سرانه مصرف محصولات لبنی به ۱۶۰ کیلوگرم، از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.

رکنی گفت: هم اکنون زنجیره تولیدی در کشور وجود دارد که ضریب تبدیل غذایی در یکی از واحدهای تولید طیور کشور حدود یک و پنج دهم به یک کیلوگرم است که باید با بهره گیری از تجربه های واحدهای موفق، این مهم در سطح کشور گسترش یابد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی یاد آور شد: جمهوری اسلامی ایران تا ۲ دهه گذشته یکی از بزرگترین واردکنندگان محصولات لبنی به شمار می رفت که هم اینک با بهره گیری از نژاد های برتر دام، تغییر روش پرورش و تغذیه مناسب تولید شیر به ازای هر راس دام به ۴۰ کیلوگرم افزایش یافته است و کشور به یکی از صادرکنندگان محصولات لبنی در منطقه تبدیل شده است.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان