Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولید دامی از هدفگذاری صادرات یک میلیون تن انواع محصولات لبنی در سطح کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسن رکنی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی مرحله نخست تولید 50 تنی شیر در واحد تولیدی زرین خوشه اراک افزود: سال گذشته 30 نوع از تولیدات محصولات لبنی به میزان 850 هزار تن از کشور به 20 کشور جهان صادر شد که با توجه به تولید 10 میلیون تن شیر در سالجاری، پیش بینی می شود 250 هزار تن به صادرات محصولات لبنی کشور افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سرانه مصرف محصولات لبنی در سبد خانوار را 120 کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: افزایش سرانه مصرف محصولات لبنی به 160 کیلوگرم، از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.
رکنی گفت: هم اکنون زنجیره تولیدی در کشور وجود دارد که ضریب تبدیل غذایی در یکی از واحدهای تولید طیور کشور حدود یک و پنج دهم به یک کیلوگرم است که باید با بهره گیری از تجربه های واحدهای موفق، این مهم در سطح کشور گسترش یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولید دامی یاد آور شد: جمهوری اسلامی ایران تا 2 دهه گذشته یکی از بزرگترین واردکنندگان محصولات لبنی به شمار می رفت که هم اینک با بهره گیری از نژاد های برتر دام، تغییر روش پرورش و تغذیه مناسب تولید شیر به ازای هر راس دام به 40 کیلوگرم افزایش یافته است و کشور به یکی از صادرکنندگان محصولات لبنی در منطقه تبدیل شده است.
رکنی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری کمبود آب در کشور افزود: هم اکنون 36 درصد جمعیت و 80 کشور دنیا با مشکل کم آبی مواجه هستند که اقتصاد 22 درصد از این افراد به صورت مستقیم با تامین آب در ارتباط است.
وی متوسط بارندگی دنیا را 750 میلی متر عنوان کرد و گفت: هم اینک متوسط بارندگی در کشور حدود یک سوم جهان است که در چند سال اخیر این میزان بارندگی نیز تامین نشده است.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعالند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود 90 درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.
/3075 /1955/خبرنگار: مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

رضوانی فر در خصوص عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی گفت:کف‌پوش‌های غیر‌مخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار، عمده‌ترین کالای صادر شده در بین این محصولات بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، اظهار داشت: پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

 معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص واردات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ افزود: در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

رضوانی‌فر گفت: امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است، افزود: عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پود‌باف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان