Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@16:27:05 GMT

بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۰۷۵۹

بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، در سومین دوره بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران تعداد ۱۱۲۴ نفر از دانشجویان مستعد و برتر این دانشگاه که میانگین معدل دو ترم قبل آنها بالای ۱۷ بوده است و همچنین، دانشجویان ورودی مقطع کارشناسی سال ۹۶ که رتبه زیر ۲۰۰۰ کنکور داشتند، تحت حمایت بنیاد حامیان دانشگاه تهران قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشجویان به مدت ۱۰ ماه در این بنیاد بورسیه می شوند و به طور ماهیانه، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان کمک هزینه دریافت می‌کنند.

دانشگاه تهران بنیاد حامیان بورسیه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 

 

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل بنیاد دانشگاهی فردوسی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد دانشگاهی فردوسی گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف برنامه‌ریزی‌شده وزارت علوم و مسئولین، استفاده از ظرفیت و توانمندی خیرین برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز کشور در حوزه علم و فناوری است، بنیاد دانشگاهی فردوسی و سایر بنیادهای حامی دانشگاه، اقداماتی همچون گفت‌وگو با خیرین، مردم، مسئولین و سایر اقشار را جزو اولویت‌های کاری خود قرار داده‌اند تا بتوانند از ظرفیت خیرین و مشارکت بیشتر آنها برای رفع نیازهای آموزشی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه علم و فناوری استفاده کنند.

ابوالفضل باباخانی با بیان اینکه مشارکت مردم در هر حوزه‌ای تاثیرگذار است و استفاده از ظرفیت آنان گامی مهم در راستای رفع نیازهای وزارت علوم و پارک‌های علم و فناوری محسوب می‌شود، افزود: بنیاد دانشگاه فردوسی، جز اولین بنیادهای حامی علم و فناوری است که در سال ۱۳۸۳ با همت تعدادی از خیرین پایه‌گذاری شد و تاکنون توانسته در حوزه‌های مختلف مانند ساخت سراهای دانشجویی فعالیت گسترده داشته باشد. تا کنون بیشتر حوزه فعالیت ساخت سرای دانشجویی برای دختران بوده و در همین راستا حدود دو هزار تخت دانشجویی در قالب سراهای دانشجویی در داخل پردیس دانشگاه فردوسی و سطح شهر مشهد ایجاد شده است. 

مدیرعامل بنیاد دانشگاهی فردوسی ادامه داد: اولین سرای دانشجویی که به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا شد، خوابگاه بقا واقع در هاشمیه ۱۴ بود که با کمک مرحوم باقرزاده ساخته و جهت اسکان دانشجویان متاهل با ۶۵ سوئیت در اختیار بنیاد قرار گرفت. بعد از آن سرای دانشجویی پردیس ۵ با ظرفیت اسکان ۴۷۶ دانشجو، خوابگاه مریم با ظرفیت اسکان ۱۰۸دانشجو، مجتمع ناظران برای اسکان ۳۶۰ دانشجو، خوابگاه متاهلی سرای اندیشه برای اسکان ۵۰ زوج دانشجو، سرای پردیس ۷ با ظرفیت اسکان ۴۵۰ دانشجو و خوابگاه دکتر محمد فرهادی (بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد) برای اسکان ۲۰۴ دانشجو با حمایت بنیاد داشگاهی فردوسی و کمک خیرین ایجاد شد. همچنین سرای زنده‌یاد مهندس سیدجواد شهرستانی (پردیس ۹) نیز با ظرفیت اسکان ۳۸۲ دانشجو در حال ساخت است و اول مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

باباخانی با بیان اینکه در دو سال اخیر با توجه به اینکه نیاز دانشجویان به اسکان و سرای دانشجویی برطرف شده، هدف‌گذاری ما به ایجاد مراکز فناوری و نوآوری برای توسعه زیست‌بوم فناوری و کسب‌وکار تغییر یافته است، گفت: بر همین اساس توانستیم در زمینه حمایت از دانشجویان دانشگاه و ارائه خدماتی چون تامین نیاز آموزشی، کمک به تغذیه و شارژ کارت تغذیه و حتی کمک به تامین هزینه اسکان دانشجویان اقدامات زیادی را انجام دهیم. همچنین با توجه به سیاست‌های پیش‌بینی‌شده، برای ارتقای سطح دانشگاه فردوسی حمایت از دانشجویان رتبه اول تا سوم در تمام مقاطع آموزشی، بورسیه دانشجویان نخبه و تجلیل از اساتید برجسته دانشگاه جزو برنامه‌های ماست.

وی افزود: در سال‌های اخیر هم با توجه به اولویت‌هایی که در جلسات هیات مدیره بنیاد هدف‌گذاری شده، ایجاد اشتغال برای دانشجویان و توانمندسازی آنان جزو اهداف قرار گرفته و در همین راستا، بحث تقویت زیست‌بوم فناوری و ایجاد مراکز فناوری و نوآوری جزو اولویت‌های دانشگاه فردوسی است تا امکانات کافی در اختیار دانشجویان مستعد و صاحب ایده قرار گیرد و آنان بتوانند ایده خود را به محصول تبدیل و در عرصه تولید ثروت و کارآفرینی ایفای نقش کنند.

مدیرعامل بنیاد دانشگاهی فردوسی مشهد ادامه داد: ایجاد امید و انگیزه نسبت به آینده و همچنین ایجاد فضای کسب‌وکار و مراکزی که بتوانند از طرح‌های دانشجویان حمایت کنند، جزو سیاست‌های اصلی وزارت علوم و به تبع آن بنیادهای دانشگاهی است. ایجاد این مراکز در راستای استفاده از توانمندی دانشجویان است تا آنان که صاحب ایده هستند، اما به دلیل مشکلات مالی توانایی ایجاد کسب‌وکار ندارند، فضا و امکانات مورد نیازشان را در اختیار گیرند و از توانایی خود استفاده و کسب‌وکارشان را به جامعه و صنعت منتقل کنند.

دیگر خبرها

  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • ادامه اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین
  • سرکوب گسترده حامیان فلسطین در فرانسه
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • هو شدن مشاور ویژه مکرون هنگام انتقاد از حامیان فلسطین
  • حمله پلیس فرانسه به حامیان فلسطین در دانشگاه «ساینس پو»
  • دانشگاه شهید بهشتی: دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین را بورسیه می‌کنیم