Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو در مورد شرایط تامین آب و برق در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، گفت: خدمات ارائه‌شده در بخش آبب و برق مورد قبول مسئولان محلی است.پانیسا حسن زادهپانیسا حسن زاده

خبرنگار نیرو، پالایش و پتروشیمی انرژی امروز

وزیر نیرو در مورد شرایط تامین آب و برق در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، گفت: خدمات ارائه‌شده در بخش آبب و برق مورد قبول مسئولان محلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا اردکانیان امروز (سه‌شنبه) در حاشیه برنامه گردهمایی بسیج وزارت نیرو در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، درمورد آخرین وضعیت آب و برق رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: از نزدیک از مناطق زلزله زده بازدید کردیم؛ وضعیت مورد رضایت مسوولین محلی بود. جز مشکل پس لرزه‌ها که باعث‌ می‌شود چشمه‌های آهکی آنجا گل آلود‌ می‌شود ناچار‌ می‌شویم ورود آب را در شبکه متوقف و از سیستم‌های تصفیه سیار استفاده کنیم، مشکل دیگری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: خط قرمز برای ما دسترسی مردم به آب سالم است. اکنون بیش از چهار هزار چادر برق دار شدند؛ با اینکه مسوولیت وزارت نیرو نبود اما تعداد ۱۰۰ واحد حمام صحرایی در آنجا مستقر شد که تعداد آن‌ها را به ۵۰۰ عدد افزایش دادیم. در روزهای اخیر همه حمل شده که تا اسکان موقت مورد نیاز مردم قرار گیرد.به طور کلی مشکلی از نظر تامین آب و برق نداریم و در انتظار شرع اسکان موقت هستیم تا نسبت به فراهم کردن امکانات گرمایشی در چادرها و کانکس‌ها اقدام کنیم.

اردکانیان ادامه داد: قطعا امکانات در کرمانشاه مانند کیفیت آب در اینجا نیست. کدورت آب به این برمی‌گردد که بخشی از منابع آب شرب آن منطقه و چشمه‌ها آهکی است. تاکنون بیش از ۵۰۰ پس لرزه ثبت شده است؛ این پس‌لرزه‌ها باعث‌ می‌شود که مقادیر زیادی رس وارد منابع آب شده و منابع گل آلود شده و وقتی کدورت از حد استاندارد تجاوز‌ می‌کند یا آب را تصفیه‌ می‌کنیم از طریق تصفیه‌کننده‌های موبایل که برای سایر نقاط از کشور دانمارک خریداری کرده بودیم؛ یا بر اساس خط قرمز آب را در شبکه قطع‌ می‌کنیم تا آب آلوده تحت هیچ شرایطی وارد شبکه نشود. کمافی‌السابق از آب بسته‌بندی استفاده‌ می‌کنیم.

وزیر نیرو در پاسخ به خبرنگار ما درمورد قطعی آب روستاها، گفت: بر اساس گزارشی که به دست من رسیده، هرکجا که آواربرداری شده، برق را فراهم کردیم و آب هم در صورت عدم شکستگی شبکه، فراهم است. در مجموع شرایط مناسب است.

اردکانیان درمورد همکاری با عراق در مناطق زلزله زده، گفت: هفته گذشته ملاقاتی با وزیر منابع آب عراق در شهر استانبول در حاشیه کنفرانس وزرای آب کشورهای اسلامی داشتم، از ایشان سوال کردم؛ خوشبختانه در آن سو میزان خسارت جانی و مادی بسیار کم بوده است.

وی تصریح کرد: در عین حال اگر عراق نیاز به کمک داشته باشد، هلال احمر ما مطابق با برنامه ای که دارد، مورد توجه قرار‌ می‌دهد.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم