Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان دومین دوره جشنواره بین‌المللی «چهل چراغ»با موضوع امام حسین(ع) منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط‌عمومی جشنواره، در این فراخوان آمده است:

آنچه که به عنوان موضوع این رویداد بزرگ فرهنگی، یعنی جشنواره بین المللی چهل‏چراغ و مشتقات آن انتخاب شده، عبارت است از امام حسین(علیه السلام).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصود از این عبارت، همانا فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشوراست و منظور از فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشورا، مجموعه مفاهیم، سخنان، اهداف و انگیزه ‏ها، شیوه ‏های عمل، روحیات و اخلاقیات والایی است که در نهضت کربلا گفته شده یا به آنها عمل شده یا در حوادث آن ‏نهضت، تجسم یافته است. این ارزش ‏ها و باورها هم در کلمات سید الشهدا(علیه السلام) و اصحاب و فرزندان ایشان متجلی است، هم در رفتارشان در جریان آن قیام. فرهنگ عاشورا را باید از کسانی ‏آموخت که دست و دل شان، و فکر و عمل شان در کار عاشورا بوده است. پیش از آن‏که‏ دیگران و نسل‏ های بعدی و تحلیل‏گران پس از واقعه بخواهند فرهنگ عاشورا را معرفی‏ کنند؛ در سخنان و اهداف خود نقش‏ آفرینان حماسه کربلا، این فرهنگ، به وضوح مطرح ‏شده است و بی ‏واسطه آن را نشان می‏ دهد. این فرهنگ را از خلال زیارتنامه‏ ها، مقتل‏ ها، رجزها، خطبه ‏ها و نیز بررسی حوادث و رخدادهای عاشورا می‏ توان استخراج کرد و همین فرهنگ است که در هر جا و در میان هر قومی باشد، کربلا آفرین می‏ شود و انسان‏ ها را مبارزانی با ستم و مدافعانی نسبت به حق تربیت می‏ کند.

محورها و موضوعات آثار

پیام عاشورا همان زیربنای عقیدتی و فکری است که در امام حسین(علیه السلام) و شهدای‏ کربلا و اسرای اهل بیت(علیهم السلام) بود و سبب پیدایش آن حماسه و ماندگاری آن قیام شد. از این ‏رو دبیرخانه جشنواره از میان مفاهیم سترگ عاشورا و نهضت کربلا موارد زیر را برای دریافت آثار معرفی می‏ کند:

-عزت و شرافت انسان.

- فتوت و جوانمردی حتی در برخورد با دشمن.

- نفی سازش با جور یا رضایت به ستم.

- اصلاح طلبی در جامعه.

-ایثار.

-وفا.

-لبیک گویی به فریاد استغاثه مظلومان.

بخش‌ها و قالب‌های ارائه آثار

-فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند و بلند در قالب‌های داستانی، مستند و انیمیشن.

-سریال و مجموعه تلویزیونی.

-طرح فیلم سینمایی و فیلمنامه فیلم کوتاه.

-کلیپ و نماهنگ.

-فیلم موبایلی.

-تک عکس آماتور، تک عکس و مجموعه عکس حرفه ای.

-پوستر و تصویرسازی.

-موسیقی.

بخش ویژه مدافعان حرم

-مستند کوتاه، عکس(تک عکس) و پوستر.

بخش ویژه حضرت علی اصغر(علیه السلام):

-عکس(تک عکس)، تصویرسازی.

آخرین مهلت ارسال آثار۳۰آذر ۱۳۹۶ است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فرودگاه بین المللی کربلا در اوایل سال آینده میلادی

شهردای در استانداری کربلا اعلام کرد که در آغاز سال ۲۰۲۵ میلادی شاهد افتتاح فرودگاه بین المللی این شهر به ویژه پس از دستیابی به ضریب تکمیل پیشرفته خواهیم بود.

جاسم الخطابی، فرماندار کربلا به الصباح توضیح داد که کربلا شاهد یک حرکت بازسازی گسترده در بخش‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و خدماتی است، زیرا مقصد مذهبی مهمی برای میلیون‌ها نفر از کشور‌های مختلف جهان است. 

حرم امام حسین کار احداث فرودگاه مذکور را آغاز کرده است که امید است در اوایل سال آینده افتتاح شود.

 او اعلام کرد: این فرودگاه که توسط یک شرکت انگلیسی و طرح‌های فرانسوی با خصلت اسلامی و فرهنگی در حال اجراست، میدان هوایی، زمینی و باند خود را به اتمام رسانده است، همچنین به زودی ساخت چند سالن انتظار مسافر نیز به پایان می‌رسد.

الخطابی تصریح کرد: این فرودگاه نه تنها برای استانداری، بلکه در سطح کشور نیز از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است، به ویژه اینکه زیارت مذهبی فعال‌تر خواهد بود که بازتاب مثبتی بر واقعیت استانداری خواهد داشت. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • فرودگاه بین‌المللی کربلا اوایل 2025 افتتاح می‌ شود
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • افتتاح فرودگاه بین‌المللی کربلا در سال ۲۰۲۵
  • افتتاح فرودگاه بین المللی کربلا در اوایل سال آینده میلادی