Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@03:02:26 GMT

افراد بخشنده،واقعا به قلب‌شان گوش می‌کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۴۹۶۹

افراد بخشنده،واقعا به قلب‌شان گوش می‌کنند

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، آیا شما به موسسه‌های خیریه کمک می‌کنید؟ آیا به کسی انعام می‌دهید و یا برای عزیزتان و یا فردی، هدیه‌ای عالی می‌خرید؟ یا در مواقع ضروری به کمک نیازمندان می‌روید؟ اگر چنین است، باید گفت که بنابر تحقیق دانشمندان کمبریج بریتانیا، این مساله ممکن است ناشی از اثر فیزیولوژی بدن‌تان باشد و واقعا این قلب‌تان است که از شما می‌خواهد بخشنده باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دیدن این صحنه برای همه رخ داده است: پس از یک روز کاری سخت به سمت خانه به راه می‌افتید و سپس در خیابان نیازمندی می‌بینید که از شما کمک می‌خواهد و شما هم با وجود اینکه خسته هستید، به او توجه نشان می‌دهید. در اینگونه مواقع، مردم شما را “خوش‌قلب” و یا “کسی که قلبش از طلاست”، می‌نامند.

 

 

در حقیقت محققان کمبریج، در بررسی‌های خود، متوجه شدند که افراد سخاوتمند، واقعا به قلب‌های خود بیشتر گوش می‌دهند.

 

 

محققان در آزمایش‌های خود روی داوطلبان، هنگام کمک به افراد نیازمند و ردیابی ضربان قلب آنها- با استفاده از مدل‌های کامپیوتری- متوجه شدند، این افراد وقتی به دیگران کمک می‌کنند و یا رفتار سخاوتمندانه‌ای دارند، ۱۰ درصد بهتر از دیگران می‌توانند ضربان قلب خود را احساس کنند.

 

 

بنابه گفته محققان، تصمیم‌گرفتن در خصوص کمک‌کردن و یا کمک نکردن به یک نیازمند، موقعیتی کاملا احساسی است و می تواند موجب تغییر ریتم ضربان قلب شود. این تغییر فیزیکی می‌تواند روی تصمیم‌گیری افراد اثر بگذارد و در نتیجه افراد سخاوتمند را به سمت کمک‌کردن، پیش براند و دقیقا به همین علت است که آنها می‌توانند ضربان قلب خود را بهتر از دیگران حس کنند.

 

 

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد برای انجام اعمالی که از خودگذشتگی می‌طلبد، به قلب‌شان گوش می‌کنند.

 

 

محققان می‌گویند، شاید با این یافته بتوانند از خودگذشتگی در افراد را بهبود بخشیده و آنها را سخاوتمندتر از همیشه کنند.

 

خبرگزاری سلامت

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت پوچتینو: وی‌اِی‌آر بارها به من و تیمم آسیب زده

به گزارش "ورزش سه"، چلسی امشب برابر استون ویلا به تساوی ۲-۲ رسید. آنها ابتدا دو گل دریافت کردند اما به بازی برگشتند و حتی در لحظات پایانی هم توسط اکسل دیساسی موفق به زدن گل سوم شدند اما داور پس از بازبینی صحنه، آن را به دلیل خطای بنوا بادیاشیل که توپ را ارسال کرده بود، رد کرد. پوچتینو پس از بازی با عصبانیت از داوران انتقاد کرد.

عصبانیت‌تان در پایان بازی؟
چرا عصبانی نباشم؟ ما گل سوم را زدیم اما داور با VAR آن را رد کرد. فکر می‌کنم همه کسانی که بازی را تماشا کردند احساس ناامیدی می‌کنند. وقتی داور چیزی نمی‌بیند و سپس با کمک VAR می‌رود تا دوباره صحنه را ببیند باید یک تصمیم بهتر بگیرد. نه اینکه یک اشتباه بزرگ‌تر مرتکب شود.
من هیچ چیز بدی نمی‌گویم. باور‌نکردنی است، مسخره است. قبول کردنش سخت است.

از کلیت VAR ناراضی هستید؟
من قبلا هم گفته‌ام. ایده خوب است اما باید از آن درست استفاده شود. دو هفته پیش مقابل منچستر سیتی در محوطه آنها هند شد و داور پنالتی نگرفت. وی‌ای‌آر به من، تیمم، هواداران، فوتبال انگلیس و وجهه آن آسیب جدی وارد کرده است.

داور به شما چیزی گفت؟
داور فقط گفت خطا بود ولی بروید صحنه را ببینید. اگر همه برخوردهای این چنینی خطا گرفته شود، نه ما و نه هیچ تیم دیگری با ۱۱ بازیکن بازی را به پایان نمی‌رساند.

عملکرد تیم؟
عملکرد در کل واقعا خوب بود. ما بر بازی مسلط بودیم. در نیمه اول با اشتباهات فردی دو گل دریافت کردیم اما سپس به بازی برگشتیم. بازی مقابل استون ویلا واقعا سخت است.

برنامه‌ها برای تابستان؟
ما باید بازیکنان را ارزیابی کنیم و برای آینده پیش‌بینی کنیم که چکار کنیم، اما این موضوعی است که مالکان، مدیران ورزشی و ما باید با هم درباره‌اش صحبت کنیم. ما آماده صحبت هستیم و فقط باید ببینیم چه زمانی صحبت خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • خسروی: خوشحالی بعد از گل من، یک کار شخصی بود
  • عصبانیت پوچتینو: وی‌اِی‌آر بارها به من و تیمم آسیب زده
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟