Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بناب گفت: جای تاسف دارد که در ساخت خانه‌ای دو طبقه حساسیت ویژه‌ای صورت می‌گیرد ولی در ساخت برج‌هایی به این عظمت چه در مسکن مهر و چه در سایر پروژه‌ها تا این‌حد کم‌توجهی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بناب، ولی‌الله فرج‌الهی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن شهرستان بناب با بیان اینکه در چهارساله اول دولت تلاش بر این داشتیم که پرونده مسکن مهر را در شهرستان بناب با تکمیل پروژه‌ها ببندیم، اظهار کرد: قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شد که از جمله آنها خریداری اراضی قره‌قشون پی و افتتاح و بهره‌برداری بلوک‌های بسیجیان و مهرآباد بود که اکنون فقط پروژه‌های مسجد کوفه و 4427 باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهره‌برداری و ادامه روند ساخت بلوک مسجد کوفه درحال حاضر قابل اجرا نیست و یا دولت باید شخصا این بلوک را خریداری کند و یا به طریقی این بلوک را به تعاونی‌های دیگر واگذار کند.

فرماندار بناب، با انتقاد از روند احداث پروژه 4427 در مسکن مهر شهرستان بناب، اذعان داشت: ظاهراً روند احداث این پروژه به فراز و نشیب‌هایی دچار شده است، چرا که قرار بود این پروژه در دهه‌فجر سال گذشته افتتاح شود و حال که در آخرین روز آبان ماه قرار داریم همان 80 درصد پیشرفت سال گذشته را دارد.

فرج‌الهی ادامه داد: 8 میلیارد و 400 میلیون تومان وام تصویبی پروژه 4427 مسکن مهر بناب بود که از این مقدار 7 میلیارد و 352 میلیون تومان بانک ملت پرداخت کرده است، که از مقدار کلی 767 میلیون تومان باقی می‌ماند و آورده‌ اعضای تعاونی نیز سرانه 15 میلیون تومان و در کل 4 میلیارد تومان است و با اینکه تا به حال 11 میلیارد و 350 میلیون در این بلوک هزینه شده است، هنوز یک واحد هم از این بلوک‌ها تحویل داده نشده است.

وی با ادامه انتقاد از عدم افتتاح به موقع پروژه‌های 4427 مسکن مهر، تصریح کرد: طی آخرین بازدیدی که از مسکن مهر شهرک ولیعصر انجام دادیم قرار بر افزایش وام پروژه 4427 و افتتاح حداقل یک بلوک از این پروژه بود که فعلا توسط بانک ملت تعلق نگرفته است.

نماینده دولت در شهرستان بناب با انتقاد شدید از روند احداث پروژه‌ 4427 مسکن مهر بناب، بدون نظارت نظام مهندسی، تاکید کرد: این اتفاق خطرناک‌تر از هر چیز دیگری است، چه کسی جلوی این اتفاق را خواهد گرفت؟ پروژه‌ای با این عظمت در حال انجام بدون نظارت مهندسان است، کسی نیست جلوی این موضوع را بگیرد.

وی اذعان داشت: وظیفه هر نهادی که هست تا به حال باید چندین بار نظارت خود را انجام می‌داد و جلوی این اتفاق خطرناک را می‌گرفت، چرا که اگر در آینده برای خانواده‌های مستقر در این مسکن‌ها را خدایی نکرده اتفاقی بیافتد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

عالی‌ترین مقام شهرستان بناب با بیان اینکه تلاش‌های زیادی در راستای تحویل مسکن مهر بناب به شهرداری انجام دادیم که این تلاش‌ها بی‌ثمر باقی‌ماند، گفت: چهار سال تلاش کردیم تا مسکن مهر را به شهرداری واگذار کنیم ولی متاسفانه نتیجه نگرفتیم و در راستای انجام امورات مسکن مهر، بسیاری از دوستان به‌جای کمک کردن با ایجاد موانع کارهای مارا سخت‌تر کردند و به عبارتی به جای اینکه از دست بگیرند از پا کشیدند.

وی با تاکید بر اهمیت نظارت بر ادامه روند احداث پروژه 4427 مسکن مهر بناب، گفت: 3 سال است که مهلت پروانه ساخت مسکن مهر تمام شده و تمدید نشده است و ساخت این مسکن‌ها همچنان بدون ناظر ادامه دارد، مدیرعامل پروژه 4427 مسکن مهر بناب باید با مراجعه به شهرداری و نظام مهندسی و اقدام به تمدید پروانه ساخت، ادامه پروژه را تحت نظر مهندسان ناظر انجام دهد و همچین فعالیت تعاونی مسکن مهر باید با توجه ویژه‌ای نظارت شود.

فرج‌الهی تصریح کرد: جای تاسف دارد که در ساخت خانه‌ای دو طبقه حساسیت ویژه‌ای صورت می‌گیرد ولی در ساخت برج‌هایی به این عظمت چه در مسکن مهر و چه در سایر پروژه‌ها تا این‌حد کم‌توجهی شده است.

وی در خاتمه، افزود: دولت در احداث پروژه‌های مسکن مهر تمام امکانات را تا پای کار برده است ولی اعضا کاری انجام نمی‌دهند و همچنین تنبلی تعاونی مسکن مهر و عدم انجام صحیح اعضا به کارهای خود نیز مشکل اساسی است.

انتهای پیام/

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت :همزمان با گرامیداشت هفته مقام والای معلم ، نخستین بازرسی و پایش خانه‌های محیط زیست کشور با حضور رئیس گروه آموزش همگانی دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از استان گیلان آغاز شد.


حمزه عشوری گفت : خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه و فضایی برای گفتگو ، بحث و مطالبه گری است که منجر به افزایش دانش محیط زیستی مردم می شود و موجب حفاظت از محیط زیست می گردد.

وی افزود: در پایش‌های صورت گرفته که با حضور رعنا محمدی رئیس گروه آموزش همگانی دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان و رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان از خانه‌های محیط زیست شرق گیلان در شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود ، رودسر و املش انجام گرفت،فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی مدیران خانه‌های محیط زیست از ابتدای افتتاح تاکنون مورد بررسی و‌پایش قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود : در این نظارت میدانی همچنین از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و زیرساخت‌های ۵ خانه محیط زیست در استان گیلان بازدید گردید و با گروه‌های مخاطب برنامه‌ها ،گفتگو‌ و تبادل نظر صورت گرفت.

عشوری اظهار داشت : مهمترین مساله برای ایجاد خانه های محیط زیست، آموزش همگانی و شناخت حفاظت محیط زیست است تا برای انجام هر اقدامی، مردم به شناخت و آگاهی در این زمینه برسند.

وی افزود : خانه های محیط زیست کمک می کنند تا آحاد مختلف مردم در این خانه ها حضور یابند و برنامه های آموزشی را بصورت عمومی و تخصصی فرا بگیرند و  با فعالیت های زیست محیطی انجام گرفته بوسیله خادمین مردم در دولت  مطلع شوند.

لازم به ذکر است که در کشور حدود ۲۵۰۰ و در  استان گیلان ۲۲ خانه محیط زیست افتتاح و به بهره برداری رسیده است .

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان