Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@07:33:09 GMT

میانگین مصرف روزانه بنزین به ۸۱ میلیون لیتر رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۶۳۹۶

میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در ۲۴۵ روز ابتدایی امسال، ۸۱ میلیون لیتر بوده است که نسبت به دوره مشابه پارسال، هشت درصد افزایش یافته است.
به گزارش مهر به نقل از وزارت نفت، میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در دوره مشابه پارسال، ۷۵ میلیون لیتر بوده؛ این در حالی است که میانگین مصرف بنزین در آبان‌ماه، روزانه ۷۸,۳ میلیون لیتر اعلام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال، ۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بالاترین مقدار مصرف بنزین در آبان‌ماه مربوط به روز پنج شنبه، ۲۵ آبان ماه با ۹۳,۹ میلیون لیتر و کمترین مقدار مصرف به جمعه، ۱۹ آبان ماه با ۶۶.۳ میلیون لیتر مربوط می‌شود.
بر اساس این گزارش، روند مصرف بنزین کشور با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس و همچنین به دلیل کاهش حجم سفرهای مردم و همزمانی با ماه‌های محرم و صفر نسبت به ۶ ماه ابتدایی سال مطلوب‌تر ارزیابی شده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال مهر در مورد اینکه چرا تراز تجاری پارسال منفی ۱۶.۸ میلیارد دلار شد، اظهار کرد: نکته اول آنکه پارسال ۱.۸ میلیارد یورو واردات طلا داشتیم که هم طلا وارد شده و هم در قبال رفع تعهد ارزی استفاده شده است.

وی افزود: همچنین بعضی از منابع کشور آزاد شد که این منابع هم برای آزادی نهاده‌ها و کمک به افزایش تولید در صنایع در حوزه تأمین ماشین آلات و مواد اولیه اختصاص یافت.

ضیغمی ادامه داد: بنابراین شاید عدد منفی ۱۶ میلیارد دلار برای تراز تجار چندان واقعی نباشد و ناشی از آثار موضوعات دیگر باشد.

به گفته وی، با برگزاری نمایشگاه‌هایی از جنس ایران اکسپو و اجرای برنامه‌های صادراتی و تعامل با بانک مرکزی برای تأمین بودجه واحدهای تولیدی برای صادرات محور شدن، قطعاً این عدد (منفی بودن تراز تجاری) کمتر خواهد شد.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 6090899 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود