Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهر - مدیرکل پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی گفت: به دلیل بالا بودن هزینه تولید، تولیدکنندگان گوشت مرغ نمی‌توانند در بازار بین‌المللی رقابت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم صدیقیان شامگاه امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: جوجه ریزی، کارخانه خوراک طیور و دام، محل پرورش گوشت و کشتارگاه یک زنجیره کامل تولیدی را فراهم می‌کند و به‌طور مثال اگر زنجیره تولید کشتارگاه‌های مرغ و گوشت تکمیل شود یقیناً در کاهش هزینه‌های تولید تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از نظر گوشت مرغ توان رقابت با دیگر کشورها را نداریم، افزود: متأسفانه هزینه تولید در کشور و به‌تبع در آذربایجان شرقی به‌مراتب بیشتر بوده چراکه در بنادر کشور قیمت مرغ منجمد برزیلی شاید نصف قیمت در ایران است به‌طوری که اگر زنجیره تولید در شهرستان‌ها و استان‌ها تشکیل یابد منجر به کاهش هزینه‌های تولید خواهد شد و این امر نیز به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی ادامه داد: چنانچه اگر تولیدکنندگان زنجیره تولید را تشکیل دهند که باعث کاهش قیمت تمام‌شده شود دیگر نیازی به ورود نهادهای حاکمیتی جهت تنظیم بازار نخواهیم داشت و با افزایش تقاضا و رقابت بازار توسط خود تولیدکنندگان تنظیم می‌شود.

صدیقیان بابیان اینکه مهم‌ترین محورهای تمرکز کشورهای توسعه‌یافته بر روی بخش‌های کشاورزی و دام‌پروری است، گفت: در کشورهای توسعه با کاهش هزینه‌های تولید خود به خود رقابت بین تولیدکنندگان همان کشورها و بازار بین‌المللی به وجود آمده ولی متأسفانه تولیدکنندگان گوشت مرغ کشورمان تاکنون نتوانسته‌اند در بازارهای بین‌المللی رقابت کنند و دلیل آن‌هم بالا بودن قیمت تمام‌شده و هزینه‌های تولید است.

وی اضافه کرد: این‌که گفته می‌شود امنیت غذایی مردم را تأمین کنیم یعنی اینکه به دست مردم محصولات بدون سم و کود برسانیم البته که سلامت مردم از هر چیزی بالاتر است و به اعتقاد بنده باید تولیدات را به سمت مسیر سبز ارگانیک سوق دهیم و اگر اکبری زنجیره تولید را تکمیل و مرغ سبز تولید کند بدون شک می‌تواند در بازار بین‌المللی با همتایان خود رقابت کند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه دولت در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان گوشت مرغ برای هر کیلوگرم گوشت مرغ 2 هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند، ابراز داشت: خوشبختانه اکنون با ظرفیت‌هایی که از سوی مرغداری‌ها به وجود آمده دیگر حتی یک کیلو هم گوشت مرغ به کشور وارد نمی‌شود و از نظر گوشت مرغ به خودکفایی رسیده‌ایم.

صدیقیان در پایان یادآور شد: تاکنون تنها به دست مردم غذایی بداشتی رسیده و باید سعی کنیم تا با تولید و عرضه تولیدات ارگانیک غذایی سالم به دست مردم برسانیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج از توزیع روزانه چهار تن گوشت گرم گوسفند و گوساله در بازار روزهای زیرپوشش خبر داد. - اخبار استانها -

حسین علی‌زینلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرج اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار و به منظور کنترل نوسانات قیمت و تنظیم بازار و هماهنگی با همکاران محترم در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سهمیه‌ای به بازارهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج اختصاص یافته است.

وی افزود: توزیع گوشت نیم شقه ران گوسفندی به قیمت 297 هزار تومان، نیم شقه سر دست گوسفندی 292 هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله وارداتی به مبلغ 299 هزار تومان، سردست گوساله 298 هزار تومان، گردن گوساله 290 هزار تومان، ران گوساله 303 هزار تومان، قلوه گاه گوساله 285 هزار تومان در بازارها آغاز شده و تا تعدیل قیمت‌ها این توزیع ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج بیان داشت: شهروندان برای خرید محصولات مورد نظر و سایر مایحتاج مورد نیاز خود می‌توانند همه روزه در ساعت فعالیت بازارها به غرفه‌های عرضه‌کننده بازارها مراجعه کنند.

زینلی‌زاده تأکید کرد: این توزیع با هدف تأمین نیاز متعارف خانوارها برنامه‌ریزی شده و به تقاضای خرید عمده پاسخ داده نمی‌شود.

رشد 43 درصدی تولید مرغ در استان البرز دستور ویژه استاندار البرز در راستای نظارت و تنظیم بازار

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز و مرغ در واحدهای صنفی سطح شهر رو به کاهش است و این امر به منظور ایجاد تعادل هر چه بیشتر و مهار قیمت در بازار و برای اینکه همه شهروندان بتوانند بخشی از سبد پروتئینی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج با بیان اینکه در صورت تخصیص سهمیه جدید، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد، گفت: این توزیع تا زمان تنظیم بازار و کاهش بیشتر قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳