Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجاتی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم کمک رسانی واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی به مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: طی روز گذشته و امروز بیش از یک هزار تخته پتو، مقدار زیادی شیر خشک، پوشاک، نایلون، والور نفتی و مواد غذایی به ارزش حدود یک میلیارد ریال از سوی کنسرسیوم لوازم خانگی کجوار و 4 هزار متر مربع موکت از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی استان به مناطق زلزله زده ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمک 40 تنی به ارزش 500 میلیون ریال شامل مواد غذائی و پتو از سوی واحدهای صنعتی استان به زلزله زدگان اظهار کرد: محموله ای به میزان 22 تن نیز شامل انواع مواد غذائی و پتو نیز به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت یادآوری کرد: همچنین تاکنون 15 هزار بسته آب معدنی 1.5 لیتری، کنسرو لوبیا و تن ماهی هر کدام به میزان 5 هزار قوطی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

نجاتی، ادامه داد: میزان مساعدت ها بیش از این ارقام بوده و واحدهای تولیدی در سراسر استان بصورت خودجوش در حال ارسال کمک های غیرنقدی خود به مناطق غرب کشور هستند.

وی با بیان اینکه عملیات اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان در شهر ثلاث‌باباجانی به استان آذربایجان شرقی سپرده شده است، افزود: طبق هماهنگی های به عمل آمده همه این اقلام به صورت متمرکز و با همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه توزیع می شود.

نجاتی با اشاره به کاهش دما و نیاز زلزله زدگان به وسایل گرمایشی ادامه داد: واحدهای تولیدی و صنفی اقلام اهدایی خود را بصورت متمرکز و با هماهنگی این سازمان و مدیریت بحران استان و از طریق جمعیت هلال احمر به مناطق حادثه دیده ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، جمع آوری کمک های مردمی در استان آذربایجان شرقی همچنان ادامه دارد و مردم این خطه دلاور خیز، برادران و خواهران غیور خود را در غرب کشور تنها نخواهند گذاشت.

زلزله یکشنبه شب هفته گذشته در کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای این استان خسارت وارده کرده که از جمله آن می توان به تخریب کلی 12 هزار واحد مسکونی و آسیب دیدگی بیش از 15هزار واحد دیگر اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ش

کمک واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی به زلزله زدگان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در هفته گذشته چالوس استان مازندران بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۹ کیلومتری با زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۷ لرزید. به گفته دکتر مهدی زارع، استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در گفت‌وگو با ایسنا، گسل اصلی مرز شمالی استان مازندران شامل گسل‌های «مازندران»، «کاسپین» و «خزر» یک گسل راندگی پنهان است که لغزش عمودی دو میلی‌متر در سال و متوسط افقی ۳ میلی‌متر در سال را نشان می‌دهد. در جنوب البرز، امتداد گسل‌های «آستانه»، «فیروزکوه»، «مشا» و «طالقان» و از شرق به غرب از میزان لغزش ۵ تا ۲ میلی‌متر در سال تخمین زده شده است.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین گسل‌های لرزه‌زا در منطقه البرز مرکزی شامل گسل‌های زیر می‌شود:

* گسل شمال البرز
* گسل کاسپین (مازندران)
* گسل لاریجان
* گسل لار
* گسل مشا
* گسل کندوان
* گسل بلده

در خوی استان آذربایجان غربی دو زلزله به بزرگای ۲.۷ و زلزله‌های ۲.۸، ۲.۹ و ۴.۲ به ثبت رسید و کیانشهر استان کرمان با زلزله ۳.۹ و کنگ استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ لرزیدند.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه اول اردیبهشت

کنگ استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۲۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۷ کیلومتری کنگ، ۳۳ کیلومتری بندر لنگه و ۴۷ کیلومتر جزیره تنب بزرگ این استان بوده است.

خوی استان آذربایجان غربی بعد از یک زلزله ۲.۷، زمینلرزه دیگری با بزرگای ۴.۲ در عمق ۱۳ کیلومتری را تجربه کرد که رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۰ کیلومتری خوی و ۳۱ کیلومتری ایواوغلی استان آذربایجان غربی و ۳۵ کیلومتری تسوج استان آذربایجان شرقی بوده است.

در مرزن آباد استان مازندران زلزله ۲.۷ رخ داد.

یکشنبه ۲ اردیبهشت

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

معمولان استان لرستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۵ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۰ کیلومتری معمولان، ۲۲ کیلومتری ویسیان و ۲۴ کیلومتری خرم آباد این استان گزارش شد.

دوشنبه ۳ اردیبهشت

در اینچه برون استان گلستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

بهاباد استان یزد زمینلره‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۱ کیلومتری را تجربه کرد که رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳۰ کیلومتری بهاباد و ۴۰ کیلومتری بافق استان یزد و ۷۴ کیلومتری کوهبنان استان کرمان بوده است.

در فین استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۷ کیلومتری زمین به ثبت رسید و کانون آن در ۲۷ کیلومتری فین، ۴۱ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۴ کیلومتری بندرعباس این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت

در چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز آن در ۳۳ کیلومتری چلگرد این استان، ۳۸ کیلومتری قلعه خواجه و ۶۵ کیلومتری لالی استان خوزستان بوده است.

در شوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

چالوس استان مازندران بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۹ کیلومتری، زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۵ کیلومتری را تجربه کرد که کانون این رخدادهای لرزه‌ای در ۶ کیلومتری چالوس، ۱۱ کیلومتری نوشهر و ۱۴ کیلومتری کلارآباد این استان بوده است.

چهارشنبه ۵ اردیبهشت

در گتوند استان خوزستان زلزله ۲.۵ رخ داد.

در کیانشهر استان کرمان زلزله ۳.۹ در عمق ۶ کیلومتری به ثبت رسید که رومرکز آن در ۱۸ کیلومتری کیانشهر، ۲۲ کیلومتری کوهبنان و ۳۲ کیلومتری راور این استان گزارش شد.

جم استان بوشهر با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۲۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۲ کیلومتری جم، ۲۸ کیلومتری بندر کنگان و ۳۲ کیلومتری بنک این استان گزارش شد. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

پنج شنبه ۶ اردیبهشت

در بابامنیر استان فارس زلزله ۲.۷ و در جایزان استان خوزستان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

جمعه ۷ اردیبهشت

در خوی استان آذربایجان غربی دو زلزله ۲.۷ و ۲.۹ به ثبت رسید.

دیگر خبرها

  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته