Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@01:27:09 GMT

کتاب مترادف با هدایت و راهنمایی است

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۱۳۴۱

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمد محسن‌بیگی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 30 آبان با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: براساس آموزه‌های دینی و قرآن مجید معتقدیم که کتاب مترادف با هدایت و راهنمایی است و کتاب منشأ آگاهی و دانایی است و هر جا نباشد جهل و گمراهی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی با بیان اینکه در کتاب‌ها مسائل مختلف تاری
خی، اجتماعی، فرهنگی و داستان مطرح می شود افزود: در هر جامعه‌ای که به کتاب توجه نشود آن جامعه حتی اگر سابقه تاریخی و تمدن خوبی هم داشته باشد عقب می‌ماند.
محسن‌بیگی بر توجه مسئولان و مدیران به کتاب و کتاب‌خوانی تأکید کرد و گفت: اگر در جامعه کتاب و کتاب‌خوانی مورد غفلت قرار گیرد دانش‌آموزان نیز از کتاب فاصله می‌گیرند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه باید متناسب با نیاز سنجی مخاطبان کتاب‌های مختلف تألیف شوند بیان کرد: باید کتاب‌هایی تألیف شود که برای افراد جامعه کاربردی و متناسب با ذائقه آنها باشد.
محسن‌بیگی اظهارکرد: همکاری و مشارکت آموزش و پرورش با  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند جهت ارتقا سطح فرهنگی جامعه مؤثر باشد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل و کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت هفته معلم با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دیدار کردند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی امروز در دیدار با شماری از معلمان مناطق ۱۵ گانه استان مرکزی گفت: آموزش و پرورش وظیفه دارد در جهت تضمین آینده نظام اسلامی نخبه‌پروری در تراز انقلاب را در دستور کار خود قرار دهد. زیرا هر جامعه‌ای باید برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه و واقعی، توجه به آموزش و پرورش را جزو اولویت‌های برنامه‌های کلان خود قرار دهد.

او افزود: منشاء تحول در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و متولیان امر از جمله آموزش و پرورش وظیفه دارند با سرمایه‌گذاری در این بخش زمینه توسعه و تحول کشور را فراهم کنند. اساس آموزش و پرورش معلم است و گزینش معلمان باید طوری باشد که توانمندترین و شایسته‌ترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اصلاح نظام پرداختی کشور پرداخت و افزود: تعدد نظام‌های پرداختی در کشور یکی از مشکلات ریشه‌ای است و تجمیع قوانین پرداختی باید در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد