Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهمین قانونگذار استرالیایی امروز (چهارشنبه) پس از مشخص شدن تابعیت دوگانه‌اش، از سمتش کناره‌گیری کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خانم "اسکای کاکوشکه-مور"، یکی از سناتورهای راست میانه پس از آنکه مشخص شد تابعیت انگلیسی دارد و دیگر نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد، استعفا کرد. البته کناره گیری وی تاثیری بر اپوزیسیون دولت در مجلس علیای استرالیا نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به خبرنگاران و پس از آنکه مشخص شد از جانب مادرش تابعیت انگلیسی دارد، گفت: دفتر وزارت امور خارجه انگلیس به من اطلاع داد که از جانب مادرم تابعیت انگلیسی دارم.

قانون اساسی ۱۱۶ ساله استرالیایی، شهروندان دارای دو تابعیت را از داشتن مقام سیاسی در این کشور منع می‌کند که این اقدام برای جلوگیری از بروز تفرقه در اتحاد و وفاداری است.

مساله افراد دو تابعیتی در استرالیا که احتمالاً در هفته‌های آتی بازهم گسترده‌تر خواهد شد، باعث شده است تا پارلمان استرالیا با کاهش قانونگذار روبه‌رو شود.

هم‌چنین پس از آنکه تابعیت دوگانه "بارنابی جویس"، معاون نخست وزیر این کشور تایید شد و استعفا کرد ائتلاف حاکم راست میانه استرالیا اکثریت تنها با یک کرسی‌ بیشتر در پارلمان را از دست داد.

انتخابات میان دوره‌ای قرار است در تاریخ‌های دوم و 16 دسامبر سال جاری میلادی برای انتخاب جانشین بارنابی جویس و یکی دیگر از قانونگذاران مجلس صورت بگیرد که او هم دارای تابعیت دوگانه است و این انتخابات به نظر برای احیای دولت مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، خادمی در استودیو خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: بیداری اسلامی در منطقه غرب آسیا اکنون گسترش یافته و تا قلب آمریکا و اروپا این مسئله پیش رفته است.

وی ادامه داد: مسئله کشتار زنان و کودکان بی دفاع توسط رژیم منحوس صهیونیستی استاندارد‌های دوگانه غرب در دفاع از حقوق بشر را به همه نشان داده است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایران برای فوت مشکوک یک خانم عده‌ای وارد خیابان‌ها شدند و آشوب ایجاددکردند و به اموال عمومی آسیب زدند و بیش از یکصد نماینده آمریکا از نقض حقوق بشر در ایران اعلام نارضایتی کردند ولی اکنون در آمریکا دانشجویان این کشور در اعتراض به حمایت دولتشان از رژیمی که کودکان را به وحشیانه‌ترین شکل قتل عام میکند و میگویند چرا سلاح رایگان به این کودک کش‌ها می‌دهید؛ به بدترین شکل مورد هجوم قرار می‌گیرند. 

خادمی ادامه داد: چهره‌های علمی آمریکا و اساتید زن این کشور در اعتراض به حمایت از کودکشی در فلسطین به بدترین شکل مورد تعرض و آزار و اذیت قرار می‌گیرند و این چهره دوگانه این کشور‌ها که ادعای دموکراسی دارند را نشان می‌دهد و نشان از این است که برای آنها رژیم صهونیستی خط قرمز است. 

وی گفت: این‌ها آزادی بیان و اندیشه برایشان فقط ادعا است و این اعتراضات ادامه دار خواهد بود و می‌تواند به حملات رژیم صهیونیستی پایان دهد.

دیگر خبرها

  • بنر هواداران افراطی یوونتوس: آقای الگری، باید در تیم ما بمانی!
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان استرالیا 
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • دیدگاه مکاتب فلسفه یونانی درباره سعادت انسان
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • امروز با حافظ: من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا