Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص پرداخت سود سهام عدالت به مشمولین اظهار داشت: مشمولین سود سهام عدالت در صورتی که باقی‌مانده اقساط خود را پرداخت نکرده باشند حقی از آنها تضییع نخواهد شد و به میزان سهمی‌ که طی ۱۰ سال گذشته از محل سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای آنان ایجاد شده (این عدد یکسان بوده و حدود ۵۳۲ هزار تومان است) به همان میزان دارایی، مالکیت و سهم خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی که مابقی سهام خود را پر کردند نیز سود سهام خود را به صورت کامل دریافت می‌کنند اما آن دسته‌ای که اقساط خود را پر نکرده‌اند به میزان سهمی که دارند سود سهم‌شان را دریافت می‌کنند.

وی در خصوص زمان پرداخت سود سهام عدالت نیز افزود: زمان دقیقی نمی‌توان اعلام کرد و هنوز بر روی آن کار می‌شود اما قطعا تا پایان سال سودها پرداخت خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: سود سهام عدالت، مخصوص شرکت‌های سرمایه پذیری است که ناشی از عملکرد سال ۹۵ آنهاست و باید در سال ۹۶ از این ۴۹ شرکت اخذ شود و به حساب مشمولین پرداخت شود.

وی گفت: البته در تابستان اعلام شد که تا پایان شهریور ماه سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد اما به دلیل این که شورای اصل ۴۴ برای واریز سود به ما یک ماه فرصت داد و هماهنگی‌ها باسایر ارگان‌ها نیز تا آن زمان صورت نگرفته بود این موضوع با تاخیر همراه شد.

سبحانی خاطر نشان کرد: البته ما تاخیر در عملکرد نداشتیم زیرا سود از شرکت‌های سرمایه‌پذیر یکباره دریافت نمی‌شود که ما هم آنرا یکباره پرداخت کنیم.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: شرکت‌ها از زمان برگزاری مجمع هشت ماه فرصت دارند تا این سود را به سازمان بدهند و در صورتی که این هشت ماه بگذرد و ما سودی پرداخت نکنیم آن زمان این انتقاد به ما وارد است که فرصت تمام شده و سازمان خصوصی‌سازی سودی پرداخت نکرده است.

وی با بیان اینکه سود سهام عدالت تا پایان اسفند ماه پرداخت خواهد شد افزود: این سود به یکباره توزیع نمی‌شود و در دو تا سه مرحله توزیع خواهد شد. البته این سود با اولویت‌بندی تقسیم می‌شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نسبت به مشاهده علائم بیماری سفیدک داخلی انگور در تاکستان‌های استان هشدار داد.

صفدر صفدری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: علائم اولیه این بیماری در تاکستان‌های منطقه بدرانلو مشاهده شده است.

وی گفت: رطوبت و دمای هوا نقش بسیار مهمی در بروز این بیماری وجود دارد که هم اکنون شرایط برای بروز و گسترش آن در استان مهیا است.

صفدری افزود: شرایط برای شیوع این بیماری تا یک ماه آینده نیز در استان فراهم خواهد بود بنابراین سمپاشی اولیه تاکستان‌هایی که به مرحله قبل از گل دهی رسیده اند، باید انجام شود.

وی ادامه داد: از آنجایی‌که این بیماری خسارت بالایی را باغات انگور وارد می‌کند و یکی از مهمترین میوه‌های باغی در این استان انگور است، اطلاعیه برای تاکداران ارسال شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این استان ۱۴ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ انگور وجود دارد، گفت: شش هزار هکتار از این مساحت دیم و مابقی آبی است.

وی افزود: مهمترین انگور تولیدی در این استان کلاهداری و بعد از کشمشی است. خراسان شمالی یکی از استان‌هایی است که میزان تولید کشمش در آن بسیار بالاست و قسمت اعظم آن به خارج کشور صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۲۰ تن انگور در این استان تولید شد، تصریح کرد: ۲۰ تا ۲۵ درصد انگورهای تولیدی این استان به صورت تازه خوری مصرف می‌شود و مابقی باید صادر شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد