Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@00:39:17 GMT

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۴۳۸۸

خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد، است. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در راستای همین موضوع طی هفته‌های گذشته به معرفی مؤسساتی از جمله مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، جامعة‌القرآن الکریم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع)، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی صراط مشهد، مؤسسه سرای ذکر اردبیل و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد پرداختیم.
همچنین مؤسسه معراج بجنورد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران، مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ استان هرمزگان، مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) و مؤسسه دانش‌آوران قرآن خراسان رضوی و مؤسسه اهل الکساء البرز و مؤسسه قرآن و عترت جامعةالثقلین شهید بابایی از دیگر مؤسساتی است که ایکنا به عنوان مؤسسه برتر هفته از آن‌ها یاد کرده و به معرفی آن‌ها پرداخته است.
مؤسسات قرآنی ـ فرهنگی ثقلین یزد و قرآن و عترت کوثر مرتضی علی(ع) تهران و ریّان تهران، نسیم اختران قرآن اراک، یاسین جوان استان گلستان، نورمبین اردبیل و تبیان خوزستان نیز به عنوان مؤسسه برتر هفته از دید ایکنا معرفی شدند. در هفته گذشته نیز مخاطبان ایکنا با فعالیت‌های دارالقرآن حسین بن علی(ع) تبریز و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل و فجرآفرین زاهدان آشنا شدند و هفته گذشته نیز به معرفی مختصری از فعالیت‌های مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی سادات استان تهران پرداخته شد و  «ندای رحمت الهی» که به صورت تخصصی در حوزه کودک در استان البرز در حال فعالیت است نیز هفته گذشته به‌عنوان مؤسسه برتر هفته معرفی شد. در هفته گذشته به  فعالیت‌های مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان پرداخته شد. دستاوردهای مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر ابهر مواردی بود که هفته گذشته در این بخش به آن پرداخته شد و همچنین در هفته گذشته مخاطبان با مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر هفت آسمان و مؤسسه منهاج عشق‌آباد در خراسان جنوبی آشنا شدند و همچنین در هفته گذشته به معرفی موسسه مهد قرآن کشور پرداخته شد.
این هفته نیز در نظر داریم تا به اختصار به معرفی‌ مؤسسه هل أتی تهران بپردازیم.
این مؤسسه قرآنی از سال ۱۳۸۰ با کسب مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیریت مرحومه فاطمه ایل‌شاهی(مادر بنده) که ایشان نیز دارای مدرک کارشناسی الهیات بودند، راه‌اندازی شد و در حال حاضر مدیریت این مرکز به دختر ایشان نرگس صولتی سپرده شده است.
محوریت مؤسسه هل أتی بر روی آموزش کودکان ۳ تا ۶ سال است که در تابستان، قشر نوجوان نیز در زمره قرآن‌آموزان این مؤسسه قرار می‌گیرند.
از ابتدای تأسیس، مؤسسه در مکان کوچکی برپا شد که برای گروه‌های مختلف در سنین متفاوت، کلاس‌های آموزشی به صورت مجزا برگزار می‌شد. در حال حاضر کلاس‌ها از صبح تا ظهر برای کودکان ۳ تا ۶ سال برگزار می‌شود. خردسالان و نوجوانی که در مجموعه هل أتی آموزش قرآن می‌بینند، مهارت‌های دیگری را نیز مانند زبان انگلیسی، نقاشی، مهارت‌های اجتماعی و هنری و غیره کسب می‌کنند که این لازمه آموزش است.
این مرکز با سازمان‌های دیگر در زمینه ارائه آموزش بهتر همکاری دارد که می‌توان به برنامه‌های ورزشی و هنری اشاره کرد که این بخش ها در جذب حداکثری قرآن‌آموزان و اولیاء نقش بسزایی دارد.
از دیگر فعالیت‌های این مرکز، حفظ آیات و احادیث و سوره‌های قرآن، مفاهیم قرآنی، اجتماعی، زبان انگلیسی، خلاقیت، آموزش نماز است. کلاس‌های قرآنی همراه با خلاقیت و شعر و داستان از توجه و استقبال خوبی از سوی کودکان ارائه شده است.
گفتنی است؛ مؤسسه هل‌أتی در دو شعبه به نشانی تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی، بین رشید و گلشنی، پلاک ۱۳۴ و شعبه مرکزی مؤسسه در پاسداران، خیابان فرخی یزدی، کوچه پنجم شرقی پلاک ۲۵ واقع شده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در رقابت‌های امروز جمعه هفتم اردیبهشت چابکسواران با ۶۷ راس اسب از نژاد‌های دوخون، تروبرد و ترکمن برای تاختن در ۸ دور ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۶۰۰ و ۱۷۰۰ متری به میدان آمدند.

در پایان یونس اروکلی، محمدرضا نوری، رضا فهیمی، عبدالحلیم قبادی، بهرام بینایی، محمد صفا مختوم نژاد در ۲ دور و نادر صالح پور در دور‌های مختلف عنوان برتر را کسب کردند.

چابکسواران برتر به همراه مالکان و مربیان آنها امروز ۱۱ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کردند.

قرار است روز نخست این مسابقات که روز چهارشنبه به سبب شرایط نامساعد جوی لغو شده بود، فردا شنبه هشتم اردیبهشت در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • معرفی برترین‌های روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است