Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت: مربیان کانون برای تاثیرگذاری بیشتر در بین کودکان و نوجوانان باید با هنر و شگردهای قصه گویی بیشتر آشنا شوند.

هادی یوسف زاده روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری اولین نشست تخصصی قصه گویی برای مربیان کانونی در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تبریز در گفت و گو با ایرنا افزود: مربیان کانون باید نسبت به اجرای این فعالیت ها در مراکز اهتمام بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: با توجه به سیاست گذاری های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که مربیان هر لحظه باید در معرض یادگیری قرار گیرند، این نشست تخصصی برگزار می شود.
دبیر حوزه یک بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هدف از برپایی این نشست را افزایش دانش شغلی و ارتقای سطح علمی مربیان در امر قصه گویی اعلام کرد.
یوسف زاده ادامه داد: در این نشست مربیان با شیوه های قصه گویی آشنا می شوند تا برای کودکان و نوجوانان قصه هایی بخوانند که در تربیت آنان موثر واقع شود.
پژوهش‌گر ادبی نیز در این نشست با بیان اینکه قصه به عنوان واسطه تربیتی است، گفت: بعد اصلی قصه که مورد غفلت واقع شده، هنر یاد دادن و خوب گوش کردن است.
محمد سیمزاری افزود: مربیان کانون پرورش فکری کارشان تربیت کودکان و نوجوانان است و در این راستا باید از فعالیت قصه گویی در جهت تربیت کودکان و نوجوانان استفاده کنند.
وی اظهار کرد: در تمدن اسلامی - ایرانی این نوع تربیت منجر به اصلاح چندین رابطه مانند رابطه انسان با خدا، انسان با دیگران، انسان با خودش، انسان با تاریخ و در آخر اصلاح رابطه انسان با طبیعت می شود.
پژوهشگر ادبی یادآوری کرد: قصه گویی از مهمترین فعالیت کانون بوده و در کنار سایر آموزش ها هنر گوش دادن را به بچه ها یاد می دهد.
سیمزاری ادامه داد: قصه‌گویی به هنر گوش کردن تاکید دارد و از سوی دیگر گوش دادن به قصه تفاوت‌های زیادی با شنیدن دارد زیرا شنیدن اکتسابی بوده و باید آن را یاد بگیریم چرا که تخصص ما را تقویت و با ایجاد احساس خوب باعث ارتباط موثر می شود.
وی گفت: با قصه گویی کودک هنر گوش کردن را تمرین می کند و بعد از شنیدن آن چالش فکری و طرح سوال در او برانگیخته می شود.
سیمزاری افزود: لازمه ارتباط قصه گو با کودکان صداقت در کلام بوده و قصه گو باید این مهارت را داشته باشد تا کودک را به درون قصه ببرد و با قهرمان قصه هم ذات پنداری کند.
اولین نشست تخصصی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه یک کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با موضوع ' تقویت هنر گوش دادن در فرایند قصه گویی و تاثیر آن در تربیت' در مجتمع کانون پرورش فکری تبریز برگزار شد.
بیستمین جشنواره قصه گویی حوزه یک کشوری از روز گذشته (30 آبان) تا دوم آذر در تالار اندیشه پارک ائل گلی برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان امروز به کار خود پایان می‌دهد و بهترین‌های این جشنواره امروز (سه‌شنبه) معرفی می‌شوند.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان و تالار هنر اصفهان با حضور ۱۶ اثر نمایشی در رشته‌های عروسکی، صحنه‌ای و زنده عروسکی روزهای شانزدهم و هفدهم اردیبهشت برگزار شد.

وی افزود: فراخوان این جشنواره آبان ۱۴۰۲ به تمام سازمان‌ها و مراکز فرهنگی هنری استان که در زمینه نمایش در سطح کودک و نوجوان فعالیت دارند، ارسال شد و در این فراخوان ۲۵ گروه کانونی و ۳۹ گروه آزاد شرکت کردند که پس از بازبینی اولیه ۱۶ برتر اثر به مرحله استانی راه یافتند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از داوری آثار توسط داوران استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی امیر شیخ جبلی و منصور قربانی، همچنین منیرالسادات سجادیان بهترین‌های این جشنواره امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ همزمان با اختتامیه این جشنواره معرفی می‌شوند.

صیرفی‌نژاد گفت: از برنامه‌های اجرایی همزمان با جشنواره، کارناوال شادی عروسک‌ها کانون با حمایت شهرداری منطقه ۱۰، تالار هنر و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بود که در مناطق محروم این منطقه اجرا شد و در این برنامه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مسابقه در محله حصه، روز شادی برای کودکان و نوجوانان این محله رقم زد.

وی اظهار کرد: منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با حمایت مالی از این رویداد فرهنگی و هنری، در نشر و گسترش فعالیت‌های نمایشی و حمایت از استعدادهای کودکان و نوجوانان در رشته‌های نمایشی به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری کرد.

کد خبر 751326

دیگر خبرها

  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری