Web Analytics Made Easy - Statcounter

رجب طیب اردوغان گفت غرب با حمایت از گروههای تروریستی درصدد ایجاد نوعی استعمار نوین در کشور های اسلامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از استانبول؛ رییس جمهوری ترکیه در نشست وزیران اقتصادی سازمان همکاری‌های اسلامی در استانبول درباره تلاش غرب برای ایجاد تفرقه و تجزیه در کشورهای اسلامی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رجب طیب اردوغان گفت : غرب با حمایت از گروههای تروریستی درصدد ایجاد نوعی استعمار نوین در کشور های اسلامی است. وی این سخنان را پیش از عزیمت به سوچی محل برگزاری نشست سه جانبه ایران ، روسیه و ترکیه مطرح کرد.
رییس جمهوری ترکیه تصریح کرد سازمانهای سرمایه داری غربی برای دستیابی به مطامع خود در کشورهای اسلامی تفرقه و درگیری به راه انداخته و بیماریهای چند دهه داخلی خود را به کشورهای اسلامی صادر می کنند. اردوغان از کشورهای اسلامی خواست با وحدت و همدلی این توطئه ها را خنثی کنند.

 رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد نمی توان در برابر استفاده از قاتلان به عنوان ابزاری برای نفرت انگیزی علیه اسلام ساکت نشست. وی پرسید چه کسی از میلیاردها دلاری که کشورهای اسلامی برای خرید سلاح از غرب پرداخت می کنند، سود می برد؟
اردوغان گفت چه کسی از دشمنی برادران با یکدیگر و تلاش برای تجزیه دوباره کشورهای ما از طریق ایجاد مرزهای ساختگی، سود می برد؟

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روزنامه حُریت ترکیه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که چند کشور غربی در مجموعه‌ای از اقداماتی که در نشست دو روزه در ریاض، پایتخت عربستان بررسی شد، کاهش فروش تسلیحات و اعمال محدودیت برای تحویل فناوری‌ها به اسراییل را پیشنهاد دادند.

به نوشته حُریت، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه کشورهای عربی و شماری از کشورهای اروپایی در نشست ریاض در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد، درباره اقداماتی که ممکن است علیه اسراییل و کشورهای حامی دولت صهیونیسی در جنگ غزه اعمال شود، گفتگو کردند.

بنابر گزارش حُریت، این بحث با هدف مشارکت هرچه بیشتر کشورها در بسته «عناصر فشار» بود که شامل پیشنهادی درباره محدودیت های فضای هوایی، از جمله موارد دیگر است.

پیشتر نشریه پولیتیکو گزارش داده بود که گروهی متشکل از بیش از ۹۰ وکیل آمریکایی، از جمله دست‌کم ۲۰ وکیل از کابینه دولت از جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا خواستند «کمک‌های نظامی به اسرائیل را به دلیل اقدامات اسرائیل در نوار غزه متوقف کند؛ اقداماتی که در تضاد با قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه است.»

کد خبر 6093218

دیگر خبرها

  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند