Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، پرویز عابدینی جانشین مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد (ع) استان البرز، از اقدامات انجام‌شده این ناحیه طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: در سه ماه دوم سال جاری حدود ۸۵ گروه جهادی در عرصه‌های گوناگون عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و آموزشی اعزام شدند و بیش‌تر این اعزام‌ها به منطقه استحفاظی ناحیه در داخل استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به محور محرومیت‌زدایی اظهار داشت: در این رابطه ساخت خانه پدر شهید، خانه محروم در منطقه حصارک و همچنین ساخت یک مسجد در منطقه اشتراکی توسط گروه‌ها انجام‌شده است.

عابدینی بیان داشت: رنگ‌آمیزی مدارس در حوزه استحفاظی ناحیه در فصل تابستان، رنگ‌آمیزی پایگاه‌ها و حوزه‌ها و برپایی میز خدمت از دیگر اقدامات این ناحیه است.

وی با بیان این‌که منطقه حصارک و حیدرآباد به‌عنوان مناطق آلوده شناسایی‌شده‌اند، عنوان کرد: مهدکودکی در منطقه حیدرآباد تأسیس کردیم و همچنین یک تعاونی پوشاک در منطقه حصارک و چند کارگاه تولیدی پوشاک در حیدرآباد تشکیل خواهند شد.

عابدینی در رابطه با محور فرهنگی و آموزشی اذعان داشت: آموزش احکام و زبان خارجه، برگزاری دوره‌های کارآفرینی، کلاس‌های آموزشی ICDL و خیاطی با ارائه مدرک از سوی فنی و حرفه‌ای به شرکت‌کنندگان از اقدامات آموزشی این ناحیه بوده است و در حال حاضر دوره‌های آموزشی شیرینی‌پزی و آشپزی نیز در حال برگزاری است.

وی از اقدامات انجام‌شده در حوزه اقتصاد مقاومتی خبر داد و بیان داشت: برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی را در چند ناحیه داشتیم و همچنین در این رابطه طرحی به نام ۲۰۶ داریم که ۲۰۶ نفر در این طرح عضو شده و در شرکت تعاونی قدرتمند پوشاک اسلامی استخدام و با سرمایه ۷ میلیون تومانی مشغول به کار خواهند شد.

جانشین مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد (ع) استان گفت: پیش‌بینی برنامه‌هایی برای هفته بسیج صورت گرفته است که اجرای برنامه‌های فرهنگی و خدماتی در مناطق آلوده به فقر، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، چون حیدرآباد و مالک اشتر، سرکشی از خانواده‌های فرماندهان پایگاه‌ها، برگزاری المپیاد علمی، گردهمایی بسیجیان، پیاده‌روی خانوادگی و برگزاری یادواره شهدا در پایگاه‌ها توسط حوزه ۲۱۱ و ۲۱۲ انجام خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی حوزه ۲۱۳ و ۲۱۴ عنوان کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی در منطقه حصارک، گردهمایی بسیجیان، معرفی بسیجیان نمونه و تجلیل از برترین‌های جشنواره را در هفته بسیج خواهیم داشت.

عابدینی افزود: ارائه خدمات در ۶ مکان عمومی منتخب نظیر بیمارستان‌های البرز و شهید رجایی، مترو، امامزاده محمد (ص) و ... و برگزاری یادواره شهدا از برنامه‌های اجرایی حوزه ۲۱۵ و ۲۱۶ در هفته بسیج است و حوزه ۲۱۷ و ۲۱۸ نیز اقداماتی ازجمله ایجاد فضای پاسخگویی مسئولین محلی در مساجد ۶ محله منتخب در قالب میز خدمت، افتتاح کارگاه اقتصاد مقاومتی و پایگاه بسیج و برگزاری جشن تولد فرزندان شهدای مدافع حرم را خواهند داشت.

وی در پایان در رابطه با حادثه اخیر کرمانشاه اذعان داشت: مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد (ع) به همراه تعدادی گروه جهادی جهت مشخص کردن و شناسایی زیرساخت‌ها، آواربرداری و ساخت منازل تخریب‌شده و در کل اقداماتی که مقررشده گروه‌های ناحیه امام سجاد (ع) در منطقه انجام دهند، در استان کرمانشاه حضور دارند.

منبع: فارس

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدارفرماندار،فرمانده سپاه و گروهای جهادی با امام جمعه کرخه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: همزمان با فرار رسیدن سالروز بسیج سازندگی، ستاری فر فرماندار شهرستان کرخه جناب سرگرد پاسدار قاسم گوروی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کرخه به همراه جمعی از گروه های جهادی سپاه شهرستان کرخه با حجت الاسلام و المسلمین احمد امیری اصل امام جمعه جهادی شهرستان دیدار و گفتگو کردند و این روز را گرامی داشتند.

در این دیدار صمیمی، سروان پاسدار خالد عبدالخانی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ناحیه کرخه گزارشی از اقدامات و فعالیت های بسیج سازندگی ناحیه ارائه کرد.

امام جمعه محترم شهرستان کرخه:

بدانید که شما جهادگران از جانب خدا انتخاب شده اید و این توفیق نصیب هر کس نخواهد شد، این توفیق می خواهد که از وقت بزنید از کار بزنید و به خدمت محرومین برسید.

وی در ادامه افزود: جهادگران همیشه پای کار محرومین بوده و بدون هیچ چشم داشتی کا خود را برای رضای خدا انجام می‌دهند.

ستاری فر فرماندار شهرستان کرخه ضمن عرض تبریک این هفته به جهاگران عرصه سازندگی گفت: جهادگران سربازان گمنام هستند که بدون هیچ مقدمه و بدون تشریفات به خدمت محرومین می روند و خالصانه کار می کنند ما همه به عنوان مجموعه دولت از تمامی گروه های جهادی حمایت میکنیم و در کنار جهادگران عزیز خواهیم بود.

سرگرد پاسدار قاسم گوروی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج سازندگی، این روز را به امام جمعه محترم و جهادی شهرستان، فرماندار شهرستان و مسئولین جهادی و تمامی جهادگران شهرستان تبریک گفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرخه گفت:از پشتیبانی های امام جمعه، فرماندار و مسئولین شهرستان بابت اقدامات خوبی که در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی انجام شده است تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه گفت:وظیفه سپاه پاسداران حفظ انقلاب و دستاوردهای آن است، با توجه به اینکه وزارت جهاد سازندگی معروف به سنگر سازان بی سنگر منحل شد یک خلائی در در نظام حس شد و سپاه، سازمان بسیج سازندگی را با همان رویکرد تشکیل کرد و الحمدلله در حال خدمت رسانی به مردم محروم هستند.

در پایان از جهادگران عرصه بسیج سازندگی توسط مسئولین حاضر تقدیر شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904257

دیگر خبرها

  • شاه‌بیت مأموریت‌های پلیس/ ممنوعیت‌های جدید یک حوزه جنجالی/ اولین انتصاب در سازمان تازه تأسیس
  • اجلاسیه شهدای هنرمند استان تهران به میزبانی ری برگزار می شود
  • اجلاسیه شهدای بهمئی برگزار می‌شود
  • دیدارفرماندار،فرمانده سپاه و گروهای جهادی با امام جمعه کرخه
  • خدمت رسانی ۴۱۵ گروه جهادی به مناطق محروم نیشابور
  • برگزاری ۱۵ عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی
  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق فردا برگزار می‌شود
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران دردمشق فردا برگزار می‌شود
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم