Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:52:24 GMT

فعالیت ۲۵۰ گروه جهادی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۰۹۵۴

فعالیت ۲۵۰ گروه جهادی در کرمانشاه

رئیس بسیج سازندگی از افتتاح ۴۷۰۰ طرح محرومیت زدایی در هفته بسیج خبر داد و گفت:۲۵۰ گروه جهادی در مناطق زلزله زده کرمانشاه فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار نعمان غلامی در آستانه هفته بسیج گفت: هفته بسیج فرصتی برای اطلاع رسانی درباره اقدامات و خدمات سالانه مجموعه بسیج در حوزه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصتی که اقدامات بسیج در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی به مردم و مردمی کردن خدمات رسانی توسعه و افزایش پیدا کند.

وی با اشاره نام گذاری دو روز از هفته به نام بسیج سازندگی افزود: یک روز به نام بسیج سازندگی و خدمات‌رسانی و یک روز هم تحت عنوان اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده است که فعالتی در دو حوزه اقتصاد مقاومتی و مطالبات حضرت آقا مطرح می‌شود. با توجه به سمت خدمات‌رسانی که یکی از فلسفه‌های تشکیل بسیج سازندگی است، ما در سطح مردم در دو روز اول این اقدامات را انجام می‌دهیم. در هر دو روز اول، هم افتتاح بیش از ۴۷۰۰ پروژه کوچک محرومیت زدایی در کشور را داریم و هم اعزام ۱۰۰۰ گروه جهادی به نقاط مختلف کشور که در این موضوع رویکرد حضور آگاهانه و عاشقانه مردم را به نمایش بگذاریم.

رئیس بسیج سازندگی ادامه داد: در عین حال بیش از ۴۰۰۰ پروژه کوچک اقتصاد مقاومتی که در شش ماه اول سال کار شده را در دست افتتاح داریم که دو روز اول در برنامه‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم.

سردار غلامی با اشاره به زلزله اخیر که در کرمانشاه به وقوع پیوست افزود: بسیج سازندگی کرمانشاه اولین نهادی بود که درگیر موضوع شد که در یک حضور گسترده برای کمک‌رسانی و خارج کردن مجروحین و اجساد از زیر آوار وارد عمل شد.

وی افزود: در همان ساعات اول با حضور سرلشکر جعفری در مناطق زلزله زده به فرماندهان سپاه استانی کشور دستور دادند تا کمک‌های اولیه را ساماندهی کنند. در دو روز اول بیش از ۲۵۰ گروه جهادی در حوزه تخصصی پزشکی و عمران و غیره به مناطق اعزام شدند و متعاقب آن در چند روز اول بیش از ۶۵۰ کامیون، تریلر و کامیونت امکانات مورد نیاز از سراسر کشور جمع شد به منطقه اعزام شد.

رئیس بسیج سازندگی گفت: با توجه به گستردگی مناطق و پراکندگی روستاها تدبیری که در سازمان بسیج اتخاذ شد با نظر سرلشکر جعفری و سردار غیب‌پرور، تمام منطقه زلزله زده را بین ۳۱ سپاه استانی کشور به غیر از سپاه کرمانشاه تقسیم شد. سپاه‌های استانی ماموریت سرزمینی پذیرفتند که به هرکدام وظیفه کمک‌رسانی به تعدادی از روستاهای منطقه محول شد.

وی با اشاره به استقرار قرارگاه، امکانات، مهندسان، نیروهای سازندگی و خدمات پزشکی سپاه گفت: هرکدام از سپاه‌های استانی متولی چند روستا شدند و با شناسایی خانواده‌های آسیب دیده و شناسایی نیازهای ضروری آن‌ها، از طریق فرمانده حوزه، پایگاه، دهیار و شورای هماهنگ کنند، امکانات توزیع می‌کنند.

غلامی افزود: اکنون با حضور سازمان یافته و گسترده‌ای که کار جدیدی در مجموعه حوادث است و در حال آماده‌سازی خودمان برای سرمای پیش‌رو هستیم که بتوانیم در مقاطع و تامین اسکان موقت و اولیه کمک‌رسانی کنیم.

وی با اشاره به قراردادی که روز گذشته بین قرارگاه خاتم و بنیاد مسکن بسته شد گفت: در بحث تعمین اسکان اولیه مقرر شد که همه برای اجرای این کار وارد عمل شویم.

رئیس بسیج سازندگی با تقدیر از احساسات انسان‌دوستانه مردم گفت: سرپل ذهاب جلوه‌ای از غمی بود که به ملت ایران وارد شد ولی در ادامه به صحنه‌ای از عظمت ملت ایران مبدل شد. این سیل از عشق و محبت مردمی به سمت مردم زلزله زده جاری شد که این را خود مردم احساس می‌کنند و یقین داریم که درپس این حادثه یک فرصت جدید برای ساخت و سازهای زیبا در مناطق به‌وجود خواهد آمد.

سردار غلامی افزود: دستگاه‌های مختلف اعم از ارتش، هلال احمر و آحاد مردم سعی بر کمک رسانی داشتند و امکانات چادر در حد مناسب توزیع شد اما ایرادات برای بعضی روستاها در دور دست طبیعی است.

وی ادامه داد: اکنون سپاه در سراسر استان مستقر و از نزدیک بر اوضاع سرکشی دارد.

رئیس بسیج سازندگی گفت: مشکلی در مناطق زلزله زده نیست که به نیروهای ما منعکس شود و برای آن متولی نداشته باشیم.

غلامی افزود: امید است کمک‌ها به سمت اسکان زلزله‌زدگان برود و در چند روز آینده نیروهای ما به سرعت در حال حرکت به سمت جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای همین امر هستند.

سردار غلامی با اشاره به کمک رسانی مناسب درباره وسایل گرمایشی گفت: به امید خدا بتوانیم وارد مرحله بعدی کارها شویم و بنا است از ظرفیت مردم برای ورود به سامان‌دهی وضعیت استفاده کنیم و مردم از فرهنگ خود برای اسکان موقت زلزله زدگان استفاده کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی