Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@03:33:12 GMT

پایان داعش بر اساس تفکر بسیجی و جهادی بود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۸۹۳۰

پایان داعش بر اساس تفکر بسیجی و جهادی بود

شیراز - فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: پایان سیطره خبیثه داعش حاصل تلاش‌ها و ایثارگری مردم منطقه، ارتش‌های سوریه و عراق، مدافعان حرم و نیروهای مقاومت اسلامی براساس تفکر بسیجی و جهادی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سپاه فجر فارس، سردار سید هاشم غیاثی با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: این هفته یادآور حماسه آفرینی بسیجیان در برهه‌ها و آزمون‌های تاریخ انقلاب اسلامی است و فرصتی مناسب برای معرفی خدمات بسیج به مردم انقلابی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بسیج دارای ظرفیت بالقوه و بزرگ مردمی برای پیشبُرد امور کشور است، گفت: بسیج با گذشت سی و هشت سال از عمر تشکیل آن همچنان در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی و رفع نیاز کشور در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به صورت فعال حضور دارد.

فرمانده سپاه فجر خاطرنشان کرد: ترویج و بهره‌گیری از روحیه جهادی که برآمده از تفکر بسیجی است همواره راه حل موثر پیش بَرندگی نیروهای انقلابی در مسیر دستیابی به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بسیجیان در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی پیشرو هستند، گفت: سپاه فجر با ارائه وام‌های اقتصاد مقاومتی به عموم بسیجیان در سراسر استان گام بزرگی در راستای رونق در تولید و ایجاد اشتغال پایدار در فارس برداشته است.

سردار غیاثی افزود: امنیت پایدار نعمت بزرگی است که امروز مردم در استان فارس در سایه آن در آرامش و آسایش به امور جاری زندگی می‌پردازند که بخش قابل توجهی از آن حاصل تلاش خالصانه بسیجیان و حضور فعال رده‌های بسیج در سراسر فارس از مرکز تا دورترین نقاط استان است.

وی با اشاره به برگزاری مجمع عالی بسیج استان فارس در شیراز، گفت: مجامع عالی بسیج حلقه وصل نخبگان بسیج با مدیران کشور و بهترین بستر برای طرح ایده‌های جهادی و انقلابی برای ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی سازمان‌ها به مردم، ایده‌پردازی برای بهبود معضلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه و حل بهتر مشکلات کشور است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه مجمع عالی بسیج در راستای تحقق مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مبنی بر تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز تشکیل شده است، گفت: بسیج یک نهاد مردمی است و تشکیل مجامع عالی در اقشار مختلف بسیج موثرترین راهکار برای اداره این نهاد توسط خود مردم است تا ایده‌های انقلابی و جهادی نخبگان بسیجی به عرصه عمل درآیند.

وی خاطرنشان کرد: نهاد بسیج بهترین بستر برای تربیت نسل انقلابی و با نشاط است که این خود پایه اصلی دستیابی به یک جامعه سالم و به دور از آسیب‌های اخلاقی است.

سردار غیاثی با اشاره به استقبال ملت‌های مسلمان از تفکر بسیجی و الگوی انقلاب اسلامی، گفت: پایان سیطره شجره خبیثه داعش در منطقه غرب آسیا حاصل تلاش‌ها و ایثارگری مردم منطقه، ارتش‌های سوریه و عراق، مدافعان حرم و نیروهای مقاومت اسلامی براساس تفکر بسیجی و جهادی است.

وی با بیان اینکه شرح خدمات خالصانه بسیج به مردم انقلابی ایران فراتر از تالیف چند کتاب و تهیه مستندهای مختلف است، گفت: به مناسبت هفته بسیج و در راستای خدمت‌رسانی به محرومان استان فارس بیمارستان تخصصی بسیج در منطه پاسارگاد برپا می‌شود.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه این بیمارستان از ابتدای آذماه و به مدت پنج روز برپا می‌شود، گفت: این بیمارستان با حضور پزشکان متخصص بسیجی در حوزه‌های قلب، داخلی گوارش، اطفال، زنان، ارتوپدی، مامائی، چشم پزشکی، دندانپزشکی و دارویی به صورت رایگان به مردم خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه می‌کند. 

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: این بیمارستان براساس پیش بینی‌ها در حوزه خدمات پزشکی و بهداشتی بیش از ۸ هزار نفر از مردم محروم منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد و نزدیک به سه میلیارد ریال دارو به صورت رایگان به بیمارن ارائه می‌کند. 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار تقی رضایار در ویژه برنامه اردیبهشت مقاومت و سالروز تأسیس سپاه که در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه برگزار شد، با اشاره به این مراسم به مناسبت سالروز تأسیس سپاه، شهادت سردار حجازی، سردار زاهدی و همرزمانش و آیت الله سلیمانی، نقطه مشترک تمامی اینها را تقدیر الهی دانست و اظهار داشت: کشور و مردم ایران اعتقادشان بر این است که یک رسالت جهانی دارند.

وی با بیان اینکه تعداد کشور‌های شیعه در ۵۶ کشور اسلامی در اقلیت است، خاطرنشان کرد:، اما اکنون مردم ایران به‌عنوان یک کشور شیعه جایگاه ممتازی را در بحث اعتقادی تفکر مهدوی و جهانی پیدا کرده و هدف امام راحل از انقلاب نه فقط مباحث عمرانی و رفاهی بلکه بیشتر مبنی بر این بوده که در یک نگاه راهبردی، انقلاب اسلامی یک مشیت راهبردی است که مشخص می‌کند مردم ایران در آخرالزمان در کدام سمت باشند.

این مسئول با اشاره به تألیف کتاب‌های متعدد دانشمندان غربی در حوزه آخرالزمان، چکیده آنها را در رابطه با پایان تاریخ در دنیا و درگیری دو اعتقاد، مکتب و فرهنگ برشمرد که یکی از آنها فرهنگ اسلامی و دیگری فرهنگ لیبرال دموکراسی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه خاستگاه بخش اسلامی کشور ایران است، گفت: دشمن از روز اول با پیروزی انقلاب اسلامی این امر را دریافت و عطف این دیدگاه تحمیل جنگ و تحریم و ترور به کشور ما در طی این چهل و اندی سال است.

سردار رضایار با اذعان بر اینکه امام راحل با این تفکر، بسیج را شکل داده است، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه فتح الفتوح امام راحل پرورش جوانان خداجوی بسیجی بوده است، افزود: پرورش انسان‌ها برای آخر الزمان و تحول عمیق معنوی در نسلی که امام پرورش داده است، جبهه‌ای را در داخل کشور شکل داد که به تهدید‌ها و توطئه‌ها پاسخ داد و توسعه را به ارمغان آورد و در بحث عمق بخشی خارجی نیز، امروز کف خیابان کل دنیا هم‌راستای ما شده است.

وی با بیان اینکه در نبرد پایان تاریخ، یک طرف جبهه مسلمانان است که هسته مرکزی آن شیعیان ایران هستند، تصریح کرد: چشم امید محرومان و مستضعفان جهان به این نقطه و چشم امید از امام راحل به رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان کشور به تغییر ساختار سپاه پس از جنگ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشکیل نیروی قدس اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، جمهوری اسلامی را در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ شکل دادیم و در طی این چهل و اندی سال نگاه ما به اسلام یک نگاه تمدنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با این نگاه تمدنی به اسلام، جایگاه ما در دنیا به این عظمت رسیده است، گفت: در طوفان الاقصی ظرف چهار ساعت کاری کرده‌ایم که کل کشور‌های عربی در ۷۰ سال چنین نکردند؛ سنگ در دست جوانان فلسطینی به پهباد رسیده است، در ۱۶ رشته استراتژیک دنیا جزو باشگاه‌های دهگانه و پانزده‌گانه هستیم و با وجود مشکل معیشتی، اما در میان بیش از ۲۰۰ کشور دنیا در رتبه هفدهم قرار داریم.

سردار رضایار در رابطه با تکلیف اخرالزمانی و با بیان اینکه قله ما منویات حضرت امام ره و اکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بر اولویت تربیت انسانی تأکید و خاطرنشان کرد: وظیفه ما در بسیج، امت‌سازی برای امام است و ما پیشکسوتان باید به دنبال خواص امت باشیم و وظیفه دولت‌سازی نیز بر عهده بسیج اقشار است.

دیگر خبرها

  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • شهید مطهری یعنی مبارزه با تفکر تحریف
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز