Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، گفت: آمادگی جمعیت هلال‌احمر برای همکاری با از آمادگی جمعیت‌ هلال‌احمر برای همکاری با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به منظور خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی گنج کریمی در نشست دبیران مناطق ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که امروز (اول آذرماه) در محل این ستاد برگزار شد با اشاره به زمین‌لرزه غرب کشور، گفت: بروز این حادثه بار دیگر نشان داد ایران اسلامی ظرفیت عظیمی دارد که با بروز هر مخاطره طبیعی به یاری آسیب‌دیدگان بشتابد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مهم‌ترین ظرفیت‌ها در خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برای افزایش تعامل و همکاری در زمینه‌های مختلف، دست یاری به سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد  دراز می‌کند، افزود: کانون‌های این جمعیت از جمله کانون طلاب آن می‌توانند با همکاری کانون‌های مساجد نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته باشند.

 

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و مدیریت جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: این جمعیت برای افزایش خدمات‌رسانی به مردم در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و امدادی، آماده همکاری گسترده با مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

گنج کریمی با اشاره به فعالیت‌های سازمان جوانان هلال‌احمر برای امدادرسانی و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر در غرب کشور، اضافه کرد: این سازمان می‌تواند با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و از طریق تیم‌های امداد روانی برای تقویت روحیه زلزله‌زدگان اقدام کند.

 

وی گفت: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تاکنون در مناطق زلزله‌زده غرب کشور چند پارک کودک تاسیس کرده است که همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند موجب افزایش تعداد و تقویت فعالیت‌های این پارک‌ها شود.

 

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، با اشاره به راه‌اندازی خیمه‌های نماز از سوی این جمعیت در مناطق زلزله‌زده غرب کشور، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند از ظرفیت ائمه جماعت خود برای تقویت فعالیت‌های این خیمه‌ها برنامه‌ریزی کنند.

 

گنج کریمی خاطرنشان کرد: هنرمندان بسیاری برای حضور در مناطق زلزله‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند از ظرفیت گروه‌های هنری خود برای استفاده بیشتر از این هنرمندان برنامه‌ریزی کنند از جمله می‌توانند مکانی برای استقرار این افراد در اختیار ما قرار دهند.

 

وی افزود: همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند موجب بهبود روانی زلزله‌زدگان و افزایش فعالیت‌های فرهنگی از جمله اقامه نماز در مناطق زلزله‌زده شود.

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت:  ۱۱۰ دندانپزشک و ۲۰۰ دستیار دندانپزشک داوطلب به نیازمندان زنجانی خدمات دندانپزشکی ارائه و داروهای مورد نیاز مراجعان رایگان ارائه خواهد شد.

حکمت‌اله هاشمی شامگاه دیروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه)  در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جمعیت  هلال‌احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل ۱۱۰ یونیت دندان‌پزشکی برای ارائه خدمات به نیازمندان در کشیدن، پر کردن، جرم‌گیری، برساژ و عصب‌کشی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب شهر زنجان مستقر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندان‌پزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر وظیفه خدمت‌رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی تامین شده است، گفت: پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها تحویل بیماران نیازمند داده خواهد شد.

او از راه اندازی بیمارستان درمان و توان‌بخشی در کنار خدمات دندانپزشکی خبرداد و یادآور شد: در این بیمارستان خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان به مراجعان از ۱۲ لغایت ۱۵ اردیبهشت ماه جاری انجام خواهد شد.

هاشمی با یادآوری اینکه در این مدت بیان شده پزشکان عمومی و متخصص کودکان، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در بیمارستان درمان و توان‌بخشی، بیماران نیازمند را ویزیت خواهند کرد، افزود: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان  جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

 وی با بیان اینکه در مدت ارائه خدمات دندانپزشکی، درمان و توانبخشی پنج  مشاور داوطلب جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات مشاوره به مراجعان خواهند بود، افزود: علاوه بر خدمات بیان شده، روزانه چهار مربی هلال‌احمر اقدام به ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به عموم مردم و علاقمندان به صورت رایگان خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل