Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مسافر آستانه، کارگردان و مدیر عرصه تئاتر و زامیاد سعدوندیان فیلمنامه نویس، دو مهمان این قسمت از «فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیا بودند که یکی مخالف و دیگری موافق حضور چهره‌های سینمایی در تئاتر بود.

ضیا پیش از گفتگو با این دو نفر، در ابتدای برنامه گفت: امروز خبر خوشحال کننده ای طی نامه ای که سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری نوشتند، شنیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌خواهم یک خدا قوت به حاج قاسم بگویم.

وی افزود: نکته ای که در این نامه برایم جالب بود این است که سیطره داعش تمام شده؛ یعنی اینکه تفکر داعش هنوز هست اما مرز و خاک ندارد؛ افرادی که می‌خواهند با کشتن جوانان و کودکان به بهشت بروند.

علی ضیا گفت: امیدوارم حاج قاسم ها در عرصه فرهنگی پوتین هایشان را به پا کنند و وسط بیایند. ما احتیاج داریم این تفکر که با کشتن یک بچه ممکن است به بهشت برویم، از بین برود. اسلام دین حیات است و برای زنده کردن ما آمده است، تفکر حذف و ناسزا باید در جوامع اسلامی از بین برود.

مجری برنامه فرمول یک با اشاره به اینکه همه بزرگترها تاکید به وحدت کرده اند، ادامه داد: باید بایستیم و با هم وارد گفتگو شویم تا به صلح ایده‌آل برسیم. عرصه فرهنگی نیاز به جهاد دارد و امروز گرچه سیطره داعش از خاک‌ها برداشته شده، اما تفکر داعش وجود دارد و با همدلی و گفتگو حل می شود. ان شاءالله با همدلی به ظهور امام زمان (عج) کمک کنیم و همه قلب‌هایمان به هم نزدیک شود.

وی با بیان عبارات «خداقوت سردار»، «خداقوت حاج قاسم» در پایان گفت: ما جوان ها دوست داریم، با یک آدم بزرگ صمیمی‌تر شویم و فکر نمی کنم در سرزمینمان کسی باشد که دوستتان نداشته باشد. جمله ای هست که می گوید انسان باید قلب دشمنانش را هم تسخیر کند و شما با نگاهی که از دوران دفاع مقدس داشتید، کاری کردید که دشمنانتان هم دوستتان داشته باشند.

در ادامه این برنامه، حسین مسافر آستانه درباره حضور چهره های سینمایی در تئاتر بیان کرد: استفاده و بیشتر سوءاستفاده از چهره های سینمایی برای عوام فریبی است؛ چرا که استفاده از آنها نه به دلیل کیفیت حضورشان روی صحنه، بلکه به دلیل محبوبیتشان بین مردم است.

وی با بیان اینکه نمی توانیم تئاتر را در چارچوب دولتی  ادامه بدهیم، تأکید کرد: اینکه فردی مثل الناز شاکردوست درس تئاتر خوانده مطرح نیست، اینکه در این عرصه کار نکرده اما به دلیل مقبولیتی که در عرصه دیگر به دست آورده و برای ایفای نقش در تئاتر دعوت می شود، مطرح است.

مدیر پردیس تئاتر تهران با اشاره به اینکه ما به دنبال های و هوی استفاده از چهره ها هستیم، تصریح کرد: این موضوع درباره همه صدق نمی‌کند، مثلا هومن سیدی وقتی روی صحنه می آید، شاید تاثیرگذاری اش از سینما و تلویزیون هم بیشتر باشد.

 

تئاتر ابزار تولید اندیشه است

مسافر آستانه رسالت تئاتر را فرهیختگی دانست و افزود: تئاتر در ذات خود برای تربیت فرهنگی تولید می شود و برای تولید اندیشه است. البته اگر تئاتر، تئاتری با تعاریف خودش باشد. این به چهره ها کمک می کند که افراد بیشتری بیایند، اما مدیران سالن‌های خصوصی یک فعالیت صرفا اقتصادی می کنند و همین ها هستند که اجبار حضور چهره ها در عرصه تئاتر را راه انداخته اند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از سلبریتی ها به سرعت تبدیل به یک اپیدمی می شود و من به عنوان یک تئاتری خوشحال نیستم که تئاترم غلغله شده است. چون مردم به خاطر تئاتر نیامده اند، برای دیدن فلان سلبریتی آمده اند.

این مدیر تئاتری ادامه داد: عدم آشنایی با تئاتر در کشور ما ذاتی است و آموزش و پرورش کاری در این عرصه نمی کند. بنابراین مخاطبی که به خاطر دیدن یک سلبریتی آمده، فکر می کند تئاتر همین است و می رود.

وی در پایان گفت: من هم با مرزبندی هایی چون تئاتری ها و سینمایی ها و... موافق نیستم. مهم این است که از مردم و سلبریتی ها سوءاستفاده نشود.

در بخش دیگری از برنامه زامیاد سعدوندیان فیلمنامه نویس، اینگونه نظر داد: عرصه هنر چیزی به نام این فضاهای بسته و گارد گرفتن ها را نمی‌پسندد. هر تئاتری یک نمایشنامه دارد که خوانده و تمرین و اجرا می شود. سلبریتی و غیره ندارد.

وی در پاسخ به سوال ضیا توضیح داد: شما از سه نفر «سحر قریشی»، «الناز شاکردوست» و «مهناز افشار» نام بردید که تئاترهایی با حضورشان روی صحنه می رود. هر سه این افراد به هر حال برای فرهنگ و هنر این کشور کار می کنند. خانم افشار هم قبل از این یک تجربه تئاتری داشته است.

نویسنده سریال «آمین» یادآور شد: بازیگران سینما دستمزدهایی دارند که قطعا قابل مقایسه با دستمزدهای تئاتر نیست. بنابراین هنرمندی که تئاتر کار می کند، این ریسک را هم می پذیرد.

وی تصریح کرد: می گویند کسی که تئاتر کار می کند، انسان فرهیخته تری است اما من این مرزبندی را هم قبول ندارم.

سعدوندیان گفت: قطعا کسانی که در یک نمایش ایفای نقش می کنند، آبرو و اعتبارشان را از سر راه نیاورده اند که با قرار گرفتن در کنار سلبریتی ها در نمایشی که ناموفق است، این اعتبار را از بین ببرند. از سوی دیگر همین سلبریتی ها بعضاً در حال بازی در فیلم‌هایی هستند که توسط قدیمی های تئاتر کارگردانی می شود.

نویسنده سریال «سقوط آزاد» تأکید کرد: طبیعی است که همه سعی می کنند با افرادی که می شناسند و به آنها نزدیک تر هستند کار کنند. در این عرصه، رقابت وجود دارد اما هیچکس جای دیگری را تنگ نمی کند.

شایان ذکر است؛ در این قسمت از برنامه آیتم میزگرد «فرمول یک» با کارگردان و عوامل نمایش «گم و گور» با بازی الناز شاکردوست، پخش شد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»

هشدار یک مدیر هنری درباره وضعیت خطرناک تماشاخانه سنگلج و آغاز اجرای نمایش «جاودی شهرزاد» در این سالن، از تازه‌ترین خبرهای این تماشاخانه قدیمی است.

اسرافیل فرج اللهی، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با حضور در تماشاخانه سنگلج و دیدن نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان، از حمایت گروه‌های شهرستانی، گیشه تئاتر و تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، در حاشیه اجرای پایانی نمایش «شاماران»، اسرافیل فرج اللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور با ابراز نگرانی از وضعیت تماشاخانه سنگلج و تخریب ساختمان مجاور گفت: امروز که من در سنگلج حضور پیدا کردم، متوجه شدم داخل سالن با وجود اجراهای باکیفیت و استقبال تماشاگران حال خوبی دارد ولی متأسفانه بیرون ساختمان حال خوبی ندارد. تماشاخانه سنگلج یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های تئاتر کشور است که از سال‌های دور آثار فاخر و اترزشمندی در آن اجرا شده است. این ساختمان که قدیمی‌ترین سالن دایر تئاتر است، هرلحظه ممکن است با تخریب غیراصولی ساختمان مجاور دچار آسیب غیرقابل جبران شود.

او ادامه داد: این مشکل چند وقتی است که گریبان این تماشاخانه کهن را گرفته است و رفع آن مطالبه جدی همه هنرمندان است. ما از وزارت میراث فرهنگی می‌خواهیم به این موضوع، ورود کند، از شهرداری توقع داریم حمایت کند تا این تماشاخانه که مهد نمایش ایرانی است، محافظت و ایمن‌سازی شده و سالم به دست نسل بعدی برسد.

فرج ‌اللهی در ادامه با ابراز خوشحالی از این که در سال جدید، هم‌زمان چند اثر از هنرمندان شهرستانی‌ در تهران روی صحنه رفته است، گفت: شعار انجمن هنرهای نمایشی همواره این بوده که تئاتر فقط تئاتر تهران نیست به همین منظور، امسال هم حوزه حمایتی اجرای نمایش را با همین دیدگاه شروع کردیم و حتی یکی از دلایل راه‌اندازی سامانه گیشه تئاتر هم حمایت از تئاتر استان‌ها بود. با راه اندازی این سایت، همه هنرمندان سراسر کشور می‌توانند روی این سامانه بلیت فروشی داشته باشند.

«جادوی شهرزاد» به سنگلج رسید

نمایش آیینی سنتی «جادوی شهرزاد» به کارگردانی احمد دهقان از یکشنبه ۹ اردیبهشت اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، «جادوی شهرزاد» نوشته شهناز روستایی یکی از قصه‌های هزار و یک شب است که به شیوه نمایش های ایرانی اجرا می شود.

بر اساس اعلام این تماشاخانه مراسم شب چراغ این نمایش با حضور ناصر ممدوح در ساعت  ۱۷ و سی دقیقه فردا، یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

در این اثر نمایشی رعنا زرگرزاده ، آرتمیس دشتی ، نازنین دیدهور ،زهرا عسگری ، رضا حکمی ، عباس سلطانی ، شاهو فلاحی ، علی مختاری ، شیدا شلالوند ، بهزاد حاجی حسنی ایفای نقش می کنند.

در گروه موسیقی زنده این نمایش نوازندگانی همچون رضا روستا ، علی جباری ، بهزاد حاجی حسنی حضور دارند.

دستیار کارگردان ریحانه مقدم، طراح گریم سمیرا دارلودا، طراح نور حسن محمدی فرانی، طراح صحنه و لباس زینب سعیدی کوشا، طراح پوستر و بروشور روژین افشارزاده، مدیر روابط عمومی عاطفه چترروز و مدیر تبلیغات محمدامین قهرمانی از دیگر همکاران این نمایش هستند.

فروش بلیت نمایش «جادوی شهرزاد» به کارگردانی احمد دهقان را سایت گیشه تئاتر بر عهده دارد و علاقه مندان به نمایش های شاد و موزیکال ایرانی-سنتی می توانند از طریق لینک https://gishehtheater.ir/Theater/Jadooye-shahrzad نسبت به خرید بلیت های پنج روز اول این نمایش اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • برنامه سینمایی «هفت» از شبکه نمایش
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران