Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-04@15:05:00 GMT

تشکر مقام سازمان ملل از دستور رهبر انقلاب

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۰۳۰۶

تشکر مقام سازمان ملل از دستور رهبر انقلاب

به گزارش برنا، «سوئینگ» مدیرکل سازمان بین المللی مهاجرت که به ایران سفر کرده است امروز چهارشنبه با «سید عباس عراقچی» معاون حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه ملاقات و در خصوص همکاری های فیمابین گفتگو کرد.

عراقچی در این ملاقات ضمن اشاره به میزبانی طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران از جمعیت چند میلیونی پناهندگان و اتباع افغان، به آثار اقتصادی و غیراقتصادی این میزبانی برای کشورمان اشاره و بر بازگشت داوطلبانه پناهندگان بعنوان سیاست اصولی ایران در این رابطه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم هزینه سنگین این میزبانی، همیشه به وظیفه انسانی خود عمل کرده و طی سال های اخیر بنابر حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه تحصیل برای فرزندان اتباع غیرقانونی در مدارس ایرانی را نیز فراهم نموده است.

عراقچی تاکید کرد: جامعه بین الملل باید نسبت به بهبود وضعیت داخل افغانستان به ویژه از لحاظ اقتصادی و فراهم نمودن شرایط برای بازگشت اتباع افغان به کشورشان کمک نماید. سازمان های بین المللی از جمله سازمان بین المللی مهاجرت می توانند با اجرای پروژهای مختلف برای پناهندگان افغان، توانمندی لازم را در آنها برای بازگشت به کشورشان فراهم نمایند.

وی همچنین تصریح کرد: امنیت و پیشرفت در افغانستان برای ما مهم بوده و آماده همکاری با جامعه بین الملل در این خصوص هستیم.

در ادامه سوئینگ ضمن تسلیت به مناسبت وقوع زلزله اخیر در غرب کشور، از میزبانی سخاوتمندانه و طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان افغان، بویژه دستور مقام معظم رهبری برای تحصیل فرزندان اتباع غیرقانونی آن کشور در مدارس ایران تشکر و قدردانی کرد.

وی ضمن تشریح اقدامات سازمان بین المللی مهاجرت در زمینه کمک به بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان و دیگر اتباع آن کشور، آمادگی آن سازمان را برای همکاری بیشتر با ایران در چهارچوب سیاست های مشترک فیمابین اعلام داشت.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران «قهرمانان ایران» در یکی از بزرگترین بیلبوردهای شهر تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عکس یادگاری تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب در تهران اکران شد.

بر اساس این گزارش، دیدار اعضای تیم ملی والیبال دانش آموزی طی هفته گذشته با رهبر انقلاب صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • اکران «قهرمانان ایران» در یکی از بزرگترین بیلبوردهای شهر تهران
  • بررسی وضعیت بیمه اتباع خارجی در قم
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان