Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبری که اما دست به دست بین رسانه‌ها می‌چرخد حاکی از ممنوع شدن ورود آیفون X به ایران از سوی مسافرین است. خبری که با تحقیقات تیم دیجیاتو مشخص شد صرفا یک بازی با کلمات در رسانه‌ است و صحت ندارد.
 
در قدم اول در گفتگو با روابط عمومی ستاد قاچاق کالا و ارز، وی از ارائه بیانیه یا خبری از سوی این ستاد مبنی بر ممنوع بودن ورود آیفون X اپل برای مسافرین اظهار بی‌اطلاعی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس با «احمدخانی»، مدیرکل روابط عمومی گمرک کشور گفتگو کردیم که او هم از شیطنت رسانه‌ها درباره نشر این خبر گلایه کرد. او به دیجیاتو گفت:
 
    «بخش‌نامه‌ای هم در این مورد منتشر شده که در آن درباره ممنوعیت ورود مدل آیفون X از سوی مسافرین حرفی به میان نیامده است. در گمرک ما به مدل‌ها کاری نداریم و طبق دستوری که داده شده هر مسافر، صرفا 1 دستگاه موبایل آکبند بدون اخذ مجوز ثبت سفارش اجازه وارد کردن به کشور را دارد که البته برای اجرای عدالت و عدم تضعیف حقوق واردکنندگان تجاری، دو برابر حقوقی ورودی گمرک کالا از مسافر دریافت می‌شود.»

 
وی خاطر نشان کرد که گمرک کشور تمام شرایط را بررسی کرده و برای همه موارد تمهیداتی تدارک دیده است. او با ذکر مثالی بیشتر مسئله را شفاف می‌کند:شاید فردی موبایلی را خریده باشد و به ایران به منظور کادو و هدیه آورده باشد و مدلی که خریداری شده ناگهان به طرح رجیستری راه پیدا کند. در این حالت او اطمینان خاطر داد که هر موبایلی که با پرداخت عوارضش وارد کشور شد، کد شناسه IMEI آن به بانک اطلاعاتی همتا به منظور قرار گیری در لیست موبایل‌های قانونی وارد شده فرستاده می‌شود و مشکلی در دریافت خدمات اپراتوری نخواهد داشت.
 
احمدخانی تاکید می‌کند تنها راه ارتباطی رسمی و موثق گمرک با مردم کانال خبری این سازمان است که همه موارد در آن به طور مفصل گزارش داده می‌شود. وی خاطر نشان کرد که دسترسی به اطلاعات نوع ارز و قیمت ارزی که بر مبنای آن حقوق ورودی در گمرک اخذ شده از طریق وبگاه رسمی گمرک در دسترس مشتریان قرار گرفته و مشتریان با استعلام کد شناسه بین المللی می‌توانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.   دیجیاتو

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دانشجویان عمره گزار به مدینه

 دو کاروان از دانشجویان عمره گزار ایرانی چهارشنبه شب وارد مدینه شدند و در هتل مختار العالمی مورد استقبال قرار گرفتند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نمازی مسئول ستاد مدینه در مراسم استقبال از این دو کاروان در سخنان کوتاهی سفر اساتید و دانشجویان به مدینه منوره را از طرف مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در شهر پیامبر و ستاد مدینه منوره خیرمقدم گفت و سفری پرخیر و توام با بهره معنوی را برای آنان آرزو کرد.

گفتنی است مدت حضور کاروان دانشگاهیان در مدینه منوره ۵ روز است که طی آن ضمن زیارت بارگاه رسول الله (ص) و مرقد ائمه بقیع، از اماکن تاریخی و مقدس این شهر از جمله محل وقوع غزوه احد، مسجد ذوقبلتین (محل تغییر قبله از مسجدالاقصی به مسجد الحرام) و مسجد قباء (اولین مسجدی که در اسلام بنا شده است) بازدید خواهند کرد و در پایان سفر به مدینه در مسجد شجره محرم شده و به مکه مکرمه مشرف می‌شوند.

گفتنی است این دو کاروان که شامل ۱۷۰ استاد و دانشجو بودند اولین کاروان‌های دانشجویی عمره گزارند که بعد از وقفه ۹ ساله وارد مدینه منوره شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • ورود دانشجویان عمره گزار به مدینه
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند