Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@13:05:51 GMT

همه زمین های روستای شول شهرستان مُهر وقفی است

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۲۴۰۷

همه زمین های روستای شول شهرستان مُهر وقفی است

شیراز- ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مُهر گفت: تمام زمین های مسکونی به انضمام همه اراضی زراعی روستای شول وقف است که در نوع خود کم نظیر محسوب می شود.

روستای شول از توابع بخش مرکزی شهرستان مُهر در فاصله 8 کیلومتری از مرکز شهرستان قرار گرفته است و دارای 117 خانوار و جمعیتی بالغ بر 500 نفر است که شغل اکثر ساکنان آن کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهر چهارشنبه به ایرنا گفت: بر اساس پلاک ثبت شده به شماره 1837، مساحت یک میلیون ششصد و سی هزار متربع که شامل اراضی مسکونی و زراعی این روستا که مجموعا 163 هکتار را شامل می شود، وقف است.
حمید باقری ادامه داد:بر طبق شیاع عموم و قاطبه محلی یا همان استشهاد محلی و بر اساس اظهارنامه ثبت شده در سال 1346 هجری شمسی که در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مهر موجود است، شش دانگ پلاک شول به نام اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهر پلاک کوبی شده است.
وی همچنین افزود: روستاهایی دیگر نیز در این شهرستان وجود دارند که قسمتی از آن ها وقف شده است که از این جمله می توان به وقف بودن یک هشتم از روستای نوآباد و یک سی ام روستای چاه دروا بخش اسیر شهرستان مهر اشاره کرد.
باقری گفت: هم اکنون 578 موقوفه در شهرستان مهر در این اداره به ثبت رسیده است که از این تعداد، 460 مورد به صورت عام و خاص و 110 مورد نیز شامل حسینیه ها، مساجد و اماکن مذهبی شامل می شود.
رئیس اوقاف و امور خیریه مهر افزود؛ عواید موقوفات در این شهرستان صرف مجالس روضه خوانی اباعبدالله الحسین (ع)، مصارف قرآنی و اطعام ایتام می شود.
شهرستان مُهر در فاصله 327 کیلومتری از شیراز قرار دارد.
خبرنگار: احمد بهار ** امنشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد

احمدرضا جعفری با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد گفت: گیلاس، آلو قطره طلایی، زردآلو ، گوجه سبز و آلو سیاه را محصولات باغی سردرختی خمین عنوان کرد و افزود: بیشترین باغات این شهرستان به گیلاس و آلبالو اختصاص دارد.

وی توضیح داد: به دلیل بافت خاک منطقه، قدمت باغداری، تجربه باغداران و بکارگیری توصیه‌های ترویجی محصول باغات شهرستان خمین از کیفیت مطلوب با درجه ممتاز برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

تولید محصولات سردرختی در خمین ۳۸ درصد افزایش یافت

رییس جهاد کشاورزی خمین با اشاره به تولید ۲۹ هزار و ۵۰۰ تن سبزی و صیفی جات شامل پیاز، هندوانه و سیب زمینی در سال گذشته گفت: ۹۰۰ تن سبزی و صیفی جات گلخانه ای شامل خیار، گوجه و فلفل نیز پارسال در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

جعفری با بیان اینکه هشت هزار و ۲۰۰ تن حبوبات نیز پارسال در خمین تولید شد، بیان کرد: کشت لوبیا به‌ عنوان یکی از مهمترین محصولات خمین محسوب می‌شود و این شهرستان قطب تولید لوبیای کشور است.

وی فزود: با توجه به کاهش دبی منابع آبی در سطح شهرستان، تغییرات سطوح زیرکشت طی سه سال اخیر روند کاهشی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی زمین فوتبال چمن مصنوعی روستای دیوا شهرستان بابل
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت