Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجاه و پنجمین دوره جایزه «بنیاد موقوفه مرحوم حسینعلی البرز» صبح امروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار و از ۵۴ دانشمند، مخترع و نخبه در حوزه‌های مختلف علوم قدردانی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، در این مراسم که با حضور جمعی از دانشگاهیان، طلاب و مسئولانی از وزارت‌خانه های "بهداشت، درمان و آموزش پزشکی"، "علوم، تحقیقات و فناوری" و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد از ۴دانشمند، ۳ مخترع، ۷ نخبه، ۱۰ طلبه و ۳۰ دانشجوی برتر حوزه‌های آموزشی و پژوهشی با اهدای لوح و تندیس "بنیاد موقوفه البرز" قدردانی و جوایزی نقدی به آنان اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مراسم، مهندس پاکروان، نوه مرحوم حسینعلی البرز، خاطراتی از او بیان کرد. حجت‌الاسلام محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نقش برجسته مرحوم البرز در حوزه "وقف دانش" از عدم توجه کافی به فرهنگ وقف علمی در کشور گلایه کرد و گفت: «هم‌اکنون ۶ هزار و ۸۰۰ موقوفه علمی آموزشی و پژوهشی در سراسر کشور ثبت شده و فعال است.

او با بیان اینکه نتوانسته‌ایم آنچنان که باید این اماکن موقوفه را به جامعه معرفی کنیم، موقوفات را مظهر فرهنگ و تمدن خواند و خواستار توجه جدی رسانه‌ها به معرفی موقوفه‌ها و ترویج فرهنگ وقف در جامعه شد.

او ادامه داد: «هم‌اکنون هزار و ۴۰۰ موقوفه درمانی در کشور وجود دارد که ۱۳۳ عدد از این آن‌ها، بیمارستان‌هایی است که روزانه هزاران مراجعه‌کننده دارد. از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۸۸ در حدود ۱۳ هزار موقوفه داشته‌ایم. از سال ۱۳۸۹ تاکنون نیز بالغ بر ۱۵ هزار موقوفه در کشور انجام شده است و در این مدت بیش از ۸۰۰ نوع نیت واقف ثبت کرده‌ایم.»

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: «وقف در حوزه دانش می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات مختلف در کشور باشد و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر ارتقا سهم وقف و امور خیریه در کشور تاکید کرده‌اند.»

در ادامه این مراسم از تعدادی از دانشمندان، نخبگان، دانشجویان و طلاب برتر در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی با اهدای تندیس و جوایز مادی قدردانی شد.

دانشمندان برتر

محمد دورعلی، استاد مکانیک دانشگاه صنعتی شریف

ناصر سیم‌فروش، استاد اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

محمدجعفر یاحقی استاد ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد

نسرین معظمی، بنیانگذار رشته بیوتکنولوژی

در این بخش از دانشمندان برتر با اهدای تندیس بنیاد "البرز" قدردانی و تعداد ۳۰ سکه تمام بهار آزادی به آنان اهدا شد که آقایان دورعلی، سیم‌فروش و یاحقی جوایز مادی خود را برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور اختصاص دادند.

پس از قدردانی از دانشمندان برتر، به ترتیب اسامی دانشجویان برتر دانشگاه‌های تحت نظر وزارت بهداشت، مجموعه دانشگاه‌های وزارت علوم و طلاب حوزه‌های علمیه اعلام و جوایز آنان اهدا شد.

جوایز برگزیدگان این بخش شامل لوح تقدیر، تندیس "بنیاد موقوفه البرز" و ۴ سکه تمام بهار آزادی بود.

دانشجویان برگزیده وزارت بهداشت

داود نصیری از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

محمدمهدی پرویزی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز

میلاد اعظمی از دانشگاه علوم پزشکی ایلام

عباس بلوچی از دانشگاه علوم پزشکی ایران

حسین عظیمیان از دانشگاه علوم پزشکی مشهد

سجاد انصاری‌فرد از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

بهروز عزت‌پور از دانشگاه علوم پزشکی لرستان

مهدی رعدآبادی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان

گلاله اصغری از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

عالیه سرگزی از دانشگاه علوم پزشکی زابل

پگاه بهمنی از دانشگاه علوم پزشکی کردستان

آمنه سقازاده از دانشگاه علوم پزشکی تهران

اعظم حسین‌زاده از دانشگاه علوم پزشکی ایران

محبوبه منتظری از دانشگاه علوم پزشکی مازندران

دانشجویان برگزیده وزارت علوم

علی الماسی از دانشگاه چمران اهواز

علیرضا کوچک زایی از دانشگاه اصفهان

محمد بی‌طرفان از دانشگاه خوارزمی

مهرداد نوری‌کوپایی از دانشگاه خوارزمی

مظاهر احمدی از دانشگاه بوعلی‌سینا همدان

امیرمحمد کلایی از دانشگاه تهران

بهزاد لک از دانشگاه قم

علیرضا احمدیان از دانشگاه خوارزمی

میلاد روحی لنگرودی از دانشگاه تهران

رضا حق‌بخش از دانشگاه شیراز

محمودرضا سعدی‌خوانی از دانشگاه لرستان

یاشار هاشمی از دانشگاه محقق اردبیلی

محمود مرادی از دانشگاه یاسوج

زینب حزباوی از دانشگاه تربیت مدرس

فرزانه محمودپور از دانشگاه سیستان و بلوچستان

طلاب

مهدی قنبرآبادی از حوزه علمیه قم

محمد حسین زاده از حوزه علمیه قم

میثم جواهری لعل از حوزه علمیه قم

سیدعلیرضا مددی موسوی از حوزه علمیه قم

رضا نقوی از حوزه علمیه قم

وحید محمدی از حوزه علمیه آذربایجان شرقی

رضا پورمحمدی از حوزه علمیه قم

سیده زینب حسینی از حوزه علمیه اصفهان

نرگس غفوری از حوزه علمیه تهران

زینب دهقان از حوزه علمیه یزد

مرحوم حسینعلی البرز، در سال ۱۳۴۲ تمامی اموال خود را برای اعطای جوایز به دانش آموختگان سراسر کشور، اعطای کمک وام بدون بهره به دانش پژوهان و اعطای جوایز به صاحبان ابتکار و ابداع وقف کرد و در سال ۱۳۵۳ جایزه حسن تحصیل را به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به دانشجویان و نخبگان پایه گذاشت. او ۲۶ مهر سال ۱۳۷۷ به علت کهولت و بیماری دار فانی را وداع گفت.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در بازدید رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان از بانک سلول‌های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی ضمن معرفی دستاورد‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته، پتانسیل‌های راهبردی و زمینه‌های مختلف همکاری این مرکز ملی در پرورش استعداد‌های دانش آموزان شاغل به تحصیل، پیش از ورود به دانشگاه بحث و بررسی شد.
حسین شاهسوارانی، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه جوانان و نخبگان سرمایه اصلی کشور و محور تحقق بسیاری از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند، افزود: استفاده از زیر ساخت و پتانسیل‌ها برای شناسایی و پرورش دانش آموزان و دانشجویان نخبه بعنوان سرمایه‌های آینده کشور با هدف تربیت نیروی انسانی کارامد در حوزه‌های مرتبط علوم زیستی، ژنتیک، زیست فناوری و تبدیل آنها به مدیران جهادی کار آفرین و نوآور یکی از اولویت‌های این مرکز است.
وی با اشاره به ارزش و اهمیت ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور، به عنوان ثروت و گنجینه ملی، همکاری دو مجموعه را فرصتی مناسب برای حضور دانش آموزان نخبه در مرکز دانست.
الهام یاوری، رئیس سمپاد نیز حضور جوانان و نخبگان در عرصه علم و پیشرفت کشور را ضروری دانست و بر گسترش تمرکززدایی فرایند آموزش نیرو‌های انسانی از صرفا شهر‌های بزرگ به سراسر کشور تاکید کرد.
وی از افزایش علاقمندی دانش آموزان سمپادی به حوزه بیوتکنولوژی و ژنتیک اشاره کرد که با توجه به پیشرو بودن مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف مانند زیست فناوری، ژنتیک، سلول‌های بنیادی و درمان؛ از زیر ساخت مناسب مرکز ذخایر ژنتیکی ایران برای ورود به این عرصه به منظور استعدادیابی و پرورش دانش آموزان سمپادی خبر داد.

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم