Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان گفت: فرودگاه اصفهان با کمبود پارکینگ مواجه است و به‌زودی به ۲۴ پارکینگ افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حسن امجدی ظهر امروز در مراسم بازدید از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با حضور اصحاب رسانه، یکی از مشکلات قدیمی فرودگاه اصفهان را محدودیت ترمینال خارجی معرفی کرد و اظهار داشت: با آنکه فرودگاه اصفهان سومین فرودگاه از نظر تعداد پذیرش و اعزام مسافر پروازها به مقاصد خارج از کشور بعد از فرودگاه امام خمینی(ره) و فرودگاه مشهد است، با ترمینالی به وسعت 6 هزار مترمربع یکی از محدودترین ترمینال‌ها را به خود اختصاص داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیرامون گسترش این ترمینال بیان کرد: یکی از برنامه‌های میان مدتی که برای فرودگاه اصفهان تعریف شد این بود که در قالب یک قرارداد ترمینال خارجی خود را گسترش دهد تا به ظرفیت بیش از 2 برابر وضعیت کنونی برسد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان ادامه داد: این قرارداد سال گذشته آماده شد، مطالعات آن انجام پذیرفت و ترمینال 6 هزار متری در بازه زمانی 15 ماهه فضای ترمینال خارجی به بیش از 15 هزار مترمربع افزایش پیدا خواهد کرد.

وی روند اجرایی پروژه را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این طرح بر اساس زمان‌بندی پیش می‌رود، امیدواریم در زمان مقرر خدماتی که امروز به‌صورت فشرده در 6 هزار متر می‌دهیم بتوانیم در 15 هزار مربع ارائه دهیم که ظرفیت سالن پروازهای خارجی به بیش از 2 برابر خواهد رسید.

امجدی مبلغ قرارداد ترمینال خارجی فرودگاه شهید بهشتی را 24 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این قرارداد شامل ترمینال، تجهیزات و یک ساختمان دیگر است، نداشتن جایگاه تشریفات اختصاصی یا CIP بود که در قالب قراردادی در حال اجراست و ساخته اسکلت فلزی آن آماده شده و در حال جابجایی است.

وی افزود: از ترمینال فعلی حدود 15 هزار نفر در سال استفاده می‌کنند که با آماده شدن فضای جدید می‌توانیم فضای بیشتری را پذیرش کنیم که تا پایان سال آینده قطعاً به پایان خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان تصریح به رشد صنعت گردشگری در اصفهان اشاره کرد و افزود: در سال 91 حدود 65 هزار توریست خارجی از شهرهای مختلف استان اصفهان بازدید کردند که در سال 96 این آمار به 350 هزار نفر رسید که رشدی در حدود 500 درصدی را حکایت می‌کند.

وی بیان کرد: در زمینه آمار 6 ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه 32 درصد رشد مجدد داشتیم و بیشتر گردشگران دوست دارند تا به شهر مقصد خود به‌صورت مستقیم سفر کنند و محدودیت‌ها سبب شده تا بسیاری از گردشگران از فرودگاه امام خمینی (ره) یا از مسیرهای دیگر به اصفهان بیایند.

امجدی با بیان اینکه با رفع این محدودیت درصد بیشتری می‌توانند به اصفهان وارد شوند، گفت: مصداق این امر برقراری پرواز مستقیم از وین به اصفهان است که حدود یک سال است که برقرار شده و هر هفته 4 پرواز در این مسیر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون 5 شرکت هواپیمایی خارجی در فرودگاه اصفهان فعال است، این 5 شرکت شامل شرکت خطوط هواپیمایی ملی اتریشی، ترکیش، فلای دبی، العربیه و العراقیه است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشیت اصفهان با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین محدودیت‌های فرودگاه اصفهان محدودیت در موقعیت پارک هواپیما در رمپ پروازی است، اظهار داشت: امروز تنها 10 موقعیت پارک در فرودگاه اصفهان وجود دارد، استان اصفهان معین پایتخت و 12 استان دیگر است و ضرورت توسعه موقعیت پارک مهم بود؛ با مطالعات انجام شده از شنبه صبح آگهی مناقصه در جراید چاپ خواهد شد و در مدت مشخص فرودگاه اصفهان دارای 24 موقعیت پارک می‌شود.

انتهای پیام/

R41346/P1336/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول