Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-08@18:29:12 GMT

هوش مصنوعی شناسایی آثار هنری تقلبی را آسان کرد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۴۷۷۶

هوش مصنوعی شناسایی آثار هنری تقلبی را آسان کرد

شناسایی آثار هنری تقلبی از اصل به خصوص در مواردی که پای نقاشان و هنرمندان مشهور در میان است، اهمیتی دو چندان دارد و هوش مصنوعی به حل این مشکل نیز کمک می‌کند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، فریب خوردن موزه‌داران و مجموعه‌داران از کلاهبرداران در این زمینه در مواردی زیان‌های چند صد میلیون دلاری به بار آورده و تخصص و تجربه صاحب‌نظران و پژوهشگران نیز کارساز نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران دانشگاه راجرز در هلند می‌گویند که می‌توان از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی آثار هنری جعلی و کپی‌برداری شده از آثار هنری مشهور استفاده کرد و بدین منظور تنها باید اثر رنگ برجای مانده از موهای قلم مو را بررسی کرد.

سیستم هوش مصنوعی ابداع شده برای این منظور برای بررسی ۳۰۰ نقاشی مشهور پیکاسو، آنری ماتیس و برخی نقاشان مشهور دیگر به کار گرفته شده و از این طریق الگوی حرکت قلم مو توسط این نقاشان برای خلق آثارشان استخراج و مشخص شده است.

ابزار یادشده می‌تواند الگوی استفاده از قلم موی هر نقاش را برای شناسایی آثار مشکوک نسبت داده شده به آنها به کار گرفته شود و مشخص کند آثار یادشده واقعا توسط آنها کشیده شده اند یا خیر.

برای آزمایش این سیستم تعدادی اثر هنری کپی شده از نقاشی‌های مشهور توسط افراد زبردست به کار گرفته شده‌اند و اصیل نبودن همه آنها با موفقیت تشخیص داده شده است.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز کردن آسان بست کمربندی با یک ترفند جدید (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ببینید چرا گفته می‌شود سرنشین‌های عقب هم باید کمربند ایمنی ببندند (فیلم) دستگیری هواداری که بازیکن تیم عربستانی را با کمربند زد (فیلم) اهمیت بستن کمربند ایمنی در خودرو مخصوصا صندلی عقب (فیلم)

دیگر خبرها

  • باز کردن آسان بست کمربندی با یک ترفند جدید (فیلم)
  • انتصاب مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش
  • هوش مصنوعی نقاشی‌های جعلی را شناسایی کرد
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • نگاهی به یک نمایشگاه هنری قرآنی/ مسؤولیتی که امید را زنده می‌کند
  • هوش مصنوعی قادر است بیماری‌های نادر را سال‌ها زودتر شناسایی کند
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی