Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-28@13:43:25 GMT

تدوین برنامه کنترل کیفی هوای تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۰۰۷۹

تدوین برنامه کنترل کیفی هوای تهران

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: در این برنامه وظایف ۲۶ دستگاه و نیز زمان بندی وظایف دستگاه‌ها و نحوه اقدامات آن‌ها مشخص شده است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران از تدوین برنامه کنترل کیفی هوای تهران خبر داد و گفت: کار تدوین این برنامه تا اواخر آذرماه به پایان می‌رسد و در آن وظایف ۲۶ دستگاه مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیومرث کلانتری با اشاره به برنامه کنترل کیفی هوای تهران گفت: در همه کشورهای دنیا و کلانشهر تهران آلودگی هوا یکی از معضلات اصلی است. بخش عظیمی از اقدامات درباره کاهش آلودگی هوا مدیریتی است. در بسیاری از کلانشهرهای دنیا که دارای ۲۵۰ روز آلوده در سال بودند، توانستند با برنامه های مدیریتی مشخص این مساله را کنترل کنند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به برنامه کنترل کیفی هوای تهران افزود: این برنامه را زمانی در تهران داریم تدوین می کنیم که قانون بالادستی تحت عنوان قانون هوای پاک در ۲۳ مردادماه سال جاری ابلاغ شد و برنامه کنترل کیفی هوای تهران نیز تا پایان آذرماه تدوین می شود.

وی با اشاره به وظایف دستگاه ها در برنامه کیفی هوای تهران گفت: در این برنامه وظایف ۲۶ دستگاه مشخص شده است ضمن اینکه زمان بندی وظایف دستگاه ها و نحوه اقدامات آن ها نیز مشخص شده است.

کلانتری در ادامه با بیان اینکه برنامه کنترل کیفی هوای تهران منجر به کاهش روزهای ناسالم در پایتخت می شود، گفت: این برنامه هم کنترلی است و هم پیشگیرانه. در واقع برنامه پیشگیرانه برنامه ای بلند مدت است و برنامه کنترلی در زمان صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: اگر برنامه کنترل کیفی هوای تهران هر چه سریعتر برای تصویب نهایی واختصاص منابع تعیین تکلیف شود در مرحله بعدی مشارکت مردم قرار دارد که باید مردم با توجه به نقش کلیدی که دارند در زمینه کاهش آلودگی هوا مسئولیت پذیر باشند. هر چند که این مساله به معنی بی مسئولیتی مسئولان نیست چرا که آن ها وظایفی در قبال سوخت استاندارد، خودروی استاندارد دارند که ابدی انجام شود تا آلودگی هوای تهران کنترل شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: اینکه گفته شود آلودگی هوا نخواهیم داشت بعید است چون آلودگی هوا جزو لاینفک کلانشهرها به ویژه تهران است. شرایط استفرار تهران به گونه ای است که هم در شمال شهر و هم در شرق آن آلودگی وجود دارد و این مساله باعث می شود تبادل هوا در زمان پایداری هوا کمتر اتفاق بیفتد. وقتی هوا تبادل نداشته باشد آلودگی در هوا می ماند.

وی با ابراز امیدواری از کاهش آلایندگی هوای تهران با اقدامات صورت گرفته گفت: در حال حاضر یک چهارم سال در تهران هوای ناسالم داریم و این یعنی ۹۰ روز ناسالم که امیدواریم این میزان با اقداماتی که انجام می شود کمتر شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا