Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > مجامع‌ جهانی - همشهری آنلاین:
معاون سخنگوی سازمان ملل متحد با اشاره به رأی دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر غیرقانونی بودن همه پرسی استقلال اقلیم کردستان و نتایج آن، خواستار احترام مقامات اربیل به این رأی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «تاس»، سازمان ملل متحد از مقامات اقلیم کردستان عراق خواست تا به رأی صادره از سوی دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر غیرقانونی بودن همه پرسی و نتایج آن، احترام بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد در این خصوص گفت: پس از صدور رأی نهایی دادگاه عالی فدرال عراق در خصوص همه پرسی و نتایج آن، سازمان ملل خواستار احترام مقامات اقلیم کردستان به قانون اساسی عراق است.

وی همچنین خواستار آغاز مذاکرات فوری میان بغداد و اربیل برای حل و فصل مشکلات طرفین شد.

گفتنی است، دادگاه عالی فدرال عراق روز دوشنبه هفته جاری طی حکمی همه پرسی استقلال اقلیم کردستان از دولت مرکزی و نتایج آن را غیرقانونی خواند

 

در همین زمینه: نخست وزیر اقلیم کردستان عراق حکم ابطال همه پرسی را نپذیرفت نتایج همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق باطل اعلام شد دادگاه عالی فدرال عراق: در قانون اساسی مجوز جدایی‌طلبی وجود ندارد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 

دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه اسنادی اراده شد که طبق آن مسعود رجوی بعد از آنکه هم‌رتبه‌های او در سازمان مجاهدین خلق، اعدام شدند، از طرف شاه حکم عفو گرفت و همکاری خود با ساواک را آغاز کرد. ویدیویی که در ادامه تقدیم می‌شود روایتی است از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین است که می‌توانید مشاهده کنید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند