Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@12:46:38 GMT

آلودگی هوا مهم‌ترین چالش محیط‌زیستی پایتخت است

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۵۵۵۸

آلودگی هوا مهم‌ترین چالش محیط‌زیستی پایتخت است

مدیر روابط عمومی محیط‌زیست استان تهران گفت: آلودگی هوا مهم‌ترین چالش محیط‌زیستی پایتخت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، امین افتخار در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران اظهار داشت: همچنان در تعدادی از روزهای سال در تهران هوای ناسالم را تجربه می‌کنیم، هرچند وضعیت کیفی هوا به لحاظ بسیاری از پارامترها در مجموع نسبت به سال‌های قبل به طور میانگین بهتر شده است، اما نیاز به کار بیشتری در این زمینه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نگاه مردم، نظرات و انتقادات آنها و همچنین مشارکت و همراهی شهروندان در مدیریت آلودگی هوای تهران و سایر موضوعات، برای دستگاه محیط‌زیست اهمیت زیادی دارد که در همین راستا به صورت ادواری از طریق نظرسنجی نظرات مردم احصاء می‌شود.

آلودگی هوا مهم‌ترین چالش محیط‌زیستی پایتخت است

مدیر روابط عمومی محیط‌زیست استان تهران با اشاره به نظرسنجی در زمینه مهم‌ترین چالش زیست‌محیطی استان تهران از نگاه شهروندان تصریح کرد: در نظرسنجی که اخیرا انجام شده 4 موضوع آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی، پسماندها،کمبود فضای سبز و نیز حمل و نقل ناکارآمد درون شهری مطرح بود که موضوع آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی با 45.74 درصد، از نظر مردم مهم‌ترین چالش محیط‌زیستی استان تهران است.

افتخار با بیان اینکه پسماندها با 12.22 درصد، کمبود فضای سبز با 9.08درصد و حمل و نقل ناکارآمد درون شهری با 32.96 درصد در رده‌های بعدی چالش‌ها قرار گرفتند گفت: تلاش مضاعف دستگاه‌های مسئول، اختصاص اعتبارات لازم و همچنین مشارکت و همراهی مردم سه ضلع اصلی حل مشکلات در حوزه محیط‌زیست به ویژه آلودگی هوا و مدیریت پسماندها است.

سومین نشست هفتگی کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران برگزار می‌شود

وی از تشکیل سومین نشست پی‌درپی و هفتگی کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در یکشنبه هفته آینده در استانداری تهران خبر داد و افزود : در جلسه قبل روند پیشرفت مصوبات دولت در مورد برنامه جامع آلودگی هوای تهران پیگیری و دستگاه‌های منابع طبیعی، صنعت ، معدن و تجارت و پخش و پالایش گزارش فعالیت‌های خود را ارائه دادند.

مدیر روابط عمومی محیط‌زیست استان تهران اظهار داشت: در حوزه آموزش‌های عمومی نیاز به یک کار مدون و تعامل مشترک با آموزش و پرورش بر مبنای تفاهم‌نامه ‌ای که داریم هستیم و اگر آموزش‌های محیط‌زیستی از سنین پایه جدی گرفته نشود، تغییرات الگوی رفتاری سخت‌تر می‌شود.

اضافه شدن کتاب انسان و محیط‌زیست به پایه یازدهم مدارس ضروری است

افتخار در پایان با اشاره به لزوم ورود کتاب انسان و محیط‌زیست به پایه یازدهم مدارس خاطرنشان کرد: آموزش مربیان، معلمان مدارس و مراکز پیش دبستانی در زمینه موضوعات محیط‌زیستی در دستورکار این اداره کل قرار دارد؛ در همین راستا سال گذشته 4000 مربی در سطح مدارس تهران آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

انتهای پیام/

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین

به گزارش خبرنگار مهر، حمید عباس‌زاده صبح سه شنبه به خبرنگاران بیان کرد: این برنامه با شعار با طبیعت مهربان باشیم و با حضور جمعی از ورزشکاران، کارکنان ادارات، اعضای باشگاه‌های کوهنوردی، سمن‌های محیط زیست، هیأت‌های کوهنوردی و ورزش‌های همگانی اجرا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات ضمن تقدیر از مدیریت باشگاه بزرگمهر قاینی که در طول سال‌های گذشته نیز به دفعات این برنامه را تدارک دیده‌اند و تشکر از عزیزانی که در برگزاری آن مشارکت کردند، گفت: منطقه گردشگری بوذرجمهر قاینی از جمله مناطق نمونه استان است که همه روزه مورد مراجعه تعداد زیادی از همشهریان و مسافرین قرار می‌گیرد.

وی افزود: مشکل آلودگی محیط زیست را نه یک مشکل منطقه‌ای، بلکه مسأله‌ای جهانی دانست که نتیجه عملکرد خود ماست که در پی پیشرفت فن‌آوری و صنعت به صورت تصاعدی افزایش یافته است. بنابراین جلوگیری از آلودگی‌ها اهمیت داشته و جا دارد مسائل محیط زیست، جزو مهم‌ترین نگرانی‌های ما باشد.

کد خبر 6092800

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین