Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:21:51 GMT

11 شهرستان کرمان تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۵۸۰۶

11 شهرستان کرمان تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارد

کرمان - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: 11 شهرستان این استان تحت تاثیر کانونهای بحران فرسایش بادی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، سید مصطفی آیت الهی موسوی در سفر به شهرستان ریگان و بازدید از روند مالچ پاشی در این شهرستان با تقدیر از دست اندرکاران این پروژه افزود: روند اجرای پروژه مالچ پاشی در این شهرستان مطلوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: با اجرای طرح مالچ پاشی در شهرستان ریگان در آینده نزدیک شاهد کاهش پدیده ریزگردها در این شهرستان خواهیم بود.
معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز گفت: 50 درصد سطح این استان را بیابان در برمی گیرد و 20 درصد بیابانهای کشور در استان کرمان قرار دارد.
علی زنگی آبادی عنوان کرد: بیش از چهار میلیون هکتار کانون بحران فرسایش بادی در استان کرمان وجود دارد که بیشترین آنها در شرق این استان قرار دارد.
وی با بیان اینکه جاده ترانزیت ریگان - ایرانشهر - چابهار - ریگان - بم از محورهای اصلی استان کرمان است اظهار کرد: بیش از 190 هزار هکتار کانون بحرانی در حاشیه این محور وجود دارد.
معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان عنوان کرد: 2 باد غالب در شرق استان کرمان وجود دارد که باد گرم این مناطق موجب فرسایش بادی و ایجاد کانونهای بحران فرسایش بادی در شرق استان کرمان شده است.
زنگی آبادی افزود: تاکنون بیش از 24 هزار و 500 هکتار از اراضی استان کرمان نهالکاری، 195 هزار بادشکن و هزار و 765 کیلومتر ایجاد تله رسوب گیر انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: عملیات مالچ پاشی در شهرستان ریگان در سطح پنج هزار هکتار از کانونهای بحران فرسایش بادی در حال انجام است که طی 2 سال در شهرستانهای شرقی انجام خواهد شد.
فرماندار ریگان نیز گفت: تاکنون بیش از 15 روستای این شهرستان به دلیل هجوم شنهای روان و ریزگردها خالی از سکنه شده است.
امین باقری تصریح کرد: بیش از 50 روستای ریگان در محاصره ریزگردها و توفانهای شدید شن قرار دارد که در صورت مهار نشدن ریزگردها شرق استان روبه نابودی است.
وی خشکسالی و از بین رفتن پوشش گیاهی را از جمله بروز پدیده ریزگردها و توفان شن در این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: شهرستان ریگان نیمی از سال را گرفتار توفان شن و ریزگردها است.
خبرنگار: موسی ملاییان ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7442/3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان

ایسنا/کرمان معاون اداره کل راهداری استان کرمان گفت: در شهرستان رفسنجان در سال قبل ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد پروژه آسفالت و روکش کردن راه‌های برون شهری و فرعی را منعقد کردیم که یکی از آن‌ها کمربندی است و با ۵۰ میلیارد تومان به زودی به اتمام خواهد رسید.

سید حمزه روح‌الامینی شامگاه ششم اردیبهشت ماه در سفر به رفسنجان و دیدار با فرماندار، اظهار کرد: از لحاظ خرابی راه‌های روستایی، سیرجان و شهربابک جزء بدترین شهرستان‌های استان هستند که راه‌های روستایی آنها نیازمند روکش است.

وی افزود: تمام تلاش ما روکش دار کردن راه‌های روستایی استان کرمان است لذا سال قبل چندین هزار میلیارد تومان صرف روکش کردن آسفالت راه‌های روستایی استان شده است.

وی ادامه داد: در منطقه نوق رفسنجان هم بیش از ۶ پروژه آسفالت و روکش تعریف کردیم لذا ۳۰ کیلومتر راه‌های نوق با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان روکش آسفالت می‌شود.

معاون مدیرکل راهداری استان کرمان با اشاره به انعقاد قرارداد تعدادی از راه‌های روستایی رفسنجان از جمله جنت‌آباد، بهرامی، اودرج و فتح آباد به میزان ۱۴ کیلومتر، گفت: امسال نیز چند پروژه روکش آسفالت را در رفسنجان با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان شروع کردیم و پروژه رفسنجان تا کبوترخان از جمله آن‌هاست که با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

فرماندار رفسنجان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۱ درصد راه‌های استان کرمان در رفسنجان وجود دارد، گفت: محورهای نوق و داوران از حادثه‌خیزترین جاده‌های استان به شمار می‌روند و مرگ و میر در این دو محور باید کاهشی شود.

حسین رضایی افزود: جاده‌های فرعی شهرستان دارای مشکل هستند و نیازمند روکش آسفالت و ساماندهی‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • آذرخش جان یک نفر را در مردهک عنبرآباد گرفت
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • کشف ۲ دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در کرمان 
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان