Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - جانشین قرارگاه پدافند پرتویی کشور از تدوین سند مقابله با حوادث پرتویی احتمالی در کشور خبر داد و گفت: رزمایش پرتوی اسفند امسال در بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود عبدالله‌زاده بعد از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی اجرای رزمایش پدافند پرتوی در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر میزبان تنها نیروگاه هسته‌ای کشور است که یکی از امن‌ترین نیروگاه‌ها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم آمادگی همه دستگاه‌ها برای مقابله با خطرات احتمالی، اضافه کرد: در حوزه ملاحظات زیست محیطی و ایمنی در استان بوشهر اقداماتی انجام شده است و آمادگی مردم و مسئولان نیز باید بیشتر شود.

برگزاری رزمایش در بوشهر

جانشین قرارگاه پدافند پرتویی کشور خواستار رفع کمبودها در زمینه آموزش و توسعه تجهیزات و تمرینات گروهی شد و ادامه داد: اسفند امسال رزمایش پدافند غیرعامل پرتوی در جوار نیروگاه اتمی بوشهر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش دوره‌های آموزشی نوین، استفاده از بالگردها برای انتقال مصدومان و تامین تجهیزات لازم انجام خواهد شد و تلاش می‌شود که امسال اشکالات رزمایش قبل رفع شود.

برگزاری رزمایش در استان‌های هسته‌ای

عبدالله‌زاده با اشاره به برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل پرتوی در همه استان‌های هسته‌ای، افزود: این رزمایش سال‌های قبل در کاشان و اطراف سایت نطنز، سایت احمدی روشن و در تهران برگزار شده است.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا در رزمایش امسال شاهد رفع نواقص و کاستی‌های سال‌های قبل باشیم و اطمینان حاصل شود که در صورت بروز حادثه احتمالی آمادگی مقابله وجود دارد.

جانشین قرارگاه پدافند پرتویی از تنظیم سند مقابله با حوادث پرتویی احتمالی در کشور خبر داد و افزود: در این سند به استان بوشهر و برنامه‌های حفاظتی از تاسیسات هسته‌ای توجه شده است.

صنعت هسته‌ای ایران دارای استانداردهای بین‌المللی است

وی با تاکید بر لزوم توجه به الزامات و نیازمندی‌های حفاظت از تاسیسات هسته‌ای، تصریح کرد: صنعت هسته‌ای ایران از استانداردهای بین‌المللی برخودار است و البته باید آمادگی برای مقابله با برخی موارد ایجاد شود.

عبدالله‌زاده ادامه داد: خوراک، پوشاک، اسکان و جنبه‌های روانی از مورادی است که در حوادث باید مورد توجه باشد و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز باید برنامه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور از سوی سرلشکر باقری ابلاغ شد که به موجب آن تکالیف جدیدی از سوی این کارگروه برای دستگاه های اجرایی کشور تعیین شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره 2972 مورخ 1403/02/09 توسط سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (576) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب 2 /3 /1375 محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 7 /9 /1372 با مستنکف رفتار خواهد شد.

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور را اینجا بخوانید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود