Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:53:23 GMT

سرخط مهمترین اخبار ایرنا استان اصفهان (یکم آذر)

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۷۵۲۸

سرخط مهمترین اخبار ایرنا استان اصفهان (یکم آذر)

اصفهان - ایرنا - این بسته خبری شامل مهمترین اخباری است که از ساعت 14 روز گذشته تا ساعت 14 روز چهارشنبه اصفهان روی داده است.

**غلامحسین باقریان،عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی گفت: فرودگاه مهرآباد در حوزه اعزام و پذیرش مسافر در بین فرودگاه های بیش از 15 میلیون مسافر در جهان، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**رحمت الله مهابادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: به جز فرودگاه امام هیچ یکی از فرودگاه های کشور سودآوری ندارند.

**سید ابوالفضل موسوی، جانشین مدیریت بحران شهرستان اصفهان گفت: نبود بانک اطلاعات از امکانات و کمبودهای شهرها و روستاها معضل اصلی مدیریت بحران در این شهرستان است.

**عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برگزاری سمینار همکاری‌ های هسته ای، پیشرفت ها و چشم اندازها در قالب سومین دور از گفتگوهای سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا در اصفهان حامل پیام به رسمیت شناختن فناوری صلح آمیز انرژی هسته ای ایران از سوی این اتحادیه است .

**تاجمیر ریاحی، عضو هیات علمی و استاد سازه و زلزله دانشگاه اصفهان گفت: خرابی دیوارها و نمای واحدهای مسکن مهر در زلزله کرمانشاه بدلیل بی توجهی به بحث تیغه چینی و مقاوم سازی اجزای غیرسازه ای در ساختمان ها بود.

گ / 6994/ 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna

انتهای پیام /*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام‌زاده ابراهیم کجاست و چرا سرخط اخبار قرار گرفت؟

فرهاد طالبیان: از دیروز اسم امام‌زاده ابراهیم در سرخط خبرهای کشور قرار گرفته است. علت آتش‌سوزی گسترده این مکان در بامداد روز پنج‌شنبه است.

گستردگی آتش سوزی در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم (ع) سبب شد تا قسمتی از بازار به صورت کامل در آتش سوخت. در این حادثه بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری به صورت کامل در آتش سوختند. خوشبختانه این حریق تلفات جانی نداشته و دلیل حادثه، آتش گرفتن یک سیم برق در مغازه نانوایی بوده است.

اما روستای امام‌زاده ابراهیم کجاست؟

امام زاده ابراهیم در شهرستان شفت و ۲۳ کیلومتری جنوب شرق آن قرار گرفته است و در بالای کوه‌های سرسبز قرار دارد. فاصله امام زاده ابراهیم تا رشت حدود ۵۷ کیلومتر است. اکثر اهالی روستا تالش هستند و به زبان شیرین تالشی صحبت می‌کنند.

آدرس روستای امام زاده ابراهیم عبارت است از؛ استان گیلان، شهرستان شفت، ۲۳ کیلومتری جنوب شرق شفت.

امامزاده ابراهیم یک امامزاده از نسل موسی کاظم است. این امامزاده شهرت زیادی دارد، طوری که مردم آن را اباالفضل گیلان می‌نامند. بنای امامزاده، در طی سال‌های دراز، چندین بار بازسازی شده است. در حال حاضر، این بنا، به مساحت ۳۰۰ متر، در چهار طبقه احداث گردیده و شامل مسجد، صحن، سرویس بهداشتی، مهمانپذیر و فضای باز است.

هنگامی که راهی روستای امام زاده ابراهیم می‌شوید، از دل جاده‌هایی عبور می‌کنید که چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از کوهستان‌های باشکوه جنگلی و زمین‌های شالیزار را جلوی چشمتان نمایش می‌دهند. قسمت‌هایی از این جاده‌های پیچ‌درپیچ با درختان سرسبز احاطه شده‌اند که پشت آن‌ها مناظر مسحورکننده منتظر هستند تا با زیبایی‌های خود از شما دلبری کنند.

در روستای امام زاده ابراهیم چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارند که شما را حسابی سرگرم خواهند کرد. از خانه‌های چوبی رنگارنگ با معماری خاص گرفته تا بازارهای پرجنب‌وجوش آن، هر فردی با هر سلیقه‌ای از گشت‌وگذار در این روستای توریستی لذت خواهد برد. البته به دلیل آتش‌سوزی اخیر همه زیبایی بناهای چوبی این منطقه از بین رفته اما باید منتظر ماند تا دولت، وزارت گردشگری و نهادهای مسئول وارد عمل شده و هرچه زودتر برای ساخت و بازسازی این منطقه گردشگری زیبا به یاری مردم این روستا بشتابند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902267

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • سفر گروسی به اصفهان مهر تاییدی بر حمایت آژانس اتمی از مجموعه‌های علمی ایران است
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • از اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان چه می دانیم؟/ رافائل گروسی؛ مهمان ویژه ایران در «نصف جهان»
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (۱۴اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • امام‌زاده ابراهیم کجاست و چرا سرخط اخبار قرار گرفت؟