Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای خارجه آسیایی و اروپایی خواستار پایان فوری خصومت‌ها در میانمار و بازگشت امن آوارگان روهینگیا از بنگلادش به میانمار شدند.

به گزارش گروه بین الملل امتداد نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزرای خارجه کشورهای آسیایی و اروپایی روز دوشنبه خواستار پایان فوری خشونت و خصومت ها در میانمار و توقف ورود مسلمانان روهینگیا به بنگلادش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش افزود: وزرای خارجه آسیا و اروپا همچنین خواستار بازگشت فوری و ایمن آوارگان روهینگیا از بنگلادش به میانمار شدند. وزرای خارجه آسیا و اروپا بر اجرای توصیه های کمیسیون کوفی عنان برای دستیابی به یک راهکار باثبات تاکید کرده اند.

درخواست وزرای خارجه کشورهای آسیایی و اروپایی در یک بیانیه غیر رسمی درباره اوضاع استان راخین در سیزدهمین نشست آسیا و اروپا مطرح شده است. در این نشست دیپلمات های ارشد میانمار، بنگلادش، چین، هند، اندونزی، استونی، سوییس، آلمان، مالت، روسیه، لوکزامبورگ، فرانسه، مجارستان، تایلند، فنلاند، سوئد و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت داشتند.

در روز نخست این نشست دو روزه، ابوالحسن محمود علی وزیر خارجه بنگلادش نشست های دوجانبه ای با وزرای خارجه سوییس، مجارستان، استونی، فنلاند و انگلیس داشته است.

بحث و تبادل نظر درباره بحران مسلمانان روهینگیا در استان راخین یکی از مهمترین موضوعات این نشست ها بوده است.

از اواخر ماه اوت تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار مسلمان روهینگیا از ترس اقدامات خشونت آمیز ارتش و نیروهای امنیتی میانمار در استان راخین، به بنگلادش گریخته اند.

وزیر خارجه بنگلادش در ماه سپتامبر تاکید کرد که در جریان اقدامات سرکوب گرایانه و خشونت بار نیروهای امنیتی و ارتش میانمار، بیش از ۳ هزار مسلمان روهینگیا جان خود را از دست داده اند.

آنگ سان سوچی رهبر میانمار نیز ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات هفته جاری با مقام های بنگلادش در نهایت منجر به دستیابی به تفاهمی برای بازگشت ایمن و داوطلبانه مسلمانان روهینگیا به میانمار شود.

در حالی که گروه های حقوق بشری ارتش و نیروهای امنیتی میانمار را به کشتار، تجاوز دسته جمعی به زنان و دختران روهینگیا متهم کرده اند، سوچی در این باره گفت: نمی توانیم بگوییم آیا این اتفاقات افتاده است یا نه. به عنوان یک مسئولیت دولت، ما باید مطمئن شویم که این اتفاقات نخواهد افتاد.

دولت سوچی که کمتر از دو سال از فعالیت آن می گذرد با موج انتقادات بین المللی به خاطر بحران مسلمانان روهینگیا روبرو شده است.

سوچی افزود: مذاکرات درباره بازگشت آوارگان روهینگیا قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری با وزیر خارجه بنگلادش انجام شود.

مذاکرات مقام های رسمی بنگلادش و میانمار برای بازگشت آوارگان روهینگیا از ماه گذشته آغاز شده است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین امروز یکشنبه در سفری بی‌سابقه از آغاز جنگ سوریه پس از ۱۳ سال به دمشق رفت و با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

بنا بر گزارش سانا در این دیدار روابط دو کشور، راه‌های توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع سوریه و بحرین و تلاش‌های بحرین برای موفقیت برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در منامه طی ماه آینده میلادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اسد و الزیانی مهم‌ترین موضوعاتی را که در فهرست برنامه‌های نشست آتی سران اتحادیه عرب در راستای منافع مشترک کشورهای عربی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای رویارویی با چالش‌های مشترک کنونی وجود دارد، مورد رایزنی قرار دادند.

در این دیدار بشار اسد بر تقویت هم‌بستگی کشورهای عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات در منطقه در سایه رخ‌دادها و تحولات جهانی تاکید کرد.

علاوه بر این «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین با «فیصل المقداد» همتای سوری خود نیز در محل ساختمان وزارت امور خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اواخر ماه مارس گذشته به صورت رسمی از سوی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه پایتخت این کشور دعوت شد. قرار است این نشست در تاریخ ۱۶ مه در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

اسد سال گذشته پس از ۱۱ سال تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب، برای نخستین بار در نشست سران این اتحادیه در جده پایتخت عربستان سعودی شرکت کرد.

کد خبر 6091370

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران